Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-21, 13:28
Medlem
Hej alla,

Nu måste jag få hjälp..Har en dator, köpt för två år sedan, PB all-in-one som driver mig till vansinne. Processorn jobbar som en galning (ofta upp till 100%), sidor tar evigheter att ladda, streaming eller kolla svensk TV online är inte att tala om. Youtube bara hackar...

Har advanced systemcare 7 installerat, kör TWEAK UI, ccleaner etc utan vidare resultat. har AVG, adaware samt windows brandväggen på.
Mobilen är en Iphone så icloud är installerat men borde ju inte vara orsaken till detta..

OP Windows 8 som jag inte jobbar i utan har "vanliga skrivbordet" med shell startmenyn.
64-bitar, x64 baserad processor
Processor AMD E1-1200 APU HD Graphics 1.40
HDD (2) 455+455 GB
RAM 4GB
Aktivitetshanteraren visar inte på några större saker som körs så vad slöar ner min dator så?
Hoppas någon kan hjälpa innan jag förlorar förståndet...alt formaterar datorn vilket jag INTE har tid med...
Tack på förhand!
Citera
2014-08-21, 13:46
Medlem
christerys avatar
Kika i aktivitetshanteraren efter WmiPrvSE.exe

Om den drar mer än nån % när du inte gör nåt så är det en bugg i den. Borde finnas en fix från pyttemjuk ute, men jag har inte kollat efter den.

Visst kikar du på proesser från alla användare osv. Har inte W8 så jag vet inte riktigt hur det ser ut där.

Men sen kan du ju testa med msconfig.exe och att slå av saker som inte ser så nödvändiga ut startas.

Har du råkat få in dubbla antivirus så brukar dom vara i luven på varann. Kika på installerade program så du inte glömt nåt. Kan ju vara så att zonealarm tex även agerar AVG och då får du testa utan en av dessa för att se om det blir bättre.

Alltid kul att kika med bredbandskollen.se åxå så vet du ju om felet sitter i datorn eller på uppkopplingen.
Citera
2014-08-21, 15:21
Medlem
Hej tack för svar,
Har redan stängt av processer som inte "behövs" via msconfig
Inga konflikter virusprogram emellan (har enbart AVG)
Uppkopplingen är som den ska, 17,50 Mbs/ta emot och 1,03 mbit/s skicka. Men det har jag redan testat, problemet sitter i datorn.
Får ofta upp "sidan svarar inte" på både program och siter...
Gråa håren sitter inte långt borta nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in