2014-08-23, 14:56
Medlem
LGDs avatar
Hejsan gott folk.

Det finns en rad av olika hemsidor på internätet, som gärna vill vara en del av den spirituella sökarens mognadsprocess.
Själva intentionen dessa hemsidor har skapats av, må ej vara av ondo. Utan det kan handla om att skaparna av hemsidorna tror att det i själva verket sysslar med spirituell upplysning.

Dock så är min uppfattning om saken på andra sidan, dessa intressen vill skapa förvirring hos sanningssökare som inte riktigt än, nått sin fulla potential i sin mognadsprocess.
Dom sanningssökare som lättast påverkas av intressenas inverkan, är mentalt och spirituellt förvirrade.

Dom inkluderar sanning med lögn och presenterar det hela som absolut sanning. Många av dessa kanske rent av själva är vilseledda och har föranletts skapa informationscentraler (i form av hemsidor) i egenskap av sina förövares vägvisningar.
Dessa människor är precis som dom andrahandsutsatta, lika ordentligt lurade.
För att nämna ett par kända exempel av vilseledande typer; Benjamin Fulford, Ron Lafayette Hubbard och Charles Taze Russel.

Mayanismen, som nådde sin fulla popularitet kring 2012-hysterin, var en av finansiärerna bakom mayanismen den ökände finansjätten John. D Rockerfeller, vars meritlista en del av forumets besökare är medvetna om.

Läs: http://en.wikipedia.org/wiki/Mayanism

Alla hemsidor på nätet av spirituellt vilseledande form, talar oftast i begrepp som riktar sig direkt till och fångar sökarens uppmärksamhet. Dess grundare är experter inom psykologi och vet vilka punkter som ska vidröras för att fånga sökarens fulla intresse.

Så nu till diskussion. Och jag får väl ha en neutral ståndpunktsfråga till att börja med - tror ni att grundarna av spirituella organisationer av nämnda slag, är medvetna om deras vilseledande av sanningssökare? Och isf, vad är deras syfte?
Citera
2014-08-23, 15:01
Medlem
LGDs avatar
För att nämna ett exempel som nämns i TS: http://in5d.com/
Citera
2014-08-23, 18:04
Bannlyst
Förstår vad du menar, Jag har varit med om mycket onaturliga fenomen men jag tror att mycket är sant men en del är rent skitsnack. Folk säger att de har lyckats med astralresor, har du varit med om en astral resa nångång?

Det har hänt flera gånger att jag suttit på en resturang med några polare och av ren "slump" kollat bakom mig för att se att någon sitter och stirrar på mig. Det som händer är att personen "överför" energi eller vibrationer genom att fokusera på en och på så sätt så känner man på sig att någon stirrar på en. Det har hänt mig allt för många gånger för att det skall vara en slump.
Citera
2014-08-24, 01:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Hejsan gott folk.

Det finns en rad av olika hemsidor på internätet, som gärna vill vara en del av den spirituella sökarens mognadsprocess. Själva intentionen dessa hemsidor har skapats av, må ej vara av ondo. Utan det kan handla om att skaparna av hemsidorna tror att det i själva verket sysslar med spirituell upplysning.

Dock så är min uppfattning om saken på andra sidan, dessa intressen vill skapa förvirring hos sanningssökare som inte riktigt än, nått sin fulla potential i sin mognadsprocess. Dom sanningssökare som lättast påverkas av intressenas inverkan, är mentalt och spirituellt förvirrade.

Dom inkluderar sanning med lögn och presenterar det hela som absolut sanning. Många av dessa kanske rent av själva är vilseledda och har föranletts skapa informationscentraler (i form av hemsidor) i egenskap av sina förövares vägvisningar. Dessa människor är precis som dom andrahandsutsatta, lika ordentligt lurade. För att nämna ett par kända exempel av vilseledande typer; Benjamin Fulford, Ron Lafayette Hubbard och Charles Taze Russel.

Mayanismen, som nådde sin fulla popularitet kring 2012-hysterin, var en av finansiärerna bakom mayanismen den ökände finansjätten John. D Rockerfeller, vars meritlista en del av forumets besökare är medvetna om.

Läs: http://en.wikipedia.org/wiki/Mayanism

Alla hemsidor på nätet av spirituellt vilseledande form, talar oftast i begrepp som riktar sig direkt till och fångar sökarens uppmärksamhet. Dess grundare är experter inom psykologi och vet vilka punkter som ska vidröras för att fånga sökarens fulla intresse.

Så nu till diskussion. Och jag får väl ha en neutral ståndpunktsfråga till att börja med - tror ni att grundarna av spirituella organisationer av nämnda slag, är medvetna om deras vilseledande av sanningssökare? Och isf, vad är deras syfte?

Det finns naturligtvis ett stort antal mer eller mindre oseriösa kulter vars verksamhet går ut på att skinna medlemmarna.

Detta sagt så tycker jag att det du skriver om mayanismen och John. D Rockerfeller låter som en konspirationsteori. Att Frank Waters fick ett anslag från Rockefeller Foundation för att studera indianska myter betyder inte att dess dåvarande ordförande John. D Rockerfeller III (jag förmodar att det är honom du syftar på) låg bakom Waters eller någon annans religiösa funderingar. Rockefeller Foundation ger anslag till ett stort antal projekt inom medicin, naturvetenskap och humaniora.
Citera
2014-08-24, 11:39
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Detta sagt så tycker jag att det du skriver om mayanismen och John. D Rockerfeller låter som en konspirationsteori. Att Frank Waters fick ett anslag från Rockefeller Foundation för att studera indianska myter betyder inte att dess dåvarande ordförande John. D Rockerfeller III (jag förmodar att det är honom du syftar på) låg bakom Waters eller någon annans religiösa funderingar. Rockefeller Foundation ger anslag till ett stort antal projekt inom medicin, naturvetenskap och humaniora.

Jag glömde där i all hast att inflika Rockefeller Foundation - grundat av John. D rockerfeller, finansierar mayanismen. Det i sig är väl egentligen ingenting märkligt, då stora finansiärer försöker dra vinning av framgångsrika studier och populära projekt.
Tveksamt om den John. D rockerfeller som grundade Rockerfeller foundation direkt finansierar mayanismen.
Det var väl egentligen inte heller pudelns kärna, i vad jag ville diskutera..
Citera
2014-08-24, 14:47
Medlem
RVRSs avatar
Överlag tror jag att det inte är bra att sålla sig till organiserad andlighet av något slag, egentligen. Jag kan tycka att de äldre traditionerna av buddhism osv kan vara okej. Men är väldigt skeptisk till många av de organisationer som finns idag.

Jag vet inte ens om det är bra att det finns så mycket information om OOBE/UKU:er på Internet t ex. Eller Youtube-lektioner i hur man kan manipulera sina chakran. Det känns som folk håller på att skapa en lekstuga av något som ska vara mycket mer intuitivt och komma naturligt.

Vissa bara föds med en jättestark spirituell förmåga. Om man tror på reinkarnation, beror det på att de har varit goda i tidigare liv. Eller så har de helt enkelt andra gener som inte är aktiverade hos oss andra. Alternativt så finns spirituell förmåga latent hos alla, bara att vi blockerar ut det av olika anledningar.

Vill man leva bra i enighet med sin utveckling så tror jag det bästa är att stänga ut alla böcker, CD-skivor, youtube-videos och sånt och fokusera på det grundliga. Vissa pratare, Mooji, Alan Watts, Tolle och dylika kan säkert vara bra att ta in lite. Mindfulness.
Citera
2014-08-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS

Vill man leva bra i enighet med sin utveckling så tror jag det bästa är att stänga ut alla böcker, CD-skivor, youtube-videos och sånt och fokusera på det grundliga. Vissa pratare, Mooji, Alan Watts, Tolle och dylika kan säkert vara bra att ta in lite. Mindfulness.
Kunskap är möjligheter. Kunskap är frihet. Det finns mycket viktig kunskap man kan missa om man gör som du skriver. Kunskap som hade hjälpt till med utvecklingen.
Citera
2014-08-24, 15:27
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAvDem
Kunskap är möjligheter. Kunskap är frihet. Det finns mycket viktig kunskap man kan missa om man gör som du skriver. Kunskap som hade hjälpt till med utvecklingen.

Kanske. Jag vet inte faktiskt. Jag tycker det är bra att om man lyckas hålla sig borta från s.k. "falska" skolor som TS pratar om.

Självklart är kunskap bra. Men en sak jag har lärt mig de senaste åren är att det finns "negativ" kunskap också. Kunskap som jag önskar att jag inte hade. Jag har fyllt mitt huvud med för mycket skit ibland, och det har gjort mitt liv markant värre... tro mig...

Innan var jag snarare tvärtom, jag ville veta allt om världen, på gott och ont. Men efter det förra året som jag gick igenom, fruktansvärt och tumultartat, så har jag ändrat min syn på det. Säger snarare "be careful what you wish for". För att ta in kunskaper som är laddade med negativ energi är inte bra.
Citera
2014-08-24, 15:35
Medlem
LGDs avatar
Det man ska göra är väl att ta del av alla möjliga informationscentraler, osunda som sunda. Det är ju som med all annan propaganda man matas med dagligen av olika destruktiva statsorgan.
Att sovra bort dom bitarna av informationen som kan vara skadligt för en. Det finns ju alternativ som ofta inhyser seriositet, men som bitvis haltar och ger sig till känna i sin verkliga gestalt.
Oftast är det väl så, att en majoritet av dom som utsätts för förvillning, inte kan urskilja vad som är sanning.
Vilket ju också är syftet med det hela, ungefär som Goebbels uttryckte det - ''If you repeat a lie often enough, it becomes the truth.''
Det låter väl som en urlöjlig och en i princip självklarhet att källkritiskt tänk råder bot på dessa problem.
Men även den med källkritiskt lynne faller offer för mästerligt utförd vilseledning.
Därför ska vi även i denna tråd, länka till hemsidor som hyser tydliga New-age influenser. Och undersöka hemsidornas härledning till tvivelaktiga aktörer.
Citera
2014-08-24, 15:54
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Kanske. Jag vet inte faktiskt. Jag tycker det är bra att om man lyckas hålla sig borta från s.k. "falska" skolor som TS pratar om.

Självklart är kunskap bra. Men en sak jag har lärt mig de senaste åren är att det finns "negativ" kunskap också. Kunskap som jag önskar att jag inte hade. Jag har fyllt mitt huvud med för mycket skit ibland, och det har gjort mitt liv markant värre... tro mig...

Innan var jag snarare tvärtom, jag ville veta allt om världen, på gott och ont. Men efter det förra året som jag gick igenom, fruktansvärt och tumultartat, så har jag ändrat min syn på det. Säger snarare "be careful what you wish for". För att ta in kunskaper som är laddade med negativ energi är inte bra.

Får man fråga vad det var för sorts kunskaper du anammade?
Citera
2014-08-24, 19:15
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Får man fråga vad det var för sorts kunskaper du anammade?

Inga speciella hokus-pokus-kunskaper. Bara vetskapen om hur jävlig världen kan vara. För några år sedan satt jag mycket hemma och prokrastrinerade då jag var deprimerad, kom in på många konstiga forum (däribland Flashback) och snappade upp väldigt mycket negativa bilder och energier. Om hur folk behandlar varandra illa. Jag hade svårt att släppa dessa bilder då jag blev så illa berörd, så de lade sig i mitt undermedvetna på något sätt.

När jag sedan träffade min dåvarande flickvän (som är andlig och en väldigt ljus varelse, helt klart ett s.k. "indigobarn" som har kommit till jorden för att hjälpa) så sög hon i sig väldigt mycket av mitt negativa undermedvetna då hon är klärvojant. Det blev fel helt enkelt, jag kände att vi båda blev negativt påverkade av detta, korrumperade på något sätt. Det hände väldigt mycket galet i vår relation. Dessutom bodde det en negativ ande i lägenheten vi skaffade tillsammans som gjorde det hela mer sjukligt.

Det är en lång historia och inget jag orkar dra här egentligen. Det har ändrat hela min syn på livet och lärt mig att det paranormala verkligen finns. Och att man ska vakta sina tankar och energier noga.
Citera
2014-08-24, 19:26
Medlem
RVRSs avatar
För att summera det hela kändes det som Law of Attraction drog ihop ALLT som jag har tänkt på, längtat efter, fruktat och suktat efter, på samma gång, till en kanonkula som exploderade i mitt ansikte på gott och ont. Kändes som det utdelades karmaläxor dagligen. Har aldrig upplevt så mycket kärlek och förtvivlan på samma gång. Jag blev bara chockad gång på gång över hur allt ens kunde vara möjligt. Kändes som man levde i en drömbubbla, ända till allt släppte, vi gjorde slut och åter till min gråa vardag... Hennes energier och "gåvor" var utöver det vanliga kan jag säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in