Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
PM:a någon av moderatorerna i forumdelen och fråga hur de resonerar.
?? Ni har stt göra med en 75-årig hjärna som nyss har (håller på ) lärt sig denna mekanik. Var i forumet skall jag PM:a ? Snart blir jag väl utsparkad. För dum, men min dumhet sitter på ett annat ställe än GILLABs.
Citera
2015-09-07, 22:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
?? Ni har stt göra med en 75-årig hjärna som nyss har (håller på ) lärt sig denna mekanik. Var i forumet skall jag PM:a ? Snart blir jag väl utsparkad. För dum, men min dumhet sitter på ett annat ställe än GILLABs.
Uppe till höger ser du en symbol som ser ut som ett kuvert. Det klickar du på och då ser du strax nedanför i blå text "skicka nytt meddelande". Tryck där. Sedan fyller du i de rutor som framkommer exempelvis rubrik och vem du ska skicka det till (moderatorerna i Integration och invandring är: Lobengula, manamanah, Svejk och JumpingJack) och sedan skriver du det du vill ha sagt.

Därefter trycker du "skicka meddelande".

Lycka till.
Citera
2015-09-07, 22:59
Medlem
Tack för hjälpen, men då jag tryckte på detta kuvert hade jag meddelande om tre privata meddelanden till mig. Då jag besvarat dem så fanns inte detta kuvert kvar uppe i hö hörn. Endast en stjärna. Jag struntar i det. Det hade bara varit intressant att få veta anledningen och jag hade kanske lytt och tagit det till mig. Man vet aldrig!
Ni får kanske kortslutning på FB efter allt mitt tryckande vid mina meddelanden. Där påstods att jag hade 10, men endast tre var till läsning där. Jag tryckte på allt för att få fram resten, men inte.
Citera
2015-09-07, 23:08
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Tack för hjälpen, men då jag tryckte på detta kuvert hade jag meddelande om tre privata meddelanden till mig. Då jag besvarat dem så fanns inte detta kuvert kvar uppe i hö hörn. Endast en stjärna. Jag struntar i det. Det hade bara varit intressant att få veta anledningen och jag hade kanske lytt och tagit det till mig. Man vet aldrig!
Ni får kanske kortslutning på FB efter allt mitt tryckande vid mina meddelanden. Där påstods att jag hade 10, men endast tre var till läsning där. Jag tryckte på allt för att få fram resten, men inte.
Som nyregistrerad har du ett begränsat antal PM du kan skicka under ett dygn. Det ska röra sig om fem stycken, så jag vet inte varför du bara kunde skicka tre. I morgon kan du försöka igen.
Citera
2015-09-07, 23:23
Medlem
Jag hade missförstått även där. Efter letande och alla tryck har jag nog fått iväg ett meddelande till Svejk. Tack för hjälpen!
Citera
2015-11-16, 16:58
Medlem
Ethinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Jag bumpar en äldre tråd för att slippa skapa en helt ny p.g.a en liten fråga utan diskussionsunderlag. Hoppas det är OK!

Jag blev nyligen avstängd för ohörsamhet i 1 vecka.
Hur ser nästa avstängning ut för mig? Kan jag bli direkt bannlyst eller blir man tillfälligt avstängd innan man blir bannad flera gånger?

Förutsatt att avstängningen gäller mindre regelbrott som ohörsamhet, offtopic osv..

Blev precis varnad för bumping vilket känns sjukt weird. Är väl bättre att skriva i en befintlig tråd än att skapa ännu en tråd om samma ämne?
Citera
2015-11-16, 17:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ethina
Blev precis varnad för bumping vilket känns sjukt weird. Är väl bättre att skriva i en befintlig tråd än att skapa ännu en tråd om samma ämne?

Kan bero på att du bara skrev "Bumpar denna!" utan att tillföra ett skit i diskussionen i en tråd som varit död närmare 4 år.

Det är 0.03 Off Topic.
Citera
2015-11-16, 19:50
Medlem
Emerains avatar
Detta är inte en tråd där ni klagar på era varningar. För att göra det så ska ni följa FAQ: ens instruktioner. (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

/Moderator
Citera
2016-07-16, 17:58
Medlem
volvo 240s avatar
Kollade igeonom mina varningar nyss och har flera som är 2 till 5 år gamla men det står inte att de är preskriberade. SOm det gör på äldre. Så vad har gått fel, är de preskriberade fast det inte står eller vad?
Citera
2016-07-16, 18:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Kollade igeonom mina varningar nyss och har flera som är 2 till 5 år gamla men det står inte att de är preskriberade. SOm det gör på äldre. Så vad har gått fel, är de preskriberade fast det inte står eller vad?

Numera syns det bara på bakgrundsfärgen om en varning är aktiv eller ej. En varning preskriberas efter 12 månader.
Citera
2016-07-16, 18:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det är som tempeZZt skriver med tillägget att det upstår ett streck över "varning" i samband med att man blir avstängd för ohörsamhet men varningar som preskriberas, där ändras bara bakgrundsfärgen.
Citera
2016-07-16, 18:09
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Alla är preskriberade.

De som stryks över har renderat i avstängning för ohörsamhet (2.01). Sedan markeras alla som är äldre än ett år med grå bakgrund. De är preskriberade och räknas inte med i framtida åtgärder.

admin4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in