2014-08-24, 20:09
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Inga speciella hokus-pokus-kunskaper. Bara vetskapen om hur jävlig världen kan vara. För några år sedan satt jag mycket hemma och prokrastrinerade då jag var deprimerad, kom in på många konstiga forum (däribland Flashback) och snappade upp väldigt mycket negativa bilder och energier. Om hur folk behandlar varandra illa. Jag hade svårt att släppa dessa bilder då jag blev så illa berörd, så de lade sig i mitt undermedvetna på något sätt.

När jag sedan träffade min dåvarande flickvän (som är andlig och en väldigt ljus varelse, helt klart ett s.k. "indigobarn" som har kommit till jorden för att hjälpa) så sög hon i sig väldigt mycket av mitt negativa undermedvetna då hon är klärvojant. Det blev fel helt enkelt, jag kände att vi båda blev negativt påverkade av detta, korrumperade på något sätt. Det hände väldigt mycket galet i vår relation. Dessutom bodde det en negativ ande i lägenheten vi skaffade tillsammans som gjorde det hela mer sjukligt.

Det är en lång historia och inget jag orkar dra här egentligen. Det har ändrat hela min syn på livet och lärt mig att det paranormala verkligen finns. Och att man ska vakta sina tankar och energier noga.

Hmm, av din beskrivning att döma så låter ju det du råkat ut för som något som definitivt kan betraktas som ''hokus-pokus''.
Dock så är jag av en verklighetsuppfattning som vetter mot ''hokus-pokusande''.
Och angående din flickvän..

Citat:
För att summera det hela kändes det som Law of Attraction drog ihop ALLT som jag har tänkt på, längtat efter, fruktat och suktat efter, på samma gång, till en kanonkula som exploderade i mitt ansikte på gott och ont. Kändes som det utdelades karmaläxor dagligen. Har aldrig upplevt så mycket kärlek och förtvivlan på samma gång. Jag blev bara chockad gång på gång över hur allt ens kunde vara möjligt. Kändes som man levde i en drömbubbla, ända till allt släppte, vi gjorde slut och åter till min gråa vardag... Hennes energier och "gåvor" var utöver det vanliga kan jag säga.

.. Så låter det definitivt som att hon luckrade upp undanträngda komplex hos dig. Nu vet jag ju inte konkret hur detta skeende utspela sig er sinsemellan.
Och det låter tillräckligt personligt för att du skulle drista dig med att avslöja för mycket detaljer och på så vis exponera vem du är. Därför gör du väl bäst i låta vissa saker vara osagt.
Men det du detaljerar om din flickvän, låter onekligen bekant om en annan anekdot jag fick berättat för mig av en gammal trogen vän.
Han hade med åren farit väldigt illa åt av långa depressionsperioder med otrevliga inslag såsom svår ångest och panikattacker.
Därvidlag var han omåttligt trött på alla behandlingsmetoder han använda sig av som den så kallade kvalificerade psykiatrin hade att erbjuda, inte alls hjälpte honom det minsta.

Han blev rekommenderad av en annan bekant till honom om något som kallas för kinesiologi.
Som han, utan något att förlora, ville ge ett ärligt försök. Det enda kinesiologi-behandlaren visste om honom, var att han hade svår ångest och panikattacker som han dagligen plågades av. Främst vid nattetid.

Behandlaren drog upp specifika händelser i hans liv som hon omöjligen kunde veta eller gissa sig till. Det var inga vanliga Barnum-uttalanden,
utan en korrekt, träffsäker, redovisning av specifika händelser i hans liv.
Behandlaren fick honom att storlipa, och gjorde en bildlig framställning av händelserna i hans liv som kvastar (vilket skulle föreställa olika bekymmer i hans liv) framför en bil (som var den verkligt påverkande faktorn). Hon gick igenom kvastarna, en efter en, hon förklarade händelser i hans liv och tog bort de mindre bekymmersamma kvastarna. Varje gång hon avverkade en kvast, så började han brista ut i gråt, och dom gick vidare till nästa fas.

Denna behandling fick avverkas i omgångar då den för honom var alldeles för påfrestande för att han skulle klara av allt under en och samma sittning. Han säger sig själv må prima såhär nu efter behandlingen. Men dessa kinesiologer (som definitivt kan vara av samma art som jag varna för i TS) verkar besitta en avancerad förmåga av att luckra upp i det personliga omedvetna och upplösa undanträngda komplex.
Det låter inte helt olikt vad du var med om tillsammans med din dåvarande flickvän.
Sen tycker jag att Law Of Attraction är ett exempel över subkulturer jag starkt varnar för.
Detta ständiga fokus vid materiell lycka och framgång som Law Of Attraction-förespråkare omger sig med, gör att misstänksamhetsradarn går på högvarv, och slår syntax error.
Senast redigerad av LGD 2014-08-24 kl. 20:12.
Citera
2014-08-24, 20:21
Medlem
RVRSs avatar
Ja, vår relation involverade verkligen att luckra upp många komplex. Tyvärr mår jag inte nödvändigtvis bättre idag, utan måste jobba med de problem jag har identifierat. Vissa grejer är mycket värre än de hade behövt vara. Men det känns som jag har fått både "piska & morot", blivit visad både ljuset och samtidigt en del örfilar för det jag har gjort fel. Jag hoppas jag kommer vara tillräckligt stark att hålla rätt kurs i framtiden.

Hon sa när vi träffades att det var meningen. Men att hon inte visste varför. Senare blev hon helt övertygad, länge, att vi skulle gifta oss och bilda en familj, att jag var den hon hade väntat på hela livet. Men det blev inte så, till följd av alla "uppluckringar" sårade vi varandra för mycket. Någon sa till mig att vi kanske träffades för att vi skulle lära varandra en karmisk läxa. Jag vet inte, men sättet som vi träffades och den kärleken och värme som hon spred till mig var helt magiskt och exceptionellt, och vi båda offrade väldigt mycket för varandra, speciellt hon. Hon är en som tar på sig världens bördor för att andra ska ha det bra.

Märker dock att vi börjar gå OT här, så för att återkomma lite till ämnet så kan jag bara för egen del säga att jag tycker att hela kulten kring "The Secret" som du syftade på, är högst tvivelaktig.

Denna artikel/video-feature om "The Secret"-gurun James Arthur Ray som ledde tre människor in i döden vid en av sina dyra "spirituella transformationkurser" som kostar tusentals dollar att deltaga vid, är mycket sevärd.

The Death Dealer - Sweat Lodge Deaths in Sedona
http://theverge.com/2013/12/4/5038930/the-death-dealer-james-arthur-sweat-lodge-deaths-in-sedona
Senast redigerad av RVRS 2014-08-24 kl. 20:35.
Citera
2014-08-25, 01:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jag glömde där i all hast att inflika Rockefeller Foundation - grundat av John. D rockerfeller, finansierar mayanismen. Det i sig är väl egentligen ingenting märkligt, då stora finansiärer försöker dra vinning av framgångsrika studier och populära projekt. Tveksamt om den John. D rockerfeller som grundade Rockerfeller foundation direkt finansierar mayanismen. Det var väl egentligen inte heller pudelns kärna, i vad jag ville diskutera..

Jag frågade om Rockefeller eftersom det var den enda meningen som du fetade i din långa TS.

Hur som helst, har du några belägg för att Rockefeller Foundation finansierar mayanismen, förutom resestipendiet som Frank Waters fick från dem för 44 år sedan för att åka till Mexico och studera indianer?
Citera
2014-08-25, 05:26
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag frågade om Rockefeller eftersom det var den enda meningen som du fetade i din långa TS.

Hur som helst, har du några belägg för att Rockefeller Foundation finansierar mayanismen, förutom resestipendiet som Frank Waters fick från dem för 44 år sedan för att åka till Mexico och studera indianer?

Nej, det var på det viset Rockefeller finansierade mayanismen. Genom resebidrag till Frank Waters på 70-talet. Endast en intressant detalj men blott ganska oviktig för för trådens diskussion. Belägg finner du i länken jag fetade, men där står ju det beskrivet vilket du ville ha utrett.
Citera
2014-08-29, 21:59
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Märker dock att vi börjar gå OT här, så för att återkomma lite till ämnet så kan jag bara för egen del säga att jag tycker att hela kulten kring "The Secret" som du syftade på, är högst tvivelaktig.

Denna artikel/video-feature om "The Secret"-gurun James Arthur Ray som ledde tre människor in i döden vid en av sina dyra "spirituella transformationkurser" som kostar tusentals dollar att deltaga vid, är mycket sevärd.

The Death Dealer - Sweat Lodge Deaths in Sedona
http://theverge.com/2013/12/4/5038930/the-death-dealer-james-arthur-sweat-lodge-deaths-in-sedona

Det är väl egentligen en särdeles väsentlig punkt du uppdagar. Och det är tamigfan ett alldeles klockrent exempel på vad det är min tråd är till för att belysa.
Senast redigerad av LGD 2014-08-29 kl. 22:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in