• 1
  • 2
2014-08-17, 22:02
Medlem
Dyingofthirsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Byta ut alkoholen mot nåt annat kanske, amfetamin tex?I och för sig inte lagligt, men...annars är nog fan alternativet att byta ut alkoholen mot traditionell terapi.

Har provat det mesta men aldrig riktigt känt att någon drog har gett mig något, det jag känner har mest hjälpt mig är väl gräset, men med våran narkotikapolitik vågar man ju inte ens röka lite naturliga plantor. Dock tackar jag ju inte nej om du bjuder
Citera
2014-08-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankt-Nikolaus
Jag har exakt samma problem som dig och undrat många gånger varför tills jag läste detta.

A man's true character comes out when he's drunk.

- Charlie Chaplin

This, din medvetna hjärna är avkopplad så jag går med i Chaplins spår
Citera
2014-08-17, 22:30
Medlem
Dyingofthirsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okbox
This, din medvetna hjärna är avkopplad så jag går med i Chaplins spår

Yes, hjärnan blir avkopplad och visar sitt riktiga jag, man säger ofta att man bara snackade skit på fyllan till sina polare, när man egentligen vet själv att man menade det man sa. Men det är lättare att bara skylla ifrån sig.
Citera
2014-08-17, 23:00
Medlem
.TheLoveAddict.s avatar
Skaffa en bra tjej är kanske lättare sagt en gjort, men det är nog det allra bästa i världen för killar som oss som behöver en fast men öm hand och hjärta som brinner för dig mer än något annat.
Sen är det hälsosammare/billigare/funktionellare osv med cb än alkohol (även om man kanske egentligen föredrar alkoholen framför cb rent rusmässigt).
Dålig stil av din närmaste familj att inte akta dig för ditt framtida hälsotillstånd mera, utan nästan vårdslöst riskera leda in dig i ett alkoholmissbruk dock..
Sen kan det ju vara bra att komma ut och röra på sig lite istället, och sattsa lite på den linjen istället överig nykter tid i veckan.
Gillar du gym, simhall eller ringrep är ju inte av samma betydelse, bara du har något du bygger positiv innre välbefinnande och stolthet i.
En givande liten hobby (utöver pund) är ju alltid givande och balanserande för en lyckad tillvaro.
Om du förlora spärrarna på alkohol så se till att INTE blanda det med benso/z-analoger i framtiden (för då börjar de flesta förlora tyglarna på allvar). Vet inte om du direkt har tillgång till tex pcp/ketamin osv men det drar ju ner fönstret ordentligt för världen runt omkring och är absolut inget du skall testa om du är rädd för att vakna upp med dagen efter ångest pga vad du gjort kvällen innan..
Du borde inte köra mer gabba samtidigt som alkohol (tex alkohol + lyrica eller ghb utan att veta ordentligt vad du sysslar med).

mvh
Citera
2014-08-17, 23:11
Medlem
Dyingofthirsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .TheLoveAddict.
Skaffa en bra tjej är kanske lättare sagt en gjort, men det är nog det allra bästa i världen för killar som oss som behöver en fast men öm hand och hjärta som brinner för dig mer än något annat.
Sen är det hälsosammare/billigare/funktionellare osv med cb än alkohol (även om man kanske egentligen föredrar alkoholen framför cb rent rusmässigt).
Dålig stil av din närmaste familj att inte akta dig för ditt framtida hälsotillstånd mera, utan nästan vårdslöst riskera leda in dig i ett alkoholmissbruk dock..
Sen kan det ju vara bra att komma ut och röra på sig lite istället, och sattsa lite på den linjen istället överig nykter tid i veckan.
Gillar du gym, simhall eller ringrep är ju inte av samma betydelse, bara du har något du bygger positiv innre välbefinnande och stolthet i.
En givande liten hobby (utöver pund) är ju alltid givande och balanserande för en lyckad tillvaro.
Om du förlora spärrarna på alkohol så se till att INTE blanda det med benso/z-analoger i framtiden (för då börjar de flesta förlora tyglarna på allvar). Vet inte om du direkt har tillgång till tex pcp/ketamin osv men det drar ju ner fönstret ordentligt för världen runt omkring och är absolut inget du skall testa om du är rädd för att vakna upp med dagen efter ångest pga vad du gjort kvällen innan..
Du borde inte köra mer gabba samtidigt som alkohol (tex alkohol + lyrica eller ghb utan att veta ordentligt vad du sysslar med).

mvh

Tack för svaret, jag har haft tillgång till alla sorters droger hela mitt liv genom min brorsa och hans polare men jag har aldrig valt den vägen, alkohol har alltid var min "drog". Däremot höll jag på väldigt mycket med cb och opiater under åren 14-17 men jag vill helst undvika det olagliga, men jag ska inte förneka att det fick mig att må bättre, det är därför jag seriöst funderar på att flytta till ett land där cb är lagligt. Och såfort jag fått min utbildning så drar jag ifrån detta skitland.
Citera
2014-08-18, 08:13
Medlem
Ska du dra ifrån Sverige för att cannabis är olagligt här?
Citera
2014-08-18, 10:44
Medlem
deadsets avatar
Jag är precis likadan. Jag är introvert och sammanbiten när jag är nykter, medan jag är supersocial och öppen när jag är packad. Jag dricker alltid för mycket när jag dricker, och känner igen det där med att man vaknar upp med ångest över saker som man har sagt och gjort. Jag känner mig också lugnare och skönare med alkohol i kroppen, och jag blir också en helt annan person. Men det är inte värt alla negativa konsekvenser som kommer av drickandet.

Jag försöker i nuläget att inte dricka alls. Hittills har det gått bra.

Man ska inte glömma att alkohol faktiskt är en drog. Att dryga 80% av befolkningen regelbundet använder sig av en stark drog för nöjes skull är faktiskt ett rätt så obehagligt faktum, när man tar ett steg tillbaka och verkligen tänker till. Många fungerar nog precis som du och jag, och det är själva anledningen till att de fortsätter. Men bra är det inte.
Citera
2014-08-18, 17:11
Medlem
Det enkla svaret är givetvis sluta drick så mycket. Men det vet du nog redan om. Svaret på din fråga: Du har säkert ett behov att öppna upp mer om dej själv i nyktert tillstånd men du anpassar dej, o låter bli, eftersom du känner att det inte är ok med dina vänner och att du antagligen skulle få fel gensvar om du skulle göra det. Det skulle skämtas bort/skämtas om typ Och det är svaret på varför du inte "vill" prata känslor osv med dem nykter. På ett sätt vill du inte (tankemässigt) på ett sätt vill du (känslomässigt)

Om inte dina vänner kan acceptera att du vill prata om saker fast inte de själva vill prata om iknande, eller kanske tom tycker det är töntigt pratamående, känslor eller va det nu kan va som gör att de beter sej som de gör, så är det inga bra vänner. Man måste inte va tvungen att följa en viss jargong i en grupp för att bli accepterad. Låter som de är osäkre o rädda för närhet.

Byta vänner kanske...
Citera
2014-08-19, 15:46
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyingofthirst
"Undrat hur många gånger" vad? Charlie Chaplin var en smart man
Eh, på vilket sätt visar det citatet att han var en "smart man"? Han cementerar ju bara den manliga könsrollen och att "män visar inte känslor - förutom av misstag, vid berusning".

Kan du inte skaffa dig djupare relationer till folk där ni kan prata känslor osv?
Citera
2014-08-19, 20:10
Medlem
letspanics avatar
Du bryr dig för mycket om vad folk tänker om dig. Vad förändras av att några vet lite pinsamma saker om dig? Det är inte problem om du inte gör det till ett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in