2014-08-15, 02:49
Medlem
Tänkte trippa på toppisar snart och har suttit ihop denna spellista: https://www.youtube.com/watch?v=IDiZG-eAk30&list=PLboBhlMzVb_xx7AfsPUwdvgtKgp-3BTyc&index=1 (Skriv gärna om den ser bra ut och passar en svamptripp).

Som det ser ut nu har jag 3 möjliga planer:

1: Konsumera 30-40 toppslätskivlingar, lägga mig i min säng (ensam), stänga ögonen och lyssna på min spellista.

2: Dra över till en vän och trippa ihop med hen inomhus (jag vet inte vem jag ska göra det dock, har väldigt många människor jag gillar som är pro psykadeliska substanser men jag vet inte om jag har någon människa som jag kan lita på såpass mycket att jag kan sätta mitt psykiska välmående i den personens händer (som kan tänkas ta psilocybin)).

3: Konsumera 30-40 toppslätskivlingar, gå ut i naturen på en fin dag och sätta mig på en mossig stor sten i min gamla visa natur. Detta skulle jag eventuellt kunna göra med en vän också men då återkommer samma problem som i alternativ nr 2.

Vilket alternativ tycker ni låter bäst? Har inga tidigare psykoser eller andra psykiska problem och brukar kunna kontrollera mig väldigt bra på alla droger (alkohol och cannabis, vet inte om den informationen hjälper dock). Ge mig gärna annan information jag kan tänkas behöva på min resa; jag har gjort väldigt mycket research men jag kanske missat något.

EDIT: Leker också med tanken att göra té på svamparna, det jag hittat hittils är att man ska koka dem i ca. 20 minuter och sedan filtrera bort svampen och dricka vattnet, hur mycket aktiva substanser förlorar man i denna process och vart ligger psilocybinets kokpunkt?
Senast redigerad av henke1010 2014-08-15 kl. 02:54.
Citera
2014-08-15, 03:10
Medlem
Begins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1010
Tänkte trippa på toppisar snart och har suttit ihop denna spellista: https://www.youtube.com/watch?v=IDiZG-eAk30&list=PLboBhlMzVb_xx7AfsPUwdvgtKgp-3BTyc&index=1 (Skriv gärna om den ser bra ut och passar en svamptripp).

Som det ser ut nu har jag 3 möjliga planer:

1: Konsumera 30-40 toppslätskivlingar, lägga mig i min säng (ensam), stänga ögonen och lyssna på min spellista.

2: Dra över till en vän och trippa ihop med hen inomhus (jag vet inte vem jag ska göra det dock, har väldigt många människor jag gillar som är pro psykadeliska substanser men jag vet inte om jag har någon människa som jag kan lita på såpass mycket att jag kan sätta mitt psykiska välmående i den personens händer (som kan tänkas ta psilocybin)).

3: Konsumera 30-40 toppslätskivlingar, gå ut i naturen på en fin dag och sätta mig på en mossig stor sten i min gamla visa natur. Detta skulle jag eventuellt kunna göra med en vän också men då återkommer samma problem som i alternativ nr 2.

Vilket alternativ tycker ni låter bäst? Har inga tidigare psykoser eller andra psykiska problem och brukar kunna kontrollera mig väldigt bra på alla droger (alkohol och cannabis, vet inte om den informationen hjälper dock). Ge mig gärna annan information jag kan tänkas behöva på min resa; jag har gjort väldigt mycket research men jag kanske missat något.

EDIT: Leker också med tanken att göra té på svamparna, det jag hittat hittils är att man ska koka dem i ca. 20 minuter och sedan filtrera bort svampen och dricka vattnet, hur mycket aktiva substanser förlorar man i denna process och vart ligger psilocybinets kokpunkt?

Hade valt numero 1. Trippa första gången ensam i mitt rum. Bra miljö, man känner sig väldigt trygg och hemma! Bekvämt tillgång till kuddar och föremål, finns fler saker som gör det mysigare Hade t.ex min standbylamps på datorn på som lös lite svagt och det blev sedan det häftigaste ljuset som täkte upp hela rummet. Det bästa av allt är att efter trippen när du kommer in i själva afterglowen då kan du ligga i din säng bekvämt och bearbeta din tripp till skön musik. Trippen blir djupare om man är ensam. Du kan senare genomföra dina andra alternativ efter du trippat första gången med större självförtroende.

Förlåt om det vart lite slarvigt skrivet, skriver från mobilen medans jag halvsover

Lycka till min vän! Skriv gärna vilket alternativ du valde och hur det var, rätt så nyfiken hahaha
Citera
2014-08-15, 05:31
Medlem
dimitritabals avatar
hallucinogener ska tas ensamt, det blir djupare, mysigare och man kan tänka och fundera oavbrutet.
bara kokain brukar jag med mina kompisar eller flickvän
Citera
2014-08-15, 08:08
Medlem
EndGames avatar
Gör vad fan du vill men leverera en tripprapport.

Ärligt talat nu knarkar jag inte öht längre men en välskriven tripprapport får en 30+ att minnas sin ungdom.

I övrigt var jag riktigt nära en psykos när jag trippade själv, helt plötsligt vände sig lägenheten mot mig och att sticka ut i Malmös södra innerstad med två lappar underbältet...inte ens jag var så destruktiv när det begav sig.

Åandra sidan var den bästa stunden när jag i goda vännerslag tillsammans käkade svamp och kollade på fyrkant bob eller vad det nu heter för att tillsammans njuta av vår afterglow på bio.

summasumarum: Sett och Setting kan snabbt vända sig och då är det alltid bra att ha cannabis till hands.
Citera
2014-08-15, 13:27
Medlem
Någon som kan säga något om téet?
Citera
2014-08-15, 14:40
Medlem
steveY2Ks avatar
Koka dom inte, psilocybinet försvinner i för höga temperaturer(+70c/80c om jag kommer ihåg rätt).

Det absolut bästa och som alltid fungerat felfritt för mig är att koka upp vatten och hälla upp önskad mängd i en kopp. Tillsätt en tepåse och låt det dra ett par minuter, sedan krossar du svamparna i ett hushållspappersark och häller rakt i koppen.
Du kan även stoppa det en teboll och låter det dra i ungefär 20-30 minuter och sedan är det bara att dricka!

Jag brukar även ha i lite citronextrakt när jag har i svamparna för att det kan hjälpa till att extrahera pscilosybinet.

Är du rädd för att förlora potens så kan du även gulpa i dig svamparna, men det kan ge obehag i magen för min del.

Vad gäller din alternativ så skulle jag ha valt alternativ 1, eftersom du inte har någon du kan lita fullt ut på. Annars så är det klockrent att trippa med en god vän.
Jag tog 25 stycken och det var en väldigt bra första mängd för mig, och det är vad jag rekommenderar till personer som ska pröva svampar för första gången.

Tänk på att te kan slå snabbare och hårdare än om du tuggar i dig svampen, tänk även på att det aldrig går att dosera 100% så 30 stycken kan mycket väl kännas som betydligt mer.

Ha det gött!
Senast redigerad av steveY2K 2014-08-15 kl. 14:49.
Citera
2014-08-15, 15:06
Medlem
EndGames avatar
Ts. Hur blev det. Vad bestämde du dig för?
Citera
2014-08-15, 17:25
Medlem
weedrapportens avatar
Ta något sött fruktigt the. Koka vatten, i med påsen i 4-6min eller vad som står på instruktionerna. Finhacka svampen i små bitar, torkad svamp kan vara lite svårhackad så ha skärbrädan stabilt och en bra kniv. Låt thét stå några minuter och svalna, sedan lägger du i svamparna, rör runt. Låt dem ligga och dra i 5min, spara på skeden men göm undan kniven. Drick thét och försök få i dig så mycket svamp du kan, fiska upp eventuella bitar som inte följer med med skeden. Tugga så lite som du måste, bara svälj svampen. Ligg ner och chilla lite, 20min senare börjar resan!

Lycka till!
Citera
2014-08-15, 17:54
Medlem
ReVarres avatar
Helt klart själv. Om du är av nojjig karaktär rekommenderar jag meditation innan och under ruset. Dessutom om meditationen inte funkar så sjung och ta i med magen! Det hjälpte mig från att snea sist.
Citera
2014-08-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Ts. Hur blev det. Vad bestämde du dig för?
Tänker fortfarande, satsar på imorgon/i övermorgon. Jag ska lämna den bästa tripprapport mänskligheten skådat. Som det ser ut nu så verkar det bli själv, har inte bestämt mig om jag ska göra det i naturen eller inte dock.
Senast redigerad av henke1010 2014-08-15 kl. 19:03.
Citera
2014-08-15, 20:01
Medlem
Riksdagspundarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1010
Tänker fortfarande, satsar på imorgon/i övermorgon.
Kommer själv att trippa ensam på lsd första gången imorn så kan återkomma med resultat om du inte har hunnit bestämma dig. Annars, ha en väldigt trevlig resa!
Edit: För övrigt sinnessjukt bra spellista du har satt ihop måste jag säga!
Har lånat många låtar därifrån och satt in i min egen tripplista!
Senast redigerad av Riksdagspundaren 2014-08-15 kl. 20:04.
Citera
2014-08-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdagspundaren
Kommer själv att trippa ensam på lsd första gången imorn så kan återkomma med resultat om du inte har hunnit bestämma dig. Annars, ha en väldigt trevlig resa!
Edit: För övrigt sinnessjukt bra spellista du har satt ihop måste jag säga!
Har lånat många låtar därifrån och satt in i min egen tripplista!

Hade precis gjort den (spellistan) när detta inlägget lades upp, ändrat lite nu och tror det har blivit ännu bättre. Börjar med 1 timma shpongle och sedan när trippen kickat in fullt så tar jag mina bästa låtar.

https://www.youtube.com/watch?v=IDiZG-eAk30&list=PLboBhlMzVb_xx7AfsPUwdvgtKgp-3BTyc&index=1

EDIT: Glöm inte att skriva tripprapport snabbt så du inte glömmer allt :P (Vill gärna veta hur musiken utspelade sig också, och då jag själv ska trippa om ca. två dagar så skulle det inte vara fel att veta det innan)
Senast redigerad av henke1010 2014-08-15 kl. 21:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in