Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-23, 10:23
Medlem
Hej.
Jag har Windows 7 på min dator och häromdagen så trodde jag att jag blev hackad då datorn blev jättelångsam. Jag startade först om men det hjälpte in så jag började pilla med allt möjligt och nu har jag råkat pilla lite för mycket så jag kommer knappt på något alls. Skriver jag services.msc, regedit osv i sökfältet så får jag upp http://speedy.sh/VgBbW/prob.jpg.

Jag vet att jag var inne och pillade och stängde av vissa Tjänster men jag vet inte hur jag skall göra för att få på dem igen för jag kommer inte åt dem varken som på bilden eller genom aktivitetshanteraren.

Kan eller vet du hur man åtgärdar detta så är jag jättetacksam om du berättar det för mig och jag Xlovar dig 20000000krX som tack
Citera
2014-08-24, 03:24
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfreak
Hej.
Jag har Windows 7 på min dator och häromdagen så trodde jag att jag blev hackad då datorn blev jättelångsam. Jag startade först om men det hjälpte in så jag började pilla med allt möjligt och nu har jag råkat pilla lite för mycket så jag kommer knappt på något alls. Skriver jag services.msc, regedit osv i sökfältet så får jag upp http://speedy.sh/VgBbW/prob.jpg.

Jag vet att jag var inne och pillade och stängde av vissa Tjänster men jag vet inte hur jag skall göra för att få på dem igen för jag kommer inte åt dem varken som på bilden eller genom aktivitetshanteraren.

Kan eller vet du hur man åtgärdar detta så är jag jättetacksam om du berättar det för mig och jag Xlovar dig 20000000krX som tack
Backa maskinen till ett datum innan du började labba med den med Windows Systemåterställning.
Citera
2014-08-24, 07:56
Medlem
Gatecreepers avatar
Kan du starta kommandotolken? Tryck på windowsknappen + r skriv sedan cmd och tryck på enter. Du ska kunna kolla vilka tjänster som körs via att skriva sc. Men minns inte hela syntax...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in