Citat:
Ursprungligen postat av
jamenduja
Många klagar på den svenska dejtingmarknaden, då det är tjejernas marknad. Då tjejerna är övervärderade och killarna är undervärderade. Varför då inte byta marknad? Svenska killar är betydligt mer eftertraktade i exempelvis Asien och Sydamerika. Jag har själv erfarit det. Till alla som känner sig frustrerade. Ut och res med er. Träffa andra tjejer. Varför fokusera på svenska tjejer?
Det finns fantastiskt vackra tjejer i Sydamerika. Träffa dem istället. De är dessutom mer kvinnliga med vackra former (istället för allt tjat om feminism som många här hatar). Eller till Asien. Jag har förmånen att jag uppskattar asiatiska tjejers utseende. Och många asiatiska tjejer uppskattar västerlänningar. Jag har träffat många tjejer som inte gillar killar från deras hemländer då de har en mer traditionell syn, jämfört med vi västerlänningar. Vi svenska killar har moderna åsikter som många uppskattar (i synnerhet högutbildade).
När jag tänker på det så undrar jag på vad svenska tjejer har att erbjuda som inte andra tjejer har? Svenska killar är mer jämställda och moderna än killar utomlands, vilket många tycker är positivt. Jag vill slå ett slag för den svenska killen. Han är undervärderad i Sverige. Till skillnad mot utomlands.
Ut och res med er. Använd er potential. Träffa andra tjejer. Ni är mer eftertraktade än vad ni tror. Spela inte spelet. Ändra spelreglerna istället.
* De flesta svenska män har inte problem med att få en svensk kvinna.
* Högutbildade män (och kvinnnor för den delen) är en minoritet, även i Sverige. Tro eller ej men arbetarklassen är den klassen som de allra flesta tillhör
* Du vill inte ha en feministisk kvinna (utan en mer traditionell) men snackar om att asiater inte vill ha traditionella män, för jag antar att du också är traditionell. Hur går det ihop?
Fast jag håller med om trådens ämne. Varför i helvete vill man ens ha en svensk kvinna? Extremt ointressanta människor får man leta efter. Dessutom är varenda svensk man sin kvinnas toffel, verkar det som.