2014-08-16, 12:11
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Håkan Juholt kan med lätthet axla rollen som desinformationsminister efter Ullenhag (Juholt är ju mytoman).

Juholt vill bli kulturminister, det är dumt att ministerposter ska tas ut i förväg, det kan kosta Sossarna mycket när folk vet vilka som vill bli ministrar eller utpekas i förskott.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/juholt-vill-bli-kulturminister/
Citera
2014-08-16, 12:22
Medlem
Varför inte låta Göran Persson bli finansminister, det har han ju erfarenhet av. Annars blir det en ny självgod utrikesminister i regeringen. Persson lär väl köra en enmansshow precis som Bildt. Förhoppningsvis inte lika svassande för USA.
Citera
2014-08-16, 12:28
Medlem
Ska kriminella Göran bli utrikesminister? Han som inte ens kan föra sig på en Nobel-middag. Hur skulle det se ut om han åkte världen över och representerade Sverige?
Fö är han inte sosse i själen utan en jävla gris.

Han är heller ingen bra retoriker och jag betvivlar starkt på att hans härskarteknik fungerar speciellt bra på ledare från andra länder. Att mobba kvinnliga riksdagsledamöter det är ungefär allt han kan.

Trodde Lövfen var en ärlig kille. Att han hänger med sådant pack.
Citera
2014-08-16, 12:33
Medlem
Fris avatar
Lofven kopierar sin idol Reinfeldt och gor det till tradition att utse forre detta statsminister till utrikesminister.
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Varför inte låta Göran Persson bli finansminister, det har han ju erfarenhet av. Annars blir det en ny självgod utrikesminister i regeringen. Persson lär väl köra en enmansshow precis som Bildt.
Just darfor! En f.d. partiledare och statsminister kor man inte med hur som helst. Det ar darfor denne far utrikesministerposten. Den ar perfekt for en frilansande egotrippare eftersom utrikespolitiken ju ar helt oviktig och isolerad fran inrikes- och EU-politiken...
Senast redigerad av Fri 2014-08-16 kl. 12:36.
Citera
2014-08-16, 13:30
Medlem
Aboristens avatar
Jag tror Flashback kommer bli glatt över följande utveckling:
1. Göran Persson som utrikesminister.
2. När moderaterna kommer tillbaka till makten på ett eller annat sätt 2018 eller 2022 så står landsfader Reinfeldt där som nytillträdd utrikesminister
Citera
2014-08-16, 13:57
Medlem
Erk Swedes avatar
Göran Persson raljerade när Bildt kom tillbaka som utrikesminister :-Man ska aldrig komma tilbaks..
Persson och Bildt är samålders ,har för mig att persson är född 49?(ids inte kolla) ,så att han skulle komma tillbaks finner jag betydligt mer tveksamt än den tjurskalliga tombollen Margot (född 54) eller Rökerskan Mona (född 57)
Citera
2014-08-16, 13:59
Medlem
Amors avatar
Har jag inget emot, Göran Persson har ganska pragmatiska vettiga åsikter om de flesta utrikespolitiska frågor.

Alternativen till honom i vänsterblocket förskräcker.
Citera
2014-08-16, 14:00
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Varför inte låta Göran Persson bli finansminister, det har han ju erfarenhet av. Annars blir det en ny självgod utrikesminister i regeringen. Persson lär väl köra en enmansshow precis som Bildt. Förhoppningsvis inte lika svassande för USA.
Finansministern är nyckelpositionen i regeringen, man är i princip jämnbördig med statsministern. Stefan Löfven skulle aldrig kunna upprätthålla sin auktoritet med Göran Persson som tandempartner.
Citera
2014-08-16, 14:10
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Har jag inget emot, Göran Persson har ganska pragmatiska vettiga åsikter om de flesta utrikespolitiska frågor.

Alternativen till honom i vänsterblocket förskräcker.

Jo som utrikesminister skulle han faktiskt funka,om han ville.
Han fick ju bra kontaktnät under tiden när Sverige var EUordförande..

Men bedrövligt att det inte finns någon yngre kvalificerad?,någon jurist,ambassadör el dyl?
Citera
2014-08-16, 16:14
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Tycker också att det låter som en bra idé. Vi behöver definitivt en pragmatiker och GP gick dessutom hem hos del flesta regerings/statschefer i EU och världen oavsett politisk färg.

Erfaren, slipad representant för traditionella svenska pragmatiska intressen och värderingar i utrikespolitiken.
Senast redigerad av DaEzz 2014-08-16 kl. 16:18.
Citera
2014-08-16, 16:30
Medlem
burberrys avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19375274.ab
Citat:
Persson stannar på gården

Men Persson, som bor och driver lantbruk i Sörmland, verkar inte särskild lockad:
– Om man inte får ta med sig korna in på UD vill jag inte heller dit. Så enkelt är det, sade han under ett tal i Anna Lindhs park i Grillby på eftermiddagen enligt flera medier.

Undrar om UD kommer befolkas av kor? Skulle inte förvåna mig med tanke på hur maktgalna sossarna är.
Citera
2014-08-16, 16:44
Medlem
Sqeptisks avatar
Säger samma sak som i skvalleravdelningen. Person gjorde ett bra jobb (=löste uppgiften) på den tiden han sanerade landets ekonomi. Men å damma av honom nu? Vill han egentligen det själv? Vill väljarna det?
Nä, låt karln njuta sitt otium med stil istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in