Citat:
Ursprungligen postat av
Stjaertsmoer
Förvånad över hur mycket experter det sitter i denna tråd.
Hur länge har dessa journalister suttit som gisslan hos IS? Foley blev väl tagen i Syrien för runt två år sedan? Det kom ju ut för någon vecka sedan att man har skendränkt sina fångar och folk tyckte konstigt nog att det var skandal.
Jag tror nog att dessa herrar möjligtvis ser döden som en befrielse, då dom inte verkar behandla fångar särskilt humant. Därav deras lugna framträdanden i videon.
På sista videon så ser man ju ganska "långt" innan dom klipper, ser onekligen ut som en vanlig avrättningsvideo med tanke på hur kroppen reagerar på när han trycker in kniven. Jag tror inte att dessa är fake.
Nja, sharia tomtarna måste behandla alla sina fångar humant och med respekt tills dommen faller... dvs slakt med seg kökskniv.
blir ganska dumt om dem bygger upp en stat på sharia men att dem inte går efter sina egna lagar som dem har skapat..
OnT: Om videon är fake (som jag personligen tror) så är det 2 alternativ, 1. få länder att agera mot dem (usa agenda) eller 2. USA släpper trupper ner och ISIL kör med en global propaganda så spränger det lite här och där..
min personliga tvist är att dessa journalister lever och har konverterat.. de fick nog de alternativet då dom inte har "brutit" någon sharia lag ... eller dö