2014-08-21, 21:50
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Verkar stämma att det var en intern grej. Inte araber utan andra somalier.

Hade det varit Svenska ungdomar så hade det varit i TV, tidningar och på internets första sidor i två månader. Så, nej, det var inte Svenskar som stod upp mot dessa invällare.
Citera
2014-08-22, 06:58
Medlem
Vicky.Pollards avatar
Jag har träffat den här familjen i tjänsten och kan bara säga att det är lite äldre, enkla människor som har flytt hit till vårt gästvänliga land för att få lite lugn och ro i sina liv och för att deras barn ska kunna växa upp utan att mord och våldtäkt är en del av vardagen. Det är sorgligt att konstatera att de i Sverige möts av samma hat och att hetsande krigsherrar har bytts ut mot hetsande nätfascister och stenkastande ungdomar. Nästa gång jag träffar familjen kommer jag att möta dem med kramar och presenter till deras livrädda barn.
Citera
2014-08-22, 08:28
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky.Pollard
Jag har träffat den här familjen i tjänsten och kan bara säga att det är lite äldre, enkla människor som har flytt hit till vårt gästvänliga land för att få lite lugn och ro i sina liv och för att deras barn ska kunna växa upp utan att mord och våldtäkt är en del av vardagen. Det är sorgligt att konstatera att de i Sverige möts av samma hat och att hetsande krigsherrar har bytts ut mot hetsande nätfascister och stenkastande ungdomar. Nästa gång jag träffar familjen kommer jag att möta dem med kramar och presenter till deras livrädda barn.

Om de nu möts med samma mynt här så kanske det beror på familjen själv.
Citera
2014-08-22, 08:29
Medlem
Flashshits avatar
Lär ju knappast vara somalier som gjort det mot somalier om snuten babblar om hatbrott, eller var dom utsatta somalierna bögar?
Låter som ett typiskt korvryttarbråk enligt kom. Evert Bäckström!
Citera
2014-08-22, 08:30
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Tvärtyst i media. Inte en chans i universum att gärningsmännen är svenskar.
Citera
2014-08-22, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa

Tror inte jag heller, tippar på araber som skrikit negerjävlar eller liknande. Alt. så ligger ljugmedia lågt eftr alla FAILs alá Forserum, slöjryckningar osv...
Citera
2014-08-22, 08:59
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Jag ser fram emot dina fördömanden om det visar sig vara araber istället för svenskar, som det brukar vara vid hatbrott mot svarta. Får vi se ett demonstrationståg mot de rasistiska araberna då? Nej, såklart inte

Kasta sten gör i regel bara vänsterpack och araber, men vi får se.
Citera
2014-08-22, 09:02
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa

Är det bara HD som tagit upp det alltså? Då kan det finnas en viss möjlighet att det är andra utlänningar, vitare sådana, som är skyldiga.
Citera
2014-08-22, 09:17
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Är det bara HD som tagit upp det alltså? Då kan det finnas en viss möjlighet att det är andra utlänningar, vitare sådana, som är skyldiga.

Artikel fr TT överallt, samma, men här e en där dem gjort eget jobb i Skanskan. Verkar va vanliga skånska byfånar
http://www.skanskan.se/article/20140...mot-flyktingar

Citat:
Ett berusat gäng unga män gick vid 23-tiden på onsdagsnatten till attack mot tre personer i deras hem. Motivet misstänks vara rasistiskt.
- Boende i kvarteret som uppmanade dem att sluta blev själva attackerade med stenkastning

Citat:
Gripandet blev våldsamt och till raden av brott om skadegörelse, försök till misshandel och hets mot folkgrupp lades även våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd.
Männen är kända av polisen sedan tidigare, men inte för brott med rasistisk koppling.
Citera
2014-08-22, 10:11
Medlem
Citat:

Familjensoverhuvud lever pa intjanad svensk pension va?
Deras barn kommer i slutandan bli gruppvaldtaktsman som kommer aka in och ut pa kaken. Och kommer endast leva pa skattepengar.

Nagon som vet vilka gm ar?
Citera
2014-08-22, 10:30
http://www.ystadsallehanda.se/tomeli...-hatbrott.html

http://www.ystadsallehanda.se/tomeli...nkastning.html

Sätter min pungkulor att detta är svenskar som gjort detta. Bor i Tomelilla och här finns flera olika personer i 20 års åldern som är kapabla till detta.
Citera
2014-08-22, 11:57
Medlem
DickyTickers avatar
Om somalier attackerar svenskar är det fruktansvärt men om svenskar attackerar somalier så är det ett pojkstreck, eller nåt och löjligt att anmäla.

Man må ha sina åsikter och tycka om blattar men när man skriver sådär så ser det ju ut som man inte har alla hästar hemma.

Detta är ett brott oavsett vem som blir drabbad, om det är en neger, kines eller svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in