2014-08-18, 17:53
Medlem
juholt69s avatar
Satt och diskuterade detta med en kamrat jag kännt länge häromdagen, alltså när Håkan ska göra en efterlängtad comeback efter att det fruktansvärda (betalda?) drevet mot honom från pressen och meningsmotståndare lagt sig, och så vips är han bara här igen!

http://www.dn.se/valet-2014/juholt-redo-att-bli-kulturminister/

I en intervju med Nyheterna Östra Småland säger förre S-ledaren Håkan Juholt att han inte tackar nej till kulturministerposten om Stefan Löfven ringer. ”Om han får en fråga ska han tänka på det”, säger hans pressekreterare Margareta Bernhardsson till DN.

Tycker det är fantastiskt roligt att se att Håkan inte har låtit sig tryckas ner av drevet. Skickligare politiker och debattör får man leta efter.
Citera
2014-08-18, 18:03
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Satt och diskuterade detta med en kamrat jag kännt länge häromdagen, alltså när Håkan ska göra en efterlängtad comeback efter att det fruktansvärda (betalda?) drevet mot honom från pressen och meningsmotståndare lagt sig, och så vips är han bara här igen!

I en intervju med Nyheterna Östra Småland säger förre S-ledaren Håkan Juholt att han inte tackar nej till kulturministerposten om Stefan Löfven ringer. ”Om han får en fråga ska han tänka på det”, säger hans pressekreterare Margareta Bernhardsson till DN.

Tycker det är fantastiskt roligt att se att Håkan inte har låtit sig tryckas ner av drevet. Skickligare politiker och debattör får man leta efter.

Driver du?

Juholt är förmodligen den sämsta S-ledaren någonsin. Han avsade inte ens sin riksdagsplats när han avgick som partiledare så han har suttit och gjort ingenting som riksdagsledamot i ett antal år.

Tycker att han ska fokusera på något annat eventuellt ta upp kommun eller landstingspolitiken istället. Bättre ge någon annan chansen i riksdagen. Som minister skulle han vara katastrof. Förövrigt är kulturminister en av de poster som vänsterpartiet skulle kunna vara intresserade av och som förmodligen S och MP skulle kunna ge oss, så varför då slösa bort den platsen på en S-pamp.

Jag kan beklaga juholts öde men han får skylla sig mycket själv med. Att vara pamp inom kommunpolitikern är inte helt fel heller, men nej tack till misslyckade partiledares comebacker.
Citera
2014-08-18, 18:21
Medlem
Fris avatar
Juholken:
"- Jag vill bli kulturminister, jag vill bli kulturminister!
Jag kan förvisso inte måla, men jag kan göra tavlor ändå..."
Citera
2014-08-18, 18:23
Medlem
BernardLoutres avatar
Det skulle kunna vara kul. Det är inte så ofta man får skratta i politiken. Så mycket skada kan han väl ändå inte göra som kulturminister.
Citera
2014-08-18, 18:23
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Driver du?

Juholt är förmodligen den sämsta S-ledaren någonsin. Han avsade inte ens sin riksdagsplats när han avgick som partiledare så han har suttit och gjort ingenting som riksdagsledamot i ett antal år.

Tycker att han ska fokusera på något annat eventuellt ta upp kommun eller landstingspolitiken istället. Bättre ge någon annan chansen i riksdagen. Som minister skulle han vara katastrof. Förövrigt är kulturminister en av de poster som vänsterpartiet skulle kunna vara intresserade av och som förmodligen S och MP skulle kunna ge oss, så varför då slösa bort den platsen på en S-pamp.

Jag kan beklaga juholts öde men han får skylla sig mycket själv med. Att vara pamp inom kommunpolitikern är inte helt fel heller, men nej tack till misslyckade partiledares comebacker.

Är inte detta en skicklig politiker menar du?

http://www.youtube.com/watch?v=c8bqNTuVKUE
Citera
2014-08-18, 18:27
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Juholken:
"- Jag vill bli kulturminister, jag vill bli kulturminister!
Jag kan förvisso inte måla, men jag kan göra tavlor ändå..."
Bättre med en person som kan sin sak. Är man kulturminister så bör det som minimum finnas ett bakomliggande intresse för kultur.
Citera
2014-08-18, 18:32
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Bättre med en person som kan sin sak. Är man kulturminister så bör det som minimum finnas ett bakomliggande intresse för kultur.

han är faktiskt fotograf, det räknas som kultur va?
Citera
2014-08-18, 18:41
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det är en början såvida det inte finns någon mer lämpad i stil med Carl-Jan Granqvist och Bengt Frithiofsson. Matkultur är minst lika viktigt som fotografering och akvarellmålning.
Citera
2014-08-18, 18:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69

Perfekt!

Både som sänke för S i förväg, och som en kvarnsten om halsen på Löfvén efter en eventuell valseger - Juholt levererar. Han kan bli ännu bättre underhållning än Jan O Karlsson på sin tid.

Mer Juholt!
Citera
2014-08-18, 18:55
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san

Då borde han väl bli försvarsminister. Tror att det är det han har jobbat mest med.
Citera
2014-08-18, 18:55
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Lokaltidningsfotograf. Tveksamt om dom får vara med i kulturdebatter .

Men det är klart Juholt ska in i en sossestyrd regering. Han, Wallström, Jämtin, Sahlin, Göran Persson, Bodström och Löfven kommer att stå för framåtsyftande erfarenhet eller hur dom kommer att få till det.

Uppblandat sen med lite miljömupperi från Romson & co kommer Sverige vara i trygga händer
Citera
2014-08-18, 19:25
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Då borde han väl bli försvarsminister. Tror att det är det han har jobbat mest med.
Han som tyckte att Sverige skulle skicka ner flottan till Libyen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in