2014-08-20, 19:29
Medlem
Citat:
Inkompetenta flashbackare som konspirerar om att videon inte är äkta och att "ljussättningen är perfekt" eller "se hur orörd han verkar vara" och "Han blöder ju ingenting när de skär honom".

Har ni helt tappat verklighetsförankringen?

En halshuggning sker inte med hjälp av en fickkniv.. det är för fan inte som att rensa fisk.

En inte alltför svår gissning är att de bröt filmen för att genomföra en halshuggning som sker på detta vis: https://pbs.twimg.com/media/BvHs1bBIYAAQ9Fy.jpg

Inkompetenta? Brittisk och amerikansk underrättelsetjänst har ju också granskat och bedömt äktheten i videon och gör det fortfarande. Varför tar de sig tid att göra det? Om vi per automatik ska inta ett så okritiskt förhållningssätt som du antyder att ha får vi väl tro på alltting vi läser och hör utan vidare frågeställning och reflektion. Videon kan mycket väl vara sann, men man kan inte initialt reflexmässigt utgå från det.
Citera
2014-08-20, 19:30
Medlem
ksdrs avatar
Jag kan inget om detta men USAs forskare kollar om videon är äkta... ? Det finns la några tusen x soldater o liknande i USA som kan avgöra om det ser äkta ut... me tanke på alla krig och tortyrer dom själva filmat och gjort, borde ju inte va så jävla svårt?
Citera
2014-08-20, 19:33
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArmadaMaskin
Inkompetenta? Brittisk och amerikansk underrättelsetjänst har ju också granskat och bedömt äktheten i videon och gör det fortfarande. Varför tar de sig tid att göra det? Om vi per automatik ska inta ett så okritiskt förhållningssätt som du antyder att ha får vi väl tro på alltting vi läser och hör utan vidare frågeställning och reflektion. Videon kan mycket väl vara sann, men man kan inte initialt reflexmässigt utgå från det.

Utan istället skall foliehatt och hakklapp på, sedan börja yra om att det är CIA som står bakom filmen och bödeln i svart är en superjude med direktlänk till vita huset och Netanyahu? Mm jävligt konstruktivt och framförallt kritiskt förhållningssätt..
Citera
2014-08-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
http://www.nydailynews.com/news/world/kidnapped-american-journalist-james-wright-foley-beheaded-isis-militants-article-1.1909374

Oh Shiiiit! Hur tror ni usa kommer reagera på detta? Shiet de kommer bomba tillbaka de till stenåldern, eh jag menar....

Fy fan vad jag hatar detta folkslag, äckliga jävla kackerlackor
Brinn i helvetet satans as!
Citera
2014-08-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArmadaMaskin
Inkompetenta? Brittisk och amerikansk underrättelsetjänst har ju också granskat och bedömt äktheten i videon och gör det fortfarande.
Nej. Det har bekräftat autenticiteten tidigare idag.
För att några omständigheter får en video att "inte se äkta ut" (i vissas ögon) så ska det genast börja konspireras om alternativa händelser.

Jag antar att de som har dessa åsikter konspirerar även om månlandningen, 9/11, MH370 osv osv...
... Kritiskt tänkande? Nej... snarare så att vissa är benägna att sluka alternativa sanningar med hull och hår.
Citera
2014-08-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Att det finns svenskar som hatar amerikaner finner jag extremt roande.
Det utbredda självhatet har tagit rot efter åratal av propagande från vänsterflanken.

Det finns väl amerikaner som hatar sin regering ,ganska många också för den delen, och 70 % av tyskarna tror ju 9/11 var en false flag, enligt en undersökning , så att säga att det är konstigt att svenskar som hatar amerikaner är nog inte så konstigt , det är rätt många som inte gillar usa i många länder skulle jag tro.
Citera
2014-08-20, 19:52
Medlem
SirHizzs avatar
Varför läste idiot journalisten upp den smörjan om han visste han skulle bli dödad?

Its better to burn out than to fade away, skall man dö så är det fan bättre gå ut fighting, spotta på muslim fittan eller försökt brotta ner han. gå med på den här jävla videon gör ju journalisten till en Idiot.

visst skall man inte skylla på honom men idioten kunde väl gjort nånting inte bara sitta där och ta emot det. pannskott
Citera
2014-08-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokee
Nej. Det har bekräftat autenticiteten tidigare idag.
För att några omständigheter får en video att "inte se äkta ut" (i vissas ögon) så ska det genast börja konspireras om alternativa händelser.

Jag antar att de som har dessa åsikter konspirerar även om månlandningen, 9/11, MH370 osv osv...
... Kritiskt tänkande? Nej... snarare så att vissa är benägna att sluka alternativa sanningar med hull och hår.

Eller kanske det är så att vissa litar ordagrant på amerikanerna det gör inte jag, av olika anledningar.
Citera
2014-08-20, 19:53
Medlem
Citat:
Utan istället skall foliehatt och hakklapp på, sedan börja yra om att det är CIA som står bakom filmen och bödeln i svart är en superjude med direktlänk till vita huset och Netanyahu? Mm jävligt konstruktivt och framförallt kritiskt förhållningssätt..

Sa jag att det var det önskvärda utfallet? Att folk ska spåra ur till vanvett?
Å andra sidan vem är att bedöma vad som är vanvett när du inte vet hur det faktiskt föreligger?
Ska vi börja begränsa människor tänkande för att det låter stört får vi införa någon statlig manual på vad som är rätt att säga och tycka. Även de mest "störda idéer kan ibland pricka rätt.

Angående att Abu Bakr al-Baghdadi skulle vara en Mossad-agent så tillskrev jag inte detta som en teori som jag tror på. Jag sa att "Vissa konspirationsteoritiker säger"...och i dagsläget är det just enbart det, en konspirationsteori.

Jag citerar mig själv:

Citat:
Vissa konspirationsteoretiker säger ju att ledaren för IS, Abu Bakr al-Baghdadi, egentligen är en judisk agent vid namn Simon Elliot och att Israel tillsammans med USA:s och Englands underrättelsetjänster skapat IS för att samla alla världens terrorister på ett och samma ställe genom en taktik kallad "the hornet's nest".
Skulle mordet på denna journalist vara steget närmare på en förevändningen att gå in i landet militärt och "göra slut" på IS? http://www.globalresearch.ca/isis-le...reveal/5391593
http://www.veteranstoday.com/2014/08...leader-mossad/
Citera
2014-08-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
Varför läste idiot journalisten upp den smörjan om han visste han skulle bli dödad?

Its better to burn out than to fade away, skall man dö så är det fan bättre gå ut fighting, spotta på muslim fittan eller försökt brotta ner han. gå med på den här jävla videon gör ju journalisten till en Idiot.

visst skall man inte skylla på honom men idioten kunde väl gjort nånting inte bara sitta där och ta emot det. pannskott

han hade nå slags handklovar på sig ,tycker jag det ser ut som när han ligger där på backen i slutet av videon.
Citera
2014-08-20, 19:56
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Usas problem att kurder, kristna och oliktänkade muslimer blir slaktade? Borde väl för fan vara hela världssamfundets problem och ansvar!

Och FN är totalt odugligt som vanligt.
Citera
2014-08-20, 19:58
Medlem
jackelinas avatar
För två, tre år sedan var det någon kristen tunisier, om jag kommer ihåg rätt, som hellre avrättades på detta sätt än att konvertera till fredens religion.

Kom att tänka på just detta fall eftersom inte ens en galning skulle ifrågasätta äktheten i den avrättningen. Kontrasten mellan den och trådens avrättning är så stor att oavsett äktheten framstår hur som helst "IS" som fejk. Extrema, måhända, men inga riktiga islamister, om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in