Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2016-07-16, 20:58
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Alla är preskriberade.

De som stryks över har renderat i avstängning för ohörsamhet (2.01). Sedan markeras alla som är äldre än ett år med grå bakgrund. De är preskriberade och räknas inte med i framtida åtgärder.

admin4
Det skulle ju kunna markeras på lite tydligare vis att de gamla varningarna är preskriberade, exempelvis genom att strykas över likt de varningar som förfallit pga. avstängning eller bara med ordet preskriberad. Det är rätt många som ställt samma fråga och inte insett betydelsen av ändrad bakgrundsfärg. Visst, man borde lista ut det om man vet att varningar preskriberas efter ett år men det är ändå en sak som väcker huvudbry i onödan.
Citera
2016-07-17, 14:34
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Numera syns det bara på bakgrundsfärgen om en varning är aktiv eller ej. En varning preskriberas efter 12 månader.
Ok inte för att jag kan se det, var bättre förr där det stod. Jaja tack för infon då är allt som det ska
Citera
2016-07-17, 15:27
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ok inte för att jag kan se det, var bättre förr där det stod. Jaja tack för infon då är allt som det ska
Eftersom alla dina varningar är preskriberade så har alla dina varningar samma bakgrundsfärg. Således är det inte så konstigt om du inte "kan se det".
Citera
2016-07-17, 15:41
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Eftersom alla dina varningar är preskriberade så har alla dina varningar samma bakgrundsfärg. Således är det inte så konstigt om du inte "kan se det".
Därför är det rimligt att behandla preskriberade varningar på samma sätt som förbrukade varningar, som skunken ovan föreslog.
Citera
2016-07-21, 23:37
Medlem
KorvRagnars avatar
Funderar på en sak, när jag läste om bannlysningar och avstängningar.
Kan man bli avstängd längre tid än 6 månader??
Och att bli avstängd för alltid???
Är det kontot bara för det kan väl inte vara
att den personen inte får skriva på FB mera alls???

Citera
2016-07-22, 00:22
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvRagnar
Funderar på en sak, när jag läste om bannlysningar och avstängningar.
Kan man bli avstängd längre tid än 6 månader??
Och att bli avstängd för alltid???
Är det kontot bara för det kan väl inte vara
att den personen inte får skriva på FB mera alls???

Bannlysning kallas det när du blir avstängd för tid och evighet och för alltid.

Och det är alltid personen som blir avstängd (oavsett längd på avstängnignen). Så blir du avstängd så är du inte välkommen. Blir du bannlyst så är du aldrig mera välkommen. Du bör läsa på vad som står om regel 1.07 också.
Citera
2023-10-10, 15:18
Medlem
Finans.killens avatar
Det här med "ändrad färg när preskriberad" stämmer inte.
Fick en varning idag som är gul, exakt samma färg som en avstängning från 2012(!!).

Vad gäller?
Citera
2023-10-10, 15:59
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Det här med "ändrad färg när preskriberad" stämmer inte.
Fick en varning idag som är gul, exakt samma färg som en avstängning från 2012(!!).

Vad gäller?
Det är bara varningar som skiftar färg, avstängningar visas alltid med gul färg i profilen.
Varför vet jag inte men ett år gäller som preskriptionstid, så din gulmarkerade avstängning är preskad.
(FB) Övrigt (2015-01-26)
Citat:
Q: Hur länge gäller de där varningarna och avstängningarna?
A: Preskriptionstiden för regelbrott är ett år. Efter det gäller de inte längre.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in