2005-09-01, 16:53
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Eftersom sidan handlar om snus så tror jag att det här är rätt forum, annars kan tråden såklart flyttas.

Jag kan inte gömma den här godingen för er, en kille som jag misstänker är i tonåren (eller var, när han gjorde sidan) har skrivit sina personliga åsikter om några av våra snussorter.

Mina favoritrecensioner är Göteborgs Prima Fint, samt Svenskt Exportsnus.
Försök att lägga märke till att han bedömer Svenskt Export som ganska milt.

http://www.schiller.educ.goteborg.se/galleri/webb/oskar/sort.html
2005-09-02, 21:27
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Eftersom 55st nu har besökt det här inlägget men ingen har lämnat kommentar så får jag väl själv göra det.

Killens kommentar om Göteborgs Prima Fint:

"...Alkisar tycker att Prima Fint, jämte General, är snus för riktiga män, personligen delar jag inte den uppfattningen. Jag tycker inte att något snus är mer manligt än något annat (förutom möjligtvis Catch)..."
2005-09-02, 21:40
Medlem
En sida som inte har varit uppdaterad på minst 6 år? rätt så gamla dosar på sidan
2005-09-02, 22:03
Medlem
Bishops Armss avatar
På sidan omnämns bland annat Stjärnsnus och Mörkbrunt Snus, någon som vet om sorterna fortfarande tillverkas? Sprang på dom båda för några år sedan och om mitt minne inte sviktar så var Stjärnsnus riktigt gott...

Även om sidan inte är uppdaterad på några år så fann jag den intressant och rolig, en härlig nostalgitripp! Kul att se dom gamla Ettandosorna igen...
2005-09-02, 22:08
Medlem
sysops avatar
seriös sida

ot; finns verkligen röda lacket kvar? minns att det var det första jag började med för sådär 8 decennier sedan.
2005-09-02, 22:11
Medlem
Grindbusters avatar
wow killen har talang! Gillar designen! kyss
2005-09-02, 22:13
Medlem
Bishops Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sysop
ot; finns verkligen röda lacket kvar? minns att det var det första jag började med för sådär 8 decennier sedan.
Röda Lacket finns kvar, ja. En gammal goding som jag brukar köpa lite då och då, mest för nostalgins skull. Minns när man sprang in i skogen på matrasterna i skolan för att tjuvsnusa Röda Lacket och Ettan, livrädd för att bli upptäckt utav någon elak lärare. Minns framförallt en äldre lärare jag hade som brukade roa sig med att springa runt och trycka snusen på oss elever. Underbara minnen!

2005-09-02, 22:16
Medlem
sysops avatar
oh fan. jag får väl köpa mig en dosa någon dag och tänka tillbaka på ungdomens dagar
2005-09-03, 00:10
Medlem
"Karlskrona" Har sitt säte i Värmland vilket kanske märks på namnet ???????
2005-09-03, 02:31
Moderator
tobess avatar
Njae, hittils har den här tråden till en stor del bestått av ot-inlägg.

Om trådstartaren tycker att sidan är så rolig får du väl prova 'humor' istället.

Jag låser här iaf.

*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in