Citat:
Ursprungligen postat av
returnit
Men övervakningssamhällets framväxt och makten över internet borde ju vara viktiga frågor. Personligen så anser jag att de borde vara ett enfrågeparti då inget annat parti driver de här frågorna aktivt. Att ge sig in på politik som andra partier bedriver är rena rama självmordet. Och det antar jag att vi fått bevisat nu.
Att driva en fråga som väldigt många saknar både kunskap och intresse om är mycket svårt att göra, än mindre att driva på bra nog för att komma in i riksdagen. Inte heller har det varit något intresse för vad som gjorts nere i EU under deras tid där.
Inte finns heller någon oro hos folket för att internet osv skiter sig i samband med diverse underrättelseorganisationer varit i farten. Helt enkelt är ofta känslan att "detta kommer inte påverka mig" hos många, troligen inte helt fel heller. Inte för att jag vill ha min mail genomrotad av staten osv.
Utan att dessa frågor blåses upp kommer partiet försvinna och lever nu på att de är ett "stabilt" parti som inte härjas av interna konflikter likt de övriga. Hålla tyst om sådant och försöka påvisa varför de behövs i debatten är det bästa de kan göra nu.