2014-08-22, 10:32
Medlem
HasseBanans avatar
Poppar upp på nästan varenda sida jag är inne på, otroligt irriterande. Så länkas till en undersökning som givetvis går ut på att man ska köpa en massa skit. Hur fan får jag bort det? Har försökt med ett antal spyware-program, men de lyckas inte få bort skiten.

Någon mer som är bekant med detta?
Citera
2014-08-23, 10:09
Medlem
192.168.1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Poppar upp på nästan varenda sida jag är inne på, otroligt irriterande. Så länkas till en undersökning som givetvis går ut på att man ska köpa en massa skit. Hur fan får jag bort det? Har försökt med ett antal spyware-program, men de lyckas inte få bort skiten.

Vad har du för webbläsare? Hur som helst, leta dig fram till tilläggen/extensions/plugins/add-ons eller vad de nu kan heta beroende på webbläsare.
Inaktivera allt som verkar suspekt och som du ej använder. Exempel på addons är Adblock varianter, dessa i sig är helt OK att köra. Hittar du "dit" så kolla vad du mer har där.

Har du använt dig av Malwarebytes? Om inte, ladda ner det och kör en total genomsökning av din dator. Erkänt bland de bästa inom antimalware.

Jag misstänker dock att du lagt till något i din webbläsare, därför tror jag mest på addons/extensions. Alternativt om du inte är så "duktig med datorer" så avinstallerar du din webbläsare, se först till att ladda ner senaste versionen från hemsidan innan du gör det, alternativt använd IE.
Citera
2014-08-31, 21:23
Medlem
Kör du med firefox? Ladda ner adblocker, alternativt sök igenom hela datorn med malwarebytes.
Citera
2014-09-04, 08:55
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 192.168.1.1
Vad har du för webbläsare? Hur som helst, leta dig fram till tilläggen/extensions/plugins/add-ons eller vad de nu kan heta beroende på webbläsare.
Inaktivera allt som verkar suspekt och som du ej använder. Exempel på addons är Adblock varianter, dessa i sig är helt OK att köra. Hittar du "dit" så kolla vad du mer har där.

Har du använt dig av Malwarebytes? Om inte, ladda ner det och kör en total genomsökning av din dator. Erkänt bland de bästa inom antimalware.

Jag misstänker dock att du lagt till något i din webbläsare, därför tror jag mest på addons/extensions. Alternativt om du inte är så "duktig med datorer" så avinstallerar du din webbläsare, se först till att ladda ner senaste versionen från hemsidan innan du gör det, alternativt använd IE.

Nja.. jag misstänker att det är något som uppkom när jag laddade ned ett program. Minns dock inte vilket. Men sen dess har jag trovi.com som söksida när jag startar firefox. "Hot Deals" är svensk reklam som tycks anpassas efter vad jag är inne på för sida, med olika erbjudanden. Den dyker upp från höger, men man kan klicka bort den varpå en pil el likn. syns i högra hörnet, då den tycks ligga där latent. "Trust rating" dyker upp underifrån, och uppmanar mig att "rata" dvs gilla sidan jag för tillfället är inne på. Med jämna mellanrum dyker det också upp en undersökning med en svensk speakerröst som utger sig för att vara en undersökning om sidan jag är inne på och vad jag tycker om den. Det är dock samma sorts undersökning och bild på någon kvinna med utländskt utseende som dyker upp på olika sajter.

Har testat att köra igenom datorn ett antal ggr med Superantispyware, den hittar "threats" men lyckas inte ta bort just detta,
Citera
2014-09-04, 08:56
Medlem
HasseBanans avatar
Tillägg: Ja, jag kör med Firefox, och har lagt till adblock plus, men det hjälper inte heller mot just detta.
Citera
2014-09-05, 00:29
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan

Vilka malware skanners har du kört ?...adwcleaner ?

Kan det vara "dåliga tillägg" till webläsaren som gör det ?
Citera
2014-09-20, 03:16
Medlem
Millediablos avatar
Testa här http://malwaretips.com/threads/trovi...9/#post-218912
Citera
2014-09-20, 16:00
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Testa här http://malwaretips.com/threads/trovi...9/#post-218912

Har kört flera malware-program - men inget lyckas ta bort det. Dessutom segar adsen ner datorn så in i h-e på vissa sajter. Har även kört CCleaner och rensat i registret och tagit bort alla onödiga filer. Reklamen är svensk så det måste ju vara någon svensk sajt som ligger bakom.
Citera
2014-09-20, 16:12
Medlem
1FFs avatar
Kör i nämnd ordning - http://public.avast.com/~gmerek/aswMBR.htm - http://www.bleepingcomputer.com/download/rkill/ -http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ och sedan http://www.surfright.nl/en .

Detta oavsett vad du har gjort förut !

Om inte detta "biter" så kanske du får överväga en ominstallation .
Citera
2014-09-22, 00:28
Medlem
Millediablos avatar
Malwareprogram visar iaf var PUP (oönskade prg) ligger. Ofta i t.ex C:\Users\xxx\appdata\mozilla\roaming....etc. In och rensa manuellt. Kolla också i processer efter Secure Search, Search Safe och liknande processer som du stoppar och avinstallerar/rensar.
Kolla samtliga webläsares appfiler det sprider sig överallt

Alternativt startar du en ny tråd på det ställe jag länkade till.
Citera
2014-09-22, 06:14
Medlem
HasseBanans avatar
Har löst problemet. Det visade sig att det var ett skumt program som hette TowerTilt som var upphov till de irriterande adsen. Förmodligen något som följt med i samband med att jag laddat ned något annat program. Var bara att gå in på Lägg till / ta bort program och avinstallera det så löste det sig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in