2014-08-25, 09:33
Medlem
hej,

Jag har månadslön, men behöver fortf. fylla i timmar. Den här månaden har arbetsgivaren inte kunnat fylla mig med jobb, förra vecka gick jag mer eller mindre utan något att göra (jobbar hemifrån). De måste fortf. ge mig full lön eller vad gäller?
Citera
2014-08-25, 09:38
Medlem
Beror väl på vad ditt kontrakt säger...?
Får du betalt per jobbad timme eller är du heltidsanställd så du har specifika tider, alltså typ 07-16?
Citera
2014-08-25, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Beror väl på vad ditt kontrakt säger...?
Får du betalt per jobbad timme eller är du heltidsanställd så du har specifika tider, alltså typ 07-16?

Är fast anställd med fast månadslön.
Citera
2014-08-25, 09:48
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Är fast anställd med fast månadslön.

Förstår inte riktigt frågan. Men du nu varit bort i augusti eller dylikt så blir det avdraget i September och inte augusti. Har iallafall varit så när jag fått månadslön.
Citera
2014-08-25, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Förstår inte riktigt frågan. Men du nu varit bort i augusti eller dylikt så blir det avdraget i September och inte augusti. Har iallafall varit så när jag fått månadslön.

Men månadslön ska väl vara samma oavsett hur mkt man jobbar det är väl inte mitt problem om de inte lyckas fixa fram tillräckligt med jobb? Jag jobbar i "IT-branschen" och har i kontraktet skrivit på om att jag inte ska ta privata kunder vid sidan om osv p.g.a. konkurrerande verksamhet, och då tar jag för givet att man ska ha hel månadslön även om man sitter sysslolös en vecka.

Exempelvis om jag vet att jag inte har något att göra på en vecka, ska jag då gladeligen ta emot en mindre lön nästa månad p.g.a. avdrag samtidigt som jag inte får fylla ut den tomma veckan med egna kunder?
Citera
2014-08-25, 10:22
Medlem
Att du skriver upp hur du jobbat har väl mer med fakturering av era kunder att göra, än vad du ska få i lön.

Kan du inte timrapportera på olika tidskoder, så du kan lägga in tid då du är obelagd?
Citera
2014-08-25, 10:50
Medlem
DividendChamps avatar
Utan att veta exakt så antar jag det. Jag själv har månadslön och mina timmar skiljer sig från månad till månad men jag får ändå ut samma summa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in