Koka dom inte, psilocybinet försvinner i för höga temperaturer(+70c/80c om jag kommer ihåg rätt).
Det absolut bästa och som alltid fungerat felfritt för mig är att koka upp vatten och hälla upp önskad mängd i en kopp. Tillsätt en tepåse och låt det dra ett par minuter, sedan krossar du svamparna i ett hushållspappersark och häller rakt i koppen.
Du kan även stoppa det en
teboll och låter det dra i ungefär 20-30 minuter och sedan är det bara att dricka!
Jag brukar även ha i lite citronextrakt när jag har i svamparna för att det kan hjälpa till att extrahera pscilosybinet.
Är du rädd för att förlora potens så kan du även gulpa i dig svamparna, men det kan ge obehag i magen för min del.
Vad gäller din alternativ så skulle jag ha valt alternativ 1, eftersom du inte har någon du kan lita fullt ut på. Annars så är det klockrent att trippa med en god vän.
Jag tog 25 stycken och det var en väldigt bra första mängd för mig, och det är vad jag rekommenderar till personer som ska pröva svampar för första gången.
Tänk på att te kan slå snabbare och hårdare än om du tuggar i dig svampen, tänk även på att det aldrig går att dosera 100% så 30 stycken kan mycket väl kännas som betydligt mer.
Ha det gött!