2024-10-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladir
Jag köpte inte någon growbox, men däremot sporspruta tillverkad av Mondo på Smoketower. Jag antar att det är lite mer jobb än om man köper en box, men det var rätt så roligt och värt det. Jag skriver lite mer om mina erfarenheter i forumet som handlar om odling.

Kan du länka, är sugen på att beställa och odla men lite orolig för bängen i beställandet.
Citera
2024-10-28, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Kan du länka, är sugen på att beställa och odla men lite orolig för bängen i beställandet.

Är dem ej olagliga ifall mycelet i sprutan/sprutorna börjat växa/utvecklas lite?
Citera
2024-10-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm

https://smoketower.com/mondo-spore-syringe-20ml
Citera
2024-10-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletivarmland
Är dem ej olagliga ifall mycelet i sprutan/sprutorna börjat växa/utvecklas lite?

Mycelet börjar inte utvecklas inne i sprutan. Däremot är det olagligt att odla svamp från dem men du kan titta på sporerna i mikroskop som jag.
Citera
2024-12-28, 19:18
Medlem
LuckyThirteens avatar
Var och köpte lite svamp första gången för en stund sedan. Färsk inte torkad pga tidsbrist behöver dem till nyår och måste få ihop allt så han skörda idag.
Hur mycket är 1 lång stam + en bit av toppen, hatten eller vad man ska säga. Tog lite för att se hurdant det känns men vet inte hur mycket det är jfm torkade. Ena sorten var Thai nånting. Andra minns jag inte. De såg lika dana ut för mig. Förtärdes för ca 35- 40 min sen. Max trekvart. Har lite dåligt tidsuppfattning.
Jag är 1.76 och väger 75+ jultjockma. Rökt weed hela dagen, munchat rätt mycket. Borde jag avvakta innan jag tar lite till?
Citera
2024-12-28, 19:49
Medlem
LuckyThirteens avatar
En timme senare typ. Kan vara mer / mindre vet ej. Intog en lång stam och lite topp till. Rökt 1 joint medan jag skriv förra inlägget. Rökt hela dagen. Käkat massor. Obehaglig konsistens men gick ner. Svagt illamående men gick över igen. Bara gas. Sugen på att rulla men har ingen tobak. Inväntar effekt.
Citera
2024-12-30, 00:06
Medlem
..oj, svarade på gammalt inlägg...
Citera
2025-01-26, 00:03
Medlem
Marabouoreos avatar
Någon som använt dessa substanser eller liknande för att behandla en specifik fobi, till exempel spindelfobi/kräkfobi/höjdskräck?

I så fall, hur var det för er? Blev ni bättre?
Citera
2025-09-01, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Någon som använt dessa substanser eller liknande för att behandla en specifik fobi, till exempel spindelfobi/kräkfobi/höjdskräck?

I så fall, hur var det för er? Blev ni bättre?

NEGERballe va tid det tar innan svamparna kommer upp. Finns ännu inga amanita muscaria eller toppissar. Har ett helt område fullt med skog och kohage, inte en svamp nånstans
Citera
2025-09-07, 20:49
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
NEGERballe va tid det tar innan svamparna kommer upp. Finns ännu inga amanita muscaria eller toppissar. Har ett helt område fullt med skog och kohage, inte en svamp nånstans

Hittade både semilanceata och muscaria idag, mellansverige kusten.
Dock har ja torkat samt sporer men alltid trevligt med lite toppisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in