2014-08-14, 17:17
Medlem
Wheeler88s avatar
Hej finns det något stödprogram som kan optimera min pc rensa filer, register och defragmentera osv. För att få den att flyta på bra som vid en nyinstallation?
Citera
2014-08-14, 17:25
Medlem
CCleaner rensar en hel del, men det går aldrig att få en dator lika snabb som den är vid en nyinstallation.
Citera
2014-08-14, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
CCleaner rensar en hel del, men det går aldrig att få en dator lika snabb som den är vid en nyinstallation.
du vet inget om det här programmet som heter "optimizer pro" som man alltid får med när man laddar ner saker ibland, har säkert fått det programmet 5 -6 gånger men jag avinstallerar det alltid, det ser lömskt ut. dock verkar det ju inte som att jag har fått något virus av det så det kanske inte är ett virus? jag tänker att det kanske kan vara det när du kör själva programmet
Citera
2014-08-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detsvartaguldet
du vet inget om det här programmet som heter "optimizer pro" som man alltid får med när man laddar ner saker ibland, har säkert fått det programmet 5 -6 gånger men jag avinstallerar det alltid, det ser lömskt ut. dock verkar det ju inte som att jag har fått något virus av det så det kanske inte är ett virus? jag tänker att det kanske kan vara det när du kör själva programmet

Jag skulle hellre gnugga pungen i krossat glas än att lita på såna program.
Citera
2014-08-14, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Jag skulle hellre gnugga pungen i krossat glas än att lita på såna program.
men du har inte fått ner det själv till din dator? det är ett sånt där program som säger något i stil med "din datorn kan jobba 500% snabbare, vi har hittat 13048203 saker som gör din PC långsammare, KÖP optimizer PRO PRO version just nu till 30% rabatt för endast 465kr!!!!!!

hur är CCleaner????
tack
Citera
2014-08-14, 18:41
Medlem
findatas avatar
Jag kör TuneUp Utilities 2013 kanske en gång i månaden, den hittar i princip alltid lite jox att fixa. Går det snabbare efter, tveksamt. Påminner lite om dammsugning, känns bättre när man hör det rassla lite i röret än när det är tyst. Kanske det utvecklarna tagit fasta på?

Använder även Slimdrivers som kollar att senaste drivisarna är installerad. Inte alltid att senaste drivisarna är bättre/snabbare.

Sen Malwarbytes för att ta bort ev skit som följt med installationer.

Msconfig är underskattad, bocka bort onödiga program som laddas automatiskt vid starten. Verkar vara lite av en trend att varje program lägger till sig "dolt" att köras vid start av Windows. En hel del får man plocka bort i "services" också. Autostart mappen verkar inte användas längre.
Citera
2014-08-14, 20:20
Medlem
Kör inga program... kör endast CCleaner, det är det program som tar bort sånt som du inte ser. Resten som utility skit är BARA skräp, det gör din dator värre. Tro mig, jag har haft en hel jävla del erfarenhet om det. Det bästa är att du kan rensa själv det du kan, resten med CCleaner. INGET annat.
Citera
2014-09-05, 00:53
Medlem
Skrivbordslampas avatar
CCLeaner och Revo Uninstaller är bra.
Du kan även skaffa aida64 för att kolla info om din hårdvara samt temperatur på processorn och dylikt.

Undvik okända program som pesten. Googla intensivt om du vill pröva något annat. Är det inte väldigt populärt ska du undvika det.

Även bra program som fungerar kommer ofta bundlade med malware inom prestandaprogram-branschen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in