2014-08-25, 00:03
Medlem
Om jag förstått detta rätt så handlar det om att läka mage/tarm genom kosten. Så försvinner alla "kroniska" eksem. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2014-08-25, 02:07
Bannlyst
Man kan använda lite olika läkemedel, salvor och schampo men inte få bort det permanent (vad jag har hört).
Citera
2014-08-25, 02:48
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigern8989
Om jag förstått detta rätt så handlar det om att läka mage/tarm genom kosten. Så försvinner alla "kroniska" eksem. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Nej, det stämmer inte. Psoriasis är ett exempel på en autoimmun sjukdom och den kan du def inte få bort genom att äta "rätt".

Det låter mer som något en hälsokostfanatiker/kvacksalvare vräkt ur sig än något en riktig läkare skulle påstå fungera.
Senast redigerad av CrilleKex 2014-08-25 kl. 02:50.
Citera
2014-08-25, 08:34
Medlem
Eksemen kan man få bort eller i alla fall få ned om man ändrar kosten, själva sjukdomen kommer dock vara kvar.

Exakt vad som triggar det är svårt att säga o man får prova sig fram med att äta olika, har man tur så försvinner det mesta av det.

Man är vad man äter, så är det. Oavsett om läkarna visar fina diagram över att det inte fungerar så, så vet nog alla om att dricker man sprit så blir man full och äter man mycket morötter så blir man lite orange. Allt man äter påverkar kroppen på ett eller annat sätt.
Citera
2014-08-26, 03:03
Medlem
Jag har fått bort mycket av mina eksem genom att dra ner på kolhydraterna, främst vete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in