Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar? Vi funderar på att hyra en bil och göra mycket själva, men möblerna vore bra att få hjälp med. Det är särskilt en cross trainer, en soffa och ett tungt jävla skåp från fyrtiotalet, antagligen jämförbart med ett piano. Här har vi hiss, men nya lägenheten ligger på tre trappor utan hiss. Resvägen 20-30 minuter, och det borde räcka med en tur för möbler.
Senast vi flyttade hade vi mycket hjälp och en hel helg, så har svårt att uppskatta hur fort man kan få det att gå. Vi hade inte skåpet då heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Vi bor inte så stort, de skickade en bil och två gubbar för 750 spänn/timmen. Vi lånade alla kartonger vi behövde mot deposition. Totalpriset blev drygt 5 000 spänn, vilket för mig känns helt rimligt. Då är inte depositionen medräknad eftersom den återfås när kartongerna är återlämnade.
Men eftersom de oftast tar betalt per timme så kommer ju slutkostnaden för dig att bero helt på hur mycket grejer du har, hur långt de har att köra, hur besvärligt det är att flytta (bara trappor/hiss etc.) och hur bra du har packat. Vi hade inte så farligt med grejer, flyttade inte så långt och mellan två "enkla" hus. Då blev det inte så dyrt heller. Vissa firmor kör med fastpris, men jag kan säga att åtminstone för oss så hade det garanterat blivit dyrare i det här fallet.Smidigt är förstås att baka in städning också om man vill ha det, det gjorde inte vi den här gången. Vi packade också allt själva, ska man ha packning blir det direkt väldigt mycket dyrare.
Nu blir jag nyfiken! Och lite rädd.. Vad tar nästan 7 timmar om man inte bor så stort?