2014-09-03, 09:54
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975
Diskuterade detta lite på kontoret.

Skulle det inte kunna vara så här:

1. De(IS) börjar med en skenavrättning, den man ser slutet.

2. De klipper där och förklarar för Steven att dom inte kommer att döda honom om han läser upp ett meddelande. Han gör det i hopp om att han kommer att överleva.

3. Steven halshuggs, gissningsvis med något annat än en lite kniv.

Efter detta klipper IS ihop videon.

Det går alldeles utmärkt att ta av huvudet med en kniv. Det vet varenda jägare som gjort detta på djur. Problemet är att det är blodigt och tar tid.
Citera
2014-09-03, 09:57
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Det går alldeles utmärkt att ta av huvudet med en kniv. Det vet varenda jägare som gjort detta på djur. Problemet är att det är blodigt och tar tid.

Ja det stämmer säkert. Min poäng va mer hur de klipper videon. En förklaring till att han är så lugn skulle ju kunna var att han blev skenavrättad först och sedan fick läsa meddelandet menar jag.
Citera
2014-09-03, 10:07
Medlem
NationOfWars avatar
Filmerna är nog falska inte en droppe blod trots att han skär med kniven fram o tebax men frågan är då varför ska dom göra falska filmer o varför visar dom inte när han skär av huvudet det där med att det är för grisigt köper jag inte eftersom isis vill skrämma sina fiender och va så brutala som möjligt
Citera
2014-09-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Hur många journalister tror ni de sitter på?

Alldeles för få svenska journalister i mitt tycke. Bullen är en som gärna fick vara där för min del, samt ett helt koppel skjutjärnsjournalister på AB och Exet.

Eller detta kanske inte var en önskelista till tomten? Då ber jag om ursäkt...
Citera
2014-09-03, 10:26
Medlem
-Mystics avatar
Förutom alla tidigare tvivel som har framlagts så ter sig det väldigt lustigt att dessa videos är i en sådan hög kvalité. Tidigare filmsekvenser ifrån området har väl alltid varit i en urusel kvalité? Oavsett om det kommer ifrån dessa djuriska jihadister eller en sekvens där USA bombar ett mål.
Citera
2014-09-03, 10:28
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Ännu en false flag för att få befolkningen och andra tveksamma länder på sin sida att gå in i Syrien och Irak, därefter så kommer vi så se ett gadaffi svek emot assad så de kommer väl heta något smart som "ojj vi råkade träffa regeringen och assads bunker så nu är han död och isis tog över allt sen, inte första gången som jänkarna agerar såhär.

Sen så har ju storbritannien redan förra videon sagt att detta inte är riktigt, James videon är fake.
Citera
2014-09-03, 10:39
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikolateslaghost
Ännu en false flag för att få befolkningen och andra tveksamma länder på sin sida att gå in i Syrien och Irak, därefter så kommer vi så se ett gadaffi svek emot assad så de kommer väl heta något smart som "ojj vi råkade träffa regeringen och assads bunker så nu är han död och isis tog över allt sen, inte första gången som jänkarna agerar såhär.

Sen så har ju storbritannien redan förra videon sagt att detta inte är riktigt, James videon är fake.

Har du några som helst belägg för vad du yrar om? Nä givetvis inte, ta din medicin och marsch i säng
Citera
2014-09-03, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nikolateslaghost

Jag förstår inte hur man kan hålla masken så bra innan man är på väg att bli halshuggen. Skriker man inte för livet och ber om nåd i såna situationer? Nej, här så ser det ut som att han står på knä i en TV studio och läser en teleprompter istället. Något i den stilen.
Citera
2014-09-03, 10:58
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Förutom alla tidigare tvivel som har framlagts så ter sig det väldigt lustigt att dessa videos är i en sådan hög kvalité. Tidigare filmsekvenser ifrån området har väl alltid varit i en urusel kvalité? Oavsett om det kommer ifrån dessa djuriska jihadister eller en sekvens där USA bombar ett mål.

Mmm, mystiskt att en organisation med ett par miljarder dollar på fickan lyckas producera en film på tre minuter i hyfsat god kvalitet. Verkligen skumt.

Försök tänka längre än dit foliehatten räcker.
Citera
2014-09-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Jag förstår inte hur man kan hålla masken så bra innan man är på väg att bli halshuggen. Skriker man inte för livet och ber om nåd i såna situationer? Nej, här så ser det ut som att han står på knä i en TV studio och läser en teleprompter istället. Något i den stilen.
Denna videon verkar fejk. Men innan alla uttalar sig i denna tråd varför ser de inte alla andra tusentals filmer som finns på halshuggningar? Nästan ingen sprattlar, skriker eller ber om nåd. Alla sitter lugnt och väntar på ens tur. Antagligen för att det står män med vapen lite överallt och för att de inser att det är lönlöst.

Denna viden är garanterat fejk och ordentligt arrangerad. Klicka in på Gore forumet på FB så får ni se lite riktiga filmer, och skillnaden är uppenbar.
Citera
2014-09-03, 11:03
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Denna videon verkar fejk. Men innan alla uttalar sig i denna tråd varför ser de inte alla andra tusentals filmer som finns på halshuggningar? Nästan ingen sprattlar, skriker eller ber om nåd. Alla sitter lugnt och väntar på ens tur. Antagligen för att det står män med vapen lite överallt och för att de inser att det är lönlöst.

Denna viden är garanterat fejk och ordentligt arrangerad. Klicka in på Gore forumet på FB så får ni se lite riktiga filmer, och skillnaden är uppenbar.

Bestäm dig nu ditt lilla yrskåp; verkar fejk eller garanterat fejk? Du verkar ha stenkoll btw
Citera
2014-09-03, 11:42
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Förvånad över hur mycket experter det sitter i denna tråd.

Hur länge har dessa journalister suttit som gisslan hos IS? Foley blev väl tagen i Syrien för runt två år sedan? Det kom ju ut för någon vecka sedan att man har skendränkt sina fångar och folk tyckte konstigt nog att det var skandal.

Jag tror nog att dessa herrar möjligtvis ser döden som en befrielse, då dom inte verkar behandla fångar särskilt humant. Därav deras lugna framträdanden i videon.

På sista videon så ser man ju ganska "långt" innan dom klipper, ser onekligen ut som en vanlig avrättningsvideo med tanke på hur kroppen reagerar på när han trycker in kniven. Jag tror inte att dessa är fake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in