2014-08-24, 15:32
Bannlyst
Jag kan inte hantera att veta av hur det ser ut på så kallade "fur farms". Djur stängs in i små burar och får knappt någon mat, dessutom blir de inte behandlade om de blir skadade. sök på youtube typ "fur industry" eller "fur farming" så ser du vad jag pratar om. Ibland drar de till och med av pälsen medans djuret lever utan att de har sövt ner eller bedövat djuret. Det enorma lidandet är tusen gånger värre än koncentrationsläger under andra världskriget, och nu handlar det om djur som inte har någon aning om varför de plågas.

Kött industrin är fan en jävla madröm

För att inte tala om circusdjuren som blir helt galna och utnyttjade av själviska äckliga människor. Kolla upp PETA på youtube, deras kanal innehåller filmer om all djur inustri.

Någon mer som känner såhär? hur hanterar ni det? fyfan vad orättvist....
Citera
2014-08-24, 15:33
Bannlyst
Varför vill du att vi ska kolla upp det på youtube och också må dåligt?

Ger igen med samma mynt du kan ju ta och kolla in denna tråden (FB) Den stora djurplågaretråden - försök två
Citera
2014-08-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrutte-fjutte
Jag kan inte hantera att veta av hur det ser ut på så kallade "fur farms". Djur stängs in i små burar och får knappt någon mat, dessutom blir de inte behandlade om de blir skadade. sök på youtube typ "fur industry" eller "fur farming" så ser du vad jag pratar om. Ibland drar de till och med av pälsen medans djuret lever utan att de har sövt ner eller bedövat djuret. Det enorma lidandet är tusen gånger värre än koncentrationsläger under andra världskriget, och nu handlar det om djur som inte har någon aning om varför de plågas.

Kött industrin är fan en jävla madröm

För att inte tala om circusdjuren som blir helt galna och utnyttjade av själviska äckliga människor. Kolla upp PETA på youtube, deras kanal innehåller filmer om all djur inustri.

Någon mer som känner såhär? hur hanterar ni det? fyfan vad orättvist....

Mmm... Bacon är gott och min pälsjacka är mysig, helt klart värt.
Citera
2014-08-24, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av USERN4M3
Varför vill du att vi ska kolla upp det på youtube och också må dåligt?

Ger igen med samma mynt du kan ju ta och kolla in denna tråden (FB) Den stora djurplågaretråden - försök två
Vill upplysa folk om situationen. Sluta ät kött och köp ej päls, skit i circusen.
Citera
2014-08-24, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eurochild
Mmm... Bacon är gott och min pälsjacka är mysig, helt klart värt.
Såg en tjej med en pälsjacka häromveckan, började nästan gråta mitt på stan.
Citera
2014-08-24, 15:40
Medlem
Ja, visste du att katter plågar sina offer och vargar dödar och skadar andra djur för att dom tycker att det är skoj? Det är inte så mycket värt att du lägger din energi på att må dåligt över att det i länder där det inte ens existerar mänskliga rättigheter även plågas djur.

Lägg din tid på något mer konstruktivt.
Citera
2014-08-24, 15:41
Bannlyst
Citat:
Vill upplysa folk om situationen. Sluta ät kött och köp ej päls, skit i circusen.

Går inte på Cirkus köper ej Päls men kött tänker jag fortsätta äta till jag dör!
Citera
2014-08-24, 15:42
Bannlyst
Citat:
Såg en tjej med en pälsjacka häromveckan, började nästan gråta mitt på stan.

Men snutte skrutte fjutte då
Citera
2014-08-24, 15:45
Awaiting Email Confirmation
femtonhundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Ja, visste du att katter plågar sina offer och vargar dödar och skadar andra djur för att dom tycker att det är skoj? Det är inte så mycket värt att du lägger din energi på att må dåligt över att det i länder där det inte ens existerar mänskliga rättigheter även plågas djur.

inget djur plågar annat djur "för det är skoj": det är människans uppfinning
Citera
2014-08-24, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros

Vet att rådjur lider när de blir tagna av ett rovdjur men det är naturens gång, rådjuret lever ett naturligt liv tills den blir tagen. Djur på en fur farm eller circus lider hela livet och plågas pga att folk vill bära päls eller kolla på dansande elefanter. Jag kan ändå förstå varför folk äter kött sålänge grisen eller kon fick springa på ängar och leva ett värdigt liv innan den dog. Men nu är ju kött industrin en mardröm
Citera
2014-08-24, 15:46
Awaiting Email Confirmation
femtonhundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USERN4M3
Men snutte skrutte fjutte då
pälsjacka på sommaren?
Citera
2014-08-24, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av femtonhundra
inget djur plågar annat djur "för det är skoj": det är människans uppfinning
Precis, fastnade för detta som jag läste en gång. "Humans kill for greed and animals kill for need"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in