Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-23, 01:12
  #13
Avstängd
USERN4M3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Om det handlar om själva högtalarkabeln, alltså den som går in i själva högtalaren -så är det ingen fara om du kopplar fel. Det ända som händer är att det inte blir något ljud i högtalaren. Och då är det bara att ta isär och göra tvärt om. Ofta så är det en blå rand eller en upphöjd rand på den kabeln som är plus, och motsvarande så är det ingen märkning alls på minuskabeln.

Det blir visst ljud i högtalaren om man polvänder!
Citera
2014-08-23, 01:15
  #14
Medlem
Slitet-Golvs avatar
[quote=hiphoppucko1337|50048789]Hej, hjälp en noob nu, fick ett par sony högtalare och ett: https://www.google.se/search?q=techn...tm%3B950%3B388 slutsteg antar jag? Heter det så? Ja men iaf så skulle jag sätta upp högtalarna på väggen (i bak står det: speaker system ss-e20, power handling capacity: nominal 25w DIN. music 40w DIN.https://www.google.se/search?q=sony+...ml%3B306%3B375 ) och när jag skulle borra i lådan så fastnade borren men tänkte att jag inte satt fast den ordentligt i borrmaskinen, och när allt hade kommit upp på väggen och jag skulle prova så funkade den inte, "bröt" upp "högtalar panelen" och såg då att kabeln gått av i väggen där den kommer in utifrån, det är en grå kabel som har stål-ändar med lite koppar som kontakt, kan man laga det eller ska jag beställa nya? Det är ju liksom pappas gamla så vill ju få liv i den trotsallt, om det går. Tack på förhand!

EDIT: kom på nu att en kabel gick av i den stora högtalaren, det ser ut att vara en koppling som slets loss men vet inte, det är nån parallellkoppling av nåt slag, säg till om ni vill ha bilder! [/QUOTE



Tvinna bara ihop kablarna igen så är det bra.
Citera
2014-08-23, 01:18
  #15
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USERN4M3
Det blir visst ljud i högtalaren om man polvänder!

Nja, lite ljud blir det allt. Kanske uttryckte mig lite vagt där, men poängen är att man direkt förstår att man har kopplat fel -och att det inte är någon fara.
Citera
2014-08-23, 10:58
  #16
Medlem
sommarlovs avatar
Bröt du upp lådan?

Nästa gång, skruva bort den största högtalaren på framsidan, nu kommer du åt...

Det finns inte plus/minus på ljud eller växelström, koppla bara.
Citera
2014-08-23, 11:08
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Bröt du upp lådan?

Nästa gång, skruva bort den största högtalaren på framsidan, nu kommer du åt...

Det finns inte plus/minus på ljud eller växelström, koppla bara.

Nej tog ur den plattan som högtalarna sitter på, den plattan satt med lim oc häftstift
Citera
2014-08-25, 19:19
  #18
Medlem
Nu är lådan lagad, tvinnade ihop kablarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback