2014-08-18, 20:32
Medlem
Batleikas avatar
Jag köpte nyligen en surfplatta begagnad. Den verkar ha lagt av mer eller mindre direkt. Funderar på att köpa en ny surfplatta och sedan returnera den defekta varan (istället för den nya). Risken att jag blir sittande med två fungerande surfplattor kan jag leva med.

Jag har kvar förpackning i nyskick. Så länge inte serienumret står på kvittot eller finns lagrat på något annat sätt så borde det vara vattentätt. Är det någon som har koll på detta - alltså om upplägget skulle funka eller om det finns någon hake?
Citera
2014-08-18, 20:33
Medlem
Batleikas avatar
Det är en Google Nexus 7 (2012) och den startar helt enkelt inte. Jag har tryckt på knappen många gånger. Som jag minns det var den laddad när jag stängde av den. Den verkar inte vakna till liv när jag sätter i laddaren heller.
Citera
2014-08-18, 21:04
Medlem
surfplattor har väll IMEInr?
Citera
2014-08-18, 21:07
Medlem
epost72s avatar
Fast serienr står väl på förpackningen?
Om det inte överensstämmer med plattan som returneras så kan det bli problem om personalen är uppmärksam.
Citera
2014-08-19, 08:51
Medlem
Batleikas avatar
Jag returnerar givetvis lådan som hör till den defekta plattan, med rätt serienummer på.
Den är som ny så det är inga problem.

Vad är IMEI-nr? Hur påverkar det möjligheten att göra såsom jag tänkt?
Citera
2014-08-19, 09:41
Medlem
Har du provat hålla in "power on" + "volume down" i 10-20 sekunder? Det kan vara så enkelt att den har hängt sig, och ovan knappkombination ska tvinga plattan att stänga av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in