Det är så klart knepigt när man inte har koll på varandras umgängen. Jag och min snubbe känner inte varandras kompisar, förutom de gemensamma bekanta vi har. Och jag antar att sådant kan skapa viss osäkerhet. Vi bor dock i samma stad och träffas ofta.
Jag är inte så svartsjukt lagd. Inte alls faktiskt. Men det är klart att jag ibland kan fundera lite över en del kommentarer på Insta. Och det går väl två vägar antar jag. Jag har manliga kompisar som kommenterar mitt utseende i positiva ordalag. Även en del flator. Om vi nu ska prata personer som kan tänkas ha ett sexuellt/romantiskt intresse av mig. Men jag vet ju att det bara är en jargong. De tycker att jag ser bra ut men de gillar mig som vän. Inget mer än så. Och viktigast av allt, framför allt så gillar jag dem som vänner och inget annat. Jag utgår från att det är detsamma i hans fall.
Det som sker i kommentarer på FaB och Insta är väl egentligen ganska harmlöst. Det är ju trots allt "offentligt". Jag ser ju vad andra skriver till honom och han ser vad andra skriver till mig.
Jag tror inte att du behöver jaga upp dig så mycket över det där. Även om den hela den här kulturen av likeande och glada utrop hur snygg någon är faktiskt är ganska lam.