2014-08-14, 17:17
Medlem
Wheeler88s avatar
Hej finns det ngot stdprogram som kan optimera min pc rensa filer, register och defragmentera osv. Fr att f den att flyta p bra som vid en nyinstallation?
Citera
2014-08-14, 17:25
Medlem
CCleaner rensar en hel del, men det gr aldrig att f en dator lika snabb som den r vid en nyinstallation.
Citera
2014-08-14, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
CCleaner rensar en hel del, men det gr aldrig att f en dator lika snabb som den r vid en nyinstallation.
du vet inget om det hr programmet som heter "optimizer pro" som man alltid fr med nr man laddar ner saker ibland, har skert ftt det programmet 5 -6 gnger men jag avinstallerar det alltid, det ser lmskt ut. dock verkar det ju inte som att jag har ftt ngot virus av det s det kanske inte r ett virus? jag tnker att det kanske kan vara det nr du kr sjlva programmet
Citera
2014-08-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detsvartaguldet
du vet inget om det hr programmet som heter "optimizer pro" som man alltid fr med nr man laddar ner saker ibland, har skert ftt det programmet 5 -6 gnger men jag avinstallerar det alltid, det ser lmskt ut. dock verkar det ju inte som att jag har ftt ngot virus av det s det kanske inte r ett virus? jag tnker att det kanske kan vara det nr du kr sjlva programmet

Jag skulle hellre gnugga pungen i krossat glas n att lita p sna program.
Citera
2014-08-14, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Jag skulle hellre gnugga pungen i krossat glas n att lita p sna program.
men du har inte ftt ner det sjlv till din dator? det r ett snt dr program som sger ngot i stil med "din datorn kan jobba 500% snabbare, vi har hittat 13048203 saker som gr din PC lngsammare, KP optimizer PRO PRO version just nu till 30% rabatt fr endast 465kr!!!!!!

hur r CCleaner????
tack
Citera
2014-08-14, 18:41
Medlem
findatas avatar
Jag kr TuneUp Utilities 2013 kanske en gng i mnaden, den hittar i princip alltid lite jox att fixa. Gr det snabbare efter, tveksamt. Pminner lite om dammsugning, knns bttre nr man hr det rassla lite i rret n nr det r tyst. Kanske det utvecklarna tagit fasta p?

Anvnder ven Slimdrivers som kollar att senaste drivisarna r installerad. Inte alltid att senaste drivisarna r bttre/snabbare.

Sen Malwarbytes fr att ta bort ev skit som fljt med installationer.

Msconfig r underskattad, bocka bort ondiga program som laddas automatiskt vid starten. Verkar vara lite av en trend att varje program lgger till sig "dolt" att kras vid start av Windows. En hel del fr man plocka bort i "services" ocks. Autostart mappen verkar inte anvndas lngre.
Citera
2014-08-14, 20:20
Medlem
Kr inga program... kr endast CCleaner, det r det program som tar bort snt som du inte ser. Resten som utility skit r BARA skrp, det gr din dator vrre. Tro mig, jag har haft en hel jvla del erfarenhet om det. Det bsta r att du kan rensa sjlv det du kan, resten med CCleaner. INGET annat.
Citera
2014-09-05, 00:53
Medlem
Skrivbordslampas avatar
CCLeaner och Revo Uninstaller r bra.
Du kan ven skaffa aida64 fr att kolla info om din hrdvara samt temperatur p processorn och dylikt.

Undvik oknda program som pesten. Googla intensivt om du vill prva ngot annat. r det inte vldigt populrt ska du undvika det.

ven bra program som fungerar kommer ofta bundlade med malware inom prestandaprogram-branschen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in