Citat:
Ursprungligen postat av
HasseBanan
Poppar upp på nästan varenda sida jag är inne på, otroligt irriterande. Så länkas till en undersökning som givetvis går ut på att man ska köpa en massa skit. Hur fan får jag bort det? Har försökt med ett antal spyware-program, men de lyckas inte få bort skiten.
Någon mer som är bekant med detta?
Vad har du för webbläsare? Hur som helst, leta dig fram till tilläggen/extensions/plugins/add-ons eller vad de nu kan heta beroende på webbläsare.
Inaktivera allt som verkar suspekt och som du ej använder. Exempel på addons är Adblock varianter, dessa i sig är helt OK att köra. Hittar du "dit" så kolla vad du mer har där.
Har du använt dig av Malwarebytes? Om inte, ladda ner det och kör en total genomsökning av din dator. Erkänt bland de bästa inom antimalware.
Jag misstänker dock att du lagt till något i din webbläsare, därför tror jag mest på addons/extensions. Alternativt om du inte är så "duktig med datorer" så avinstallerar du din webbläsare, se först till att ladda ner senaste versionen från hemsidan innan du gör det, alternativt använd IE.