Ursprungligen postat av
RostigKreativitet.
Nu ska jag säga något som många säkert många kommer haka upp sig på, vilket är fine, detta är bara vad jag tror, som jag helt enkelt delar med mig av.
Orsaken till att det som TS pratar om är möjligt har att göra med evolution, men inte den typen av evolution som det normalt pratas om. Detta har också att göra med reinkarnation, varje enskild individ har en ande som återfinns i oss människor i "pineal gland" som är lokaliserat i mitten utav hjärnan, i höjd med ögonen. På Engelska kallas anden för spirit. Denna anden är den livskraft som gör att vi alla kan leva, utan en ande finns det ingen livskraft inom dig, vilket också skulle betyda att du ej skulle vara vid liv.
Denna sk anden som vi alla har inom oss, härstammar från skapelsen, som inte på något sätt eller vis är en gud, det är endast ren spirituell energi, som började med en tanke. Precis som det är för oss människor, alla uppfinningar, företag etc börjar med en tanke. Denna anden som gör det möjligt för alla levande varelser är odödlig, åldras aldrig, och kommer aldrig att upphöra att existera, olikt oss människor. Ni kan tänka på eran kropp som ingenting annat än ett fordon för anden att färdas i sålänge ni lever. Under hela den tiden vi lever, så sover anden ALDRIG, den är alltid "vaken" och medveten om vad som händer, den är alltid med och helt enkelt observerar.
Det är inte förrens vi dör, som anden får sin "sömn". När detta händer så återvänder anden till det spirituella planet. Som jag sa förut så är skapelsen ingenting annat än ren spirituell energi, vilket också anden är, när vi dör återgår anden till detta spirituella plan, och lämnar det materiella. Varpå den reflekterar över vilka lärdomar som har gjorts under det föregående livet, vad man har kommit att förstå etc. När du sedan föds in i ditt nästa liv, så blir din nästa personlighet i nästa liv, en blanding av allt du har lärt dig i dina föregående liv, som skapar den nya personligheten.
Hursomhelst så är meningen med livet för människans medvetna att utvecklas, vilket vi gör genom att ta del av erfarenheter, anden är alltid närvarande oss livet igenom, orsaken till att vi människor är nyfikna och vill upptäcka saker är för att precis som vi människor behöver mat, så är anden också beroende av "mat", men inte samma slags mat. För anden är det erfarenheterna som upplevs genom livets gång som är "mat". Det anden behöver är erfarenheter, för det är genom erfarenheter den utvecklas och kommer till förståelse för saker och ting, och drar visdom från. Vare sig det är dåliga, eller goda erfarenheter spelar ingen roll, för i både gott och ont, finns det lärdomar att ta del av, saker och ting att förstå som tar dig längre i evolutionen, vilket är meningen med allt. Skapelsen är neutral, den är varken enbart negativ eller enbart positiv, vi behöver ta del av båda negativa samt positiva erfarenheter, det är då vi lär oss och det är så vi utvecklas.
Hursomhelst så är denna evolution en extremt lång process, och man kan leva ett helt liv utan att lära sig någonting, som anden anser vara viktigt, speciellt i denna tid, då det finns så oerhört många, enbart materialistiska människor, som enbart bryr som om materiella ting. Hursomhelst allt eftersom man kommer längre i denna evolution, det ska sägas att anden har "inga" gränser, och det finns "krafter" som denna ande har tillgång till, som man kan ta del av, om man har nått det stadiet i evolutionen, som är nödvändigt för att kunna ta del av dessa spirituella förmågor.
Saker som ofta enbart anses som påhittat, och som man återser i science fiction, saker som telepati, telekinesis, pyrokinesis, clairvoyance, förmågan att kunna se auror etc. Men då vi människor här på jorden är utav en relativt låg evolution och förståelse, så är detta inte något som är känt, och som enbart ses som fantasi.
Det dessa medium gör är möjligt, men det har ingenting att göra med någon ande värld, eller att dom har kontakt med den andra sidan, eller är morfar Erik pratar med dom. Nej, det är inte så det går till.
Som ni alla vet så har vi människor ett undermedvetna, tänk på erat undermedvetna som en hårddisk, där varenda tanke ni någonsin har haft, varenda låt ni har hört, varenda bild ni har sett etc, lagras. Allt det som ni har upplevt i era liv lagras i det undermedvetna, men som jag också sa så är anden inom dig också alltid observant och vaken, i det undermedvetna lagras allt det ni varit med om i erat nuvarande liv, medans eran ande också har en hårddisk, men skillnaden är att i den hårddisken så lagras det från samtliga liv ni någonsin har levt. Hursomhelst det som händer när ett medium lyckas berätta för någon, utan att sedan tidigare känna personen i fråga, eller veta något om dennes bakgrund, det beror på att dom är mer känsliga genom evolution, det vi tänker stannar inte endast i vårat huvud, en tanke generar oerhört mycket energi, som sedan fortsätter att färdas utanför ditt huvud, varpå den sedan kommer tillbaka i motsatt form. Hursomhelst så är då dessa medium oftast mer känsliga än vad folk vanligtvis är, vare sig dom är medvetna om det eller inte. Orsaken att dom kan berätta och veta om att din Morfar hette Nils beror som sagt på att dom känsliga för telepati, jag sa förut att allting vi varit med om etc lagras i det undermedvetna, så även om du medvetet inte tänker på hur din morfar hette Nils, så kan dom som då, är känsliga för telepati snappa upp på det, varpå dom kan berätta för dig, vad det nu är. Det har ingenting att göra med att dom har kontakt med en andra sida, det har enbart att göra med att dom är känsliga för telepati och dom kan snappa upp saker som ligger i ditt undermedvetna.
Inte läst igenom det jag skrivit och har troligen stavat fel lite här och där i all hast.