2014-08-16, 07:20
Medlem
Verkligen 3e parts info nu. Men horde att Ekot har hort att Stefan kommer utse ingen mindre än Goran Persson till utrikesminister om S vinner valet.
Ar detta ett smart drag?
Personligen gillar jag bada två. Men jag är lite nyfiken pa hur Stefan skulle handskas med alfahannan Goran. Inte for att Stefan inte har haft konflikter i Metall men i regering ar det helt annorlunda.

Edit sitter pa en skittelefon som inte fattar tre sista bokstavarna i alfabetet
Senast redigerad av Temp.User 2014-08-16 kl. 07:22.
Citera
2014-08-16, 08:26
Medlem
Madagascars avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5938978

Ekot erfar... Det låter inte så förtroendeingivande. Fast Ramberg ãr säkert initierad i de socialdemokratiska riterna.

Igår eller i förrgår spekulerade AB i att Wallström ska bli utrikesminister. Nu kommer nya 'erfarenheter'.

Självgode Persson var aldrig min favorit. Hans buffelkvaliteter tror jag dock kommer väl till användning som utrikesministrar. Risken är väl att utrikespolitiken återigen blir en enmansshow som nu under Bildt. De två är förresten lite lika.

Men hur gammal är karln? Han lär inte locka några yngre väljare.

Och jag betvivlar att Persson är kompetent i den utrikespolitiska sfären annat än de EU-bidrag man kan få när man bygger sig en herrgård i Sörmland.

Edit:
Han är faktiskt bara 65. Yngre än vad jag trodde.
Senast redigerad av Madagascar 2014-08-16 kl. 09:02.
Citera
2014-08-16, 09:30
Medlem
BernardLoutres avatar
Och varför inte ta Mona Sahlin som Finans- eller Justitieminister när vi ändå håller på...
Citera
2014-08-16, 09:34
Medlem
LeifD2s avatar
Låter kul. Löfvén och Persson blir ett bra radarpar och funkar nog bättre ihop än man kan tro. Den Fete vara ju ganska bra som finansminster, men mindre bra som statsminster.
Citera
2014-08-16, 09:39
Medlem
Det är bra.
Då kan ju herr Persson passa på att betala tillbaka pensionspengarna (280? 380? 700? miljarder) som han stal på 90-talet.

http://norrteljetidning.se/bloggar/kajjohnsson/1.754177-skebobloggen-kaj-johnsson?blogPostAction=view_post&postingId=19.108 3577
http://parnassen.wordpress.com/2012/02/08/persson-stal-700-miljarder-av-pensionarernas-pengar-reinfeldt-kan-aterkrava-dessa-istallet-for-att-j aga-pensionarer-carema-och-blojorna/
http://www.sprf.se/nyheter-175.html
Senast redigerad av karanan 2014-08-16 kl. 09:43.
Citera
2014-08-16, 09:43
Medlem
Vryzass avatar
Känner jag Persson rätt skulle han agera ställföreträdande statsminister från sin utrikesministerpost. Löfvén skulle inte få en syl i vädret gällande inrikespolitiken.
Citera
2014-08-16, 09:44
Medlem
powerforcers avatar
Håkan Juholt kan med lätthet axla rollen som desinformationsminister efter Ullenhag (Juholt är ju mytoman).
Citera
2014-08-16, 10:07
Medlem
Mikojans avatar
Det här är ju underbart. Utom för Sverige förstås. Svetsaren tänker verkligen skapa rena getingboet.

Göran Persson och hans stora mobboffer Margot Wallström i samma regering igen. Och Sahlin!?! 1990-tal rakt igenom. Och så sen flummarna Romson och Fridolin, nån från vpk och Schyman.

Och, tja, varför inte juholtarn också?

Och ovanpå allt alltså en fackpamp, som ger ett mycket svagt intryck. Arma land...
Citera
2014-08-16, 10:14
Medlem
heinos avatar
Om nu presentationen av vackra Margot Wallström var ett genidrag vet jag inte vad vi skall kalla detta?

Men S tar hem det ändå. Men kanske v.mp blir starkare om man får flashbacks av sossepamptiden.
Citat:
Göran Persson blir utrikesminister om Löfven får bestämma
Senast redigerad av heino 2014-08-16 kl. 10:19.
Citera
2014-08-16, 11:26
Medlem
bombaccis avatar
Göran Persson inger förtroende och även om jag hellre vill se andra på den positionen så skulle Persson som utrikesminister ge tyngd åt regeringen (avser inte att skämta om hans vikt). Skulle kunna vara roligt med en debatt mellan honom och Bildt igen.

Vill dock hellre se en mer vänsterinriktad utriksminister, varför inte Hans Linde eller någon annan som vågar stå upp mot stater som förtrycker andra, t ex Israel...

Göran Persson är allt för mycket av en pamp för att vilja röra om i grytan.

Svårt att sia om hur seriösa dessa rykten är men OM Persson skulle göra politisk comeback på riksplanet så tror jag att utrikesministern är den enda positionen förutom statsminister som han skulle vilja ha. Tror knappast han skulle komma tillbaka för att bli kommunikationsminister.
Citera
2014-08-16, 11:29
Medlem
JoeBidens avatar
Det skulle fan vara värt att rösta på sossarna bara för att se Göran göra comeback
Citera
2014-08-16, 11:40
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Det skulle fan vara värt att rösta på sossarna bara för att se Göran göra comeback

Det skulle faktiskt vara roligt att se Göran i debatt igen. Hade dock hellre sett han i debatt mot betongliberalen Björklund.

Tyvärr så tror jag att de skulle vara överens om mycket så skulle kanske inte bli så roligt ändå. Men intressant hade det varit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in