• 1
  • 2
2014-08-21, 20:46
Medlem
Socrates84s avatar
jaa då har han hittat botemedel alltså? om han har rätt då får han nobelpriset och blir stenrik
Citera
2014-08-21, 20:57
Medlem
walklikeacats avatar
Men på American Institute For Cancer Research menar man att detta är praktiskt taget omöjligt:
http://preventcancer.aicr.org/site/News2?id=13441

Även Caring4Cancer menar på att ingen forskning tyder på att en mer "sur miljö" bidrar till att cancertumörer kan tillväxa. Däremot föreslår man att man bör äta mer av grönsaker, baljväxter och frukt i preventivt syfte:
https://www.caring4cancer.com/go/can...and-cancer.htm

Men vad dom flesta är överens om är att det finns en koppling mellan kost och risk för cancer.
Även att cancertumörerna i sig är sura dvs med PH-värdet 1-2.
Citera
2014-08-21, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N1CKN4M3
Sprang på en kille (Dr. Tullio Simoncini) på nätet som påstår att canser är en svamp, som kan stoppas med bikarbonat.

http://www.curenaturalicancro.com/en/

Vad tror vi om detta, är det nån som känner nån som har känt nån som kanske har varit på hans kliniker?

Youtube
How to treat cancer - Cancer is Fungus - Dr Tulli…: http://youtu.be/Jfgx7Wy_MdU

Cancer är ingen svamp. Däremot finns det många forskare som hävdar att livet på jorden utvecklades just på grund av cancerogena celler som inte hade någon självinsikt.

Vad det handlade om för miljoner år sen var att en cell kom på att hen kunde dela sig.

Jag är själv fysiker, och kan inte hålla med om ovanstående.
Senast redigerad av godisponny 2014-08-21 kl. 23:26.
Citera
2014-08-21, 23:35
Medlem
Fris avatar
Jag tror att kanschern trattkantarell som kan flyga.
Nej, det tror jag inte. Men jag ville vara social for en stund och bidra till denna trad pa dess egen niva.
Citera
2014-08-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikolateslaghost
Kroppen är sur, svampen som finns i människors blodomlopp möjligör att celler klumpar ihop sig. Lätt förklarat men, inte kanske bikarbonat endast men omläggning av kosten och börja dosa bittermandel kurkumin kokosolja plus bikarbonat skulle jag välja istället för cellgifter och sånt.
Trams, kroppen är mycket lätt basisk och det måste den vara för att den ska fungera. Ganska små skiften i PH ger livshotande alkalos/acidos.

Cancer är inte celler som klumpar sig, cancer är ens egna celler som delas och ofta sprider sig okontrollerat.

Svampar skiljer sig från vanliga celler och har ingen relation till cancer mer än att vissa ämnen de producerar kan ge upphov till cancer. Svamp ska inte normalt förekomma i blod heller.
Citera
2014-08-22, 14:20
Moderator
ofays avatar
Medicin och hälsa --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2014-08-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikolateslaghost
Kroppen är sur, svampen som finns i människors blodomlopp möjligör att celler klumpar ihop sig. Lätt förklarat men, inte kanske bikarbonat endast men omläggning av kosten och börja dosa bittermandel kurkumin kokosolja plus bikarbonat skulle jag välja istället för cellgifter och sånt.

Nej, kroppen är för fan inte sur. Blodets pH är stenhårt reglerat och ligger någonstans mellan 7,35 och 7,45, små avvikelser från detta gör folk sjuka som rävar och ett surt pH (<7) är inte förenligt med liv överhuvudtaget. Tänk plasmaproteiner som koagulerar a la stekt ägg. Folk som tror att de kan ändra sin pH genom att äta "basisk kost" är idioter.
Citera
2014-08-24, 12:23
Medlem
E.W.s avatar
Cancer kan i vissa fall stoppas. Dock inte genom att äta kosttillskott. Dessutom är cancer med hundraprocentig sannolikhet inte en svamp, det är lätt att se under mikroskop.
Citera
2014-09-01, 17:25
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Nej, kroppen är för fan inte sur. Blodets pH är stenhårt reglerat och ligger någonstans mellan 7,35 och 7,45, små avvikelser från detta gör folk sjuka som rävar och ett surt pH (<7) är inte förenligt med liv överhuvudtaget. Tänk plasmaproteiner som koagulerar a la stekt ägg. Folk som tror att de kan ändra sin pH genom att äta "basisk kost" är idioter.

Av alla jävla pisskemikalier så blir den äcklig och sur ja det är så. Men efter att jag började med diverse saker som jag nämnde så mår jag hundra gånger bättre. Och så menar jag inte att det kommer magiska celler som klumpar sig men ens egna celler fuckar ur och beter sig illa..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in