2014-08-15, 16:57
Medlem
Män lever kortare och drabbas av mer otrevligheter än kvinnor. Trots det...

När jag söker på "drabbar kvinnor" får jag 33'800 träffar.
Söker jag på "drabbar män" får jag bara 12'700 träffar.

Är det här ett jämställdhets-problem, eller kan jag inte använda google?
Citera
2014-08-15, 17:04
Medlem
endures avatar
Problemet med dagens feminister är att de målar upp en bild av kvinnor som känsliga och lättstötta samtidigt som de målar upp män som svin. I själva verket motverkar ju de sig själva på det sättet?

Kvinnor klagar ofta på att de blir diskriminerade på jobb, skola, etc medan män blir diskrimnerade i fall av barnavård, får i regel hårdare straff och förutsätts vara svin av feminister.
Citera
2014-08-15, 17:17
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Män lever kortare och drabbas av mer otrevligheter än kvinnor. Trots det...

När jag söker på "drabbar kvinnor" får jag 33'800 träffar.
Söker jag på "drabbar män" får jag bara 12'700 träffar.[...]
Naturligtvis kan man inte dra direkta slutsatser från ett sådant (förvisso) intressant resultat, siffrorna kräver analys till vad som kan ligga bakom.

Jag kan tänka mig att det i huvudsak är kvällstidningsartiklar som använder sådana formuleringar och kanske är det möjligt att det är fler kvinnor som läser kvällstidningar och en konsekvens av det är att kvällstidningarna då anpassar sina artiklar till de omständigheterna och tenderar till att mer skriva om ämnen som kan intressera kvinnor, som deras åkommor.

Om jag inte minns fel är kvinnor också mer hälsomedvetna och det syns i deras leverne och frekvensen av sjukdomsbesök. Är det kanske möjligt att sökresultatet återspeglar kvinnors nätaktivitet som i hög grad återspeglar deras (högre) hälsomedvetenhet, där de även diskuterar åkommer som drabbar dem.

En sak är säker och det är att resultaten kräver analys, till skillnad från vad idioten endure tror, skall man inte bara raskt dra direkta slutsatser som gynnar ens politiska motiv.
Citera
2014-08-15, 17:37
Medlem
det är väl mest kvinnor i femenismen... och det är lättare att se sina egna problem... vet inget annat det kan bero på? fast hört att vissa även tar upp saker som män har problem med, men alla gör ju inte det
Citera
2014-08-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Problemet med dagens feminister är att de målar upp en bild av kvinnor som känsliga och lättstötta samtidigt som de målar upp män som svin. I själva verket motverkar ju de sig själva på det sättet?

Kvinnor klagar ofta på att de blir diskriminerade på jobb, skola, etc medan män blir diskrimnerade i fall av barnavård, får i regel hårdare straff och förutsätts vara svin av feminister.

Fast Google letar texter oavsett om en feminist ligger bakom eller inte. Kan tänka mig att liknande går att identifiera i mindre extrema länder än Sverige också, eller kanske inte...

Test på engelska:

"afflict women" 40300 träffar
"afflict men" 50600 träffar !!!

"strike men" / "strike women" ger också fler för "men".
Senast redigerad av ManManne 2014-08-15 kl. 22:44.
Citera
2014-08-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
Naturligtvis kan man inte dra direkta slutsatser från ett sådant (förvisso) intressant resultat, siffrorna kräver analys till vad som kan ligga bakom.

Jag kan tänka mig att det i huvudsak är kvällstidningsartiklar som använder sådana formuleringar och kanske är det möjligt att det är fler kvinnor som läser kvällstidningar och en konsekvens av det är att kvällstidningarna då anpassar sina artiklar till de omständigheterna och tenderar till att mer skriva om ämnen som kan intressera kvinnor, som deras åkommor.

Om jag inte minns fel är kvinnor också mer hälsomedvetna och det syns i deras leverne och frekvensen av sjukdomsbesök. Är det kanske möjligt att sökresultatet återspeglar kvinnors nätaktivitet som i hög grad återspeglar deras (högre) hälsomedvetenhet, där de även diskuterar åkommer som drabbar dem.

En sak är säker och det är att resultaten kräver analys, till skillnad från vad idioten endure tror, skall man inte bara raskt dra direkta slutsatser som gynnar ens politiska motiv.

Ja, analysera gärna mer. Kanske har du rätt i att det är en formulering som mest används av kvällstidningar.
Senast redigerad av ManManne 2014-08-15 kl. 22:46.
Citera
2014-08-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i-.-i
det är väl mest kvinnor i femenismen... och det är lättare att se sina egna problem... vet inget annat det kan bero på? fast hört att vissa även tar upp saker som män har problem med, men alla gör ju inte det

Jag är inne på att det inte enbart gäller feminister.
Citera
2014-08-15, 22:59
Medlem
självmord killar = 132 000 resultat
självmord tjejer = 407 000 resultat
Citera
2014-08-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
självmord killar = 132 000 resultat
självmord tjejer = 407 000 resultat