2005-09-03, 19:35
Medlem
Bishops Armss avatar
Underbar och välförtjänt seger! Nu får vi hoppas att islänningarna lyckas skrälla mot Kroatien, Island har tidigare lyckats med sådana bedrifter och i år har man trots allt ett hyfsat bra lag.

World Cup 2006 Germany - here we come!
Citera
2005-09-03, 20:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawn The Silver
Svensk seger i all ära, men det är frapperande vad mycket sämre det svenska spelet blir med Kim Källström isf Anders Svensson?
Källström har inte alls samma blick för spelet.
Tvärtom så är han en ganska medelmåttig spelare med en fantastisk vänsterfot?

Kim Källström är en betydligt bättre spelare än den överskattade Anders Svensson, som fortfarande lever på meriter från VM '02.

Källström har dock problem i landslaget, han hittar inte rätt position och ser lite fladdrig ut i sitt spel. Potentialen är dock mycket stor. Tyckte han var rätt OK idag.

- F.G
Citera
2005-09-03, 20:08
Medlem
O.I.S.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trala-la
GRattis!

Man tackar

Tack även till lepra mac som gav mig resultatet
Vill du berätta hur det går mot Ungern också vore det snällt.
Citera
2005-09-03, 20:09
Medlem
Hurkels avatar
Hurra! Till och med det resultatet jag tippade, synd jag inte satte lite pengar på det!

Ljungberg & Isaksson, vilja hjältar!
Citera
2005-09-03, 20:09
Bannlyst
Vad ska man säga? Arbetsseger i en match utan riktig profil tycker jag...Första halvlek var ju minst sagt darrig. Visst Sverige hade väl alla målchanser värda att skriva hem om (Isak hade en fin räddning iofs) men nåt klang och jubel tycker i alla fall inte jag att det var frågan om.

Såg lite halvstelt ut på många håll. Undrar varför Lagerbäck inte vågar flytta ner Källström på Linderoths position? En riktig städgumma med tekniska och offensiva kvaliteter, visst Linderoth slog inlägget Mellberg målade på men nån kreativitet i egentlig mening kommmer aldrig från det hållet.

Ner med Kim, Ljungberg och Chippen på kanterna och Svensson som offensiv spets på mittfältet, när Svensson är borta (som idag) kan Linderoth duga som nödlösning, inte annars.
Citera
2005-09-03, 20:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Eftersom alla på mitt jobb är idioter utom jag, så ska jag öva in den där.

Klockrent från kommentatorn 2 minuter in i matchen: "...och Stoichkov slår ut med armarna".

Inte mycket att säga om matchen, Sverige har nu så mycket klass i laget att man alltid vinner måste-matcher mot sämre lag. Tyckte Henke var lite blekare än vanligt, liksom Wilhelmsson. Linderoth är en klippa, klassisk svensk spelartyp. Östlund är en säkerhetsrisk, men rolig att titta på

Isaksson, Ljungberg, Linderoth bäst. Lucic och Zlatan bra.

Med detta spel slår vi Ungern enkelt.

- F.G
Citera
2005-09-03, 20:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Såg lite halvstelt ut på många håll. Undrar varför Lagerbäck inte vågar flytta ner Källström på Linderoths position? En riktig städgumma med tekniska och offensiva kvaliteter, visst Linderoth slog inlägget Mellberg målade på men nån kreativitet i egentlig mening kommmer aldrig från det hållet.

Ner med Kim, Ljungberg och Chippen på kanterna och Svensson som offensiv spets på mittfältet, när Svensson är borta (som idag) kan Linderoth duga som nödlösning, inte annars.

Nä, Kim ska spela framåt och Linderoth täcka in bakåt. Jag tycker det är rätt uppställning. Förutsatt att Kim kommer upp i sin fulla kapacitet.

OT fråga till TopDawg: vem är det på din avatar?

- F.G
Citera
2005-09-03, 20:14
Bannlyst
Citat:
Vad ska man säga? Arbetsseger i en match utan riktig profil tycker jag...Första halvlek var ju minst sagt darrig. Visst Sverige hade väl alla målchanser värda att skriva hem om (Isak hade en fin räddning iofs) men nåt klang och jubel tycker i alla fall inte jag att det var frågan om.

Va begär du egentligen?

Världens (?) största sport och Sverige kan med 10 miljoner spela så bra som dem gör!

Vad kan dem göra mer än vinna med 3-0 mot trean i sin VM-kvalgrupp?

Alltid dessa trista gnällspikar som ska komma fram och försöka förstöra efter att vårt landslag gjort oss alla (nåväl) stolta.
Citera
2005-09-03, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nä, Kim ska spela framåt och Linderoth täcka in bakåt. Jag tycker det är rätt uppställning. Förutsatt att Kim kommer upp i sin fulla kapacitet.

OT fråga till TopDawg: vem är det på din avatar?

- F.G

Kom igen nu för fan. Kim är för långsam för att spela offensiv spets på mittfältet. Det fattar ju alla. I klubbfotboll på en halvlåg nivå funkar han på den positionen men inte i landslagsfotboll. Däremot som defensiv mitt till skillnad från de träben vi i Sverige oftast finner där. Skulle bli åka av då.

OT: Min avatar är Iris Cudna. Storbystad och underbar.
Citera
2005-09-03, 20:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Tyckte nog att de knöt upp svansen på bulgarerna rätt fint. Åtskilliga glädjande detaljer, men som den Fula Gubben säger fortsätter Kim Källström att svaja lite i landslaget. Eller snarare det kanske är mittfältet som inte är optimalt balanserat, som TopDawg är inne på...Men jag tror Linderoth behövs på sin position, alldeles särskilt mot större nationer än Bulgarien. Källström måste kunna finna utrymme, med offensiva krafter som Ljungberg och Wilhelmsson ska inte Kongopojken behöva ligga så jävla mycket i hälarna på forwards? Jag tror i förlängningen att landslaget behöver en Källström som ordinarie spelfördelare med självförtroende...och kanske en Elmander i riktigt slag om Larsson eller Ibrahimovic inte kan spela. Isaksson lysande igen, känns som en stor tillgång många år framöver. Nu är det Ungern på onsdag som gäller, och tre poäng till.
Citera
2005-09-03, 20:24
Medlem
Lorelais avatar
Citat:

Kim Källström borde spela boule istället för fotboll. Hans insats ikväll var lika bedrövlig som den har varit under lång tid. En brukbar hörna och inget mer alls åstadkom han ikväll. Urk.
Citera
2005-09-03, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tyckte nog att de knöt upp svansen på bulgarerna rätt fint. Åtskilliga glädjande detaljer, men som den Fula Gubben säger fortsätter Kim Källström att svaja lite i landslaget. Eller snarare det kanske är mittfältet som inte är optimalt balanserat, som TopDawg är inne på...Men jag tror Linderoth behövs på sin position, alldeles särskilt mot större nationer än Bulgarien. Källström måste kunna finna utrymme, med offensiva krafter som Ljungberg och Wilhelmsson ska inte Kongopojken behöva ligga så jävla mycket i hälarna på forwards? Jag tror i förlängningen att landslaget behöver en Källström som ordinarie spelfördelare med självförtroende...och kanske en Elmander i riktigt slag om Larsson eller Ibrahimovic inte kan spela. Isaksson lysande igen, känns som en stor tillgång många år framöver. Nu är det Ungern på onsdag som gäller, och tre poäng till.

Finns det nån mer misshandlad fotbollsspelare i svenska landslaget än Kim Källström? I allsvenskan dominerade han med sin fina blick för spelet och sin känsliga vänsterfot och sin enorma speluppfattning. Internationellt är han för långsam för att ligga som spets. Tyvärr, han är det. Att inte låta Kim kliva ett steg ner i planen och använda sin fysik till att vinna bollar och sina tekniska egenskaper för att starta ett snabbt djupt anfallsspel är ett resursslöseri utan dess like. Om det finns en gud bör han låta oss slippa se stelopererade stereotypa mittbackstyper (där dom ändå alltid hamnar efter 10-15 år) som Linderoth i landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in