2014-08-15, 11:53
Medlem
Är tillsammans med en kille som bor ett antal mil från mig. Han har många tjejkompisar och har ärligt sagt att han gillar att umgås med tjejer som vänner. Många har han bara som Facebook-kontakter o träffar aldrig eller nästan aldrig dessa. Vi har varit tillsammans i snart två år och vi träffades via en dejtingsida. Det är inte förrän nu det senaste halvåret som vårt förhållande är "på riktigt" så att säga. Vi träffas varje dag i chatt o cam o telefon. Träffas irl ungefär varannan månad ibland oftare. Jag är oftast hos honom o då minst en vecka. Han har varit hos mig en vecka i somras o träffat min familj o så.

Nu till mitt problem: Det är flera av hans tjejkompisar som ofta kommenterar hans foton på sig själv med "Fyfan vad snygg du är" "Snygging" "Åå vad du är SNYGG" "Puss o kram" osv. Det STÖR mej nåt otroligt. Vi har pratat om det o han har tom sagt till en av dom hur jag känner o hon sa då att det inte betyder något mer än som vän. Men hon fortsätter ändå. Jag vet innerst inne att dessa kommentarer inte betyder något sexuellt men jag mår dåligt varje gång och får hejda mej så jag inte skriver nåt dumt som "Javisst är han, o han är min!" eller uttrycka min kärlek o så där på hans bild.

Ge mej tips o råd om hur jag ska hantera detta. Ska jag ignorera o inte ta upp det med honom igen. Ska jag kommentera hans bilder o hur?

Är 50 år o känner att jag har träffat rätt man o vill absolut inte förlora honom.
Citera
2014-08-15, 11:57
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piamia
Är tillsammans med en kille som bor ett antal mil från mig. Han har många tjejkompisar och har ärligt sagt att han gillar att umgås med tjejer som vänner. Många har han bara som Facebook-kontakter o träffar aldrig eller nästan aldrig dessa. Vi har varit tillsammans i snart två år och vi träffades via en dejtingsida. Det är inte förrän nu det senaste halvåret som vårt förhållande är "på riktigt" så att säga. Vi träffas varje dag i chatt o cam o telefon. Träffas irl ungefär varannan månad ibland oftare. Jag är oftast hos honom o då minst en vecka. Han har varit hos mig en vecka i somras o träffat min familj o så.

Nu till mitt problem: Det är flera av hans tjejkompisar som ofta kommenterar hans foton på sig själv med "Fyfan vad snygg du är" "Snygging" "Åå vad du är SNYGG" "Puss o kram" osv. Det STÖR mej nåt otroligt. Vi har pratat om det o han har tom sagt till en av dom hur jag känner o hon sa då att det inte betyder något mer än som vän. Men hon fortsätter ändå. Jag vet innerst inne att dessa kommentarer inte betyder något sexuellt men jag mår dåligt varje gång och får hejda mej så jag inte skriver nåt dumt som "Javisst är han, o han är min!" eller uttrycka min kärlek o så där på hans bild.

Ge mej tips o råd om hur jag ska hantera detta. Ska jag ignorera o inte ta upp det med honom igen. Ska jag kommentera hans bilder o hur?

Är 50 år o känner att jag har träffat rätt man o vill absolut inte förlora honom.

Hej, du kan väl be honom ta bort FB vänner som han ändå inte känner eller träffar, annars träffa hans tjejkompisar och visa att du är en bra kvinna och flickvän till honom. Om de ser att han är lycklig med dig och dessutom har dig så lär de ju inte ragga på honom. Du vill väl ha honom för dig själv? Men annars se det positivt, du har en snygg kille och var stolt istället
Citera
2014-08-15, 11:59
Medlem
swehardrockers avatar
Typiskt tjejer så fort man inte är tillsammans med någon så skulle dom inte vara intresserad. Är väldigt säker på att dessa tjejer inte skulle skriva eller ens vara intresserad av honom om han inte hade en tjej.
Citera
2014-08-15, 12:01
Moderator
tobess avatar
Du är 50 och beter det sig en 13-åring.

Han har valt att vara tillsammans med dig, däremot kan det snabbt ändras om du forsätter med ditt kontrollfreak beteende.
Citera
2014-08-15, 12:02
Medlem
Tack Robin.Bently. Tror inte dom raggar men det skär i mej ändå o speciellt som min syster är vän med min kille också o funderar på vad det är för brudar som skriver så där när han har ett förhållande. Men du har rätt. Jag borde skita i det o vara stolt över att han vill vara med mej o ingen annan.
Citera
2014-08-15, 12:05
Medlem
killen30s avatar
Räcker att säga det en gång som du gjort, sen får du helt enkelt lita på att detta bara är oskyldiga medd från vänner som han säger. Är det något annat lär sanningen komma fram tillslut. Samt har du svårt att lita på din kille kanske han inte är rätt för dig. En sak är iallafall säker slutar du inte noja över detta lär du bli dumpad rätt snart då svartsjuka sällan är trevligt, speciellt obefogad. Ta reda på vad din osäkerhet och svartsjuka bottnar i, istället för att skriva massa dryga medd till alla som kommenterar hans bilder. Tror du vinner på det i längden.
Senast redigerad av killen30 2014-08-15 kl. 12:07.
Citera
2014-08-15, 12:10
Medlem
DixieDs avatar
Detta är inget man kan göra något åt. Din kille kan inget göra.
I mitt fall blir min kille arg över vissa killkompisar som skriver alltifrån <3 Baby<3 eller annat. Det blir säkerligen fel tolkning på internet men om det är så att ens partner mår dåligt så får man säga till sina vänner att sluta. Vissa vill även skapa problem vid såna meddelanden enbart för att man vet att en annan individ kommer att ta illa upp.
Citera
2014-08-15, 12:13
Medlem
Haha, lägg av. Han kan väl inte bestämma vad dom kommenterar.
Citera
2014-08-15, 12:15
Medlem
empoisonnes avatar
Det är så klart knepigt när man inte har koll på varandras umgängen. Jag och min snubbe känner inte varandras kompisar, förutom de gemensamma bekanta vi har. Och jag antar att sådant kan skapa viss osäkerhet. Vi bor dock i samma stad och träffas ofta.

Jag är inte så svartsjukt lagd. Inte alls faktiskt. Men det är klart att jag ibland kan fundera lite över en del kommentarer på Insta. Och det går väl två vägar antar jag. Jag har manliga kompisar som kommenterar mitt utseende i positiva ordalag. Även en del flator. Om vi nu ska prata personer som kan tänkas ha ett sexuellt/romantiskt intresse av mig. Men jag vet ju att det bara är en jargong. De tycker att jag ser bra ut men de gillar mig som vän. Inget mer än så. Och viktigast av allt, framför allt så gillar jag dem som vänner och inget annat. Jag utgår från att det är detsamma i hans fall.

Det som sker i kommentarer på FaB och Insta är väl egentligen ganska harmlöst. Det är ju trots allt "offentligt". Jag ser ju vad andra skriver till honom och han ser vad andra skriver till mig.

Jag tror inte att du behöver jaga upp dig så mycket över det där. Även om den hela den här kulturen av likeande och glada utrop hur snygg någon är faktiskt är ganska lam.
Senast redigerad av empoisonne 2014-08-15 kl. 12:18.
Citera
2014-08-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Du är 50 och beter det sig en 13-åring.

Han har valt att vara tillsammans med dig, däremot kan det snabbt ändras om du forsätter med ditt kontrollfreak beteende.

Precis detta.

(och när han lämnar kommer hon gråta för alla sina vänninor. Oja sig "åh det är så synd om mig, jag vet inte vad jag gjort för fel"
Citera
2014-08-15, 12:19
Medlem
Mr.Riddims avatar
Det är rätt roligt med facebook då dom flesta tjejer har facebook idag. Jag har hört många anekdoter från killar som kan läsa hur andra killar kommenterar och t o m flörtar med tjejer när de skriver på deras statusuppdateringar och bilder. Givetvis händer det här hela tiden annars också men att killar får vittna hur andra jobbar på deras tjejer är lite roligt. Dagens samhälle.....
Citera
2014-08-15, 12:20
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Av respekt kan man skriva vännen, det betonar ens relation. 50-åringar som fortfarande uppträder som skolbarn... har nog för få vänner på facebook, de överösta komplimanger jag själv läser på andra statusar o bilder brukar vara tjejer emellan. Låter som din kille har en ganska oseriös kompiskrets iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in