2014-08-17, 14:57
Medlem
Bra att kärleken fortsätter. Klart att folk ska kunna få tigga, annars skulle de dö, vilket skulle hända med SD:s politik. Det skulle finnas döda människokroppar överallt på stan, om SD fick för stor makt.
Citera
2014-08-17, 15:05
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Helt fel! Tiggeri ger väldigt litet pengar. Inga brottssyndikat ids ägna sig åt så olönsamma verksamheter. Tidningar, polis och sociala myndigheter har ägnat en del kraft åt att undersöka den myt du nämner och ingenstans har framkommit att det är organiserad brottslighet med i spelet.

Polisen i Sverige har inte lov att undersöka detta, än mindre sociala myndigheter. Det vet du också.
I öppna och fria länder (som i Norge, där jag bor) diskuteras detta öppet. När polisen skulle utvisa 69 zigenare så blev det först ett himla liv. När samma polismyndighet som svar på kritiken kunde visa att 67 av 69 hade ertappats med diverse brottsliga aktiviteter, så tystnade kritiken (utom från svenskt media- och politiker håll).
Det är välkänt att tuggeriet bara är en del av verskamheten. Som sagt, var tredje stockholmare som ger 20 kr/månade ger en marknad på 120 miljoner. Sannolikt så ges det mycket mer än så.
Citera
2014-08-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det var ett jävla tjat om en snart 30 år gammal bok som ingen läst.

Ska vi klanka ner på allt som någon sagt för 30 år sedan eller kanske fokusera lite mer på här och nu?

För övrigt lätt det fetade rätt klokt. Samhället bör ge ett grundskydd, resten får man då för själv.

JA, Fredrik Reinfeldt och Moderaterna har gjort allt dom kunnat för att sudda bort boken ur historien. Under en period förnekade Fredrik Reinfeldt att boken ens existerade. I de bibliotek som tidigare haft boken har den plötsligt bara försvunnit.
Man kanske kunde anordna bokbål av ej önskvärd litteratur som i Tyskland på 30-talet ....
Citera
2014-08-17, 15:07
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Bra att kärleken fortsätter. Klart att folk ska kunna få tigga, annars skulle de dö, vilket skulle hända med SD:s politik. Det skulle finnas döda människokroppar överallt på stan, om SD fick för stor makt.

Helt rätt. Befinner mig just nu i ett land med förbud
mot tiggeri. Det är lik överallt här. På nått listigt sätt
har nazisterna i det här landet i åratal lyckats
dölja miljontals lik.

Med lite tur har shaktmaskinerna nu fått bort de
flesta kropparna runt mitt vandrarhem så jag
kan ta mig ut och köpa mat.

Citera
2014-08-17, 15:09
Medlem
Kanske är lösningen att göra som med gatuprostitutionen. Kriminalisera de som lägger slantar i muggarna. Enligt PK-doktrinen är ju horan eller tiggaren "offret".

Vari består egentligen skillnaden? I båda fallen uppnår "köparen" ett slags orgasm. I tiggarfallet en tillfälligt skön våg av empati och godhet.
Citera
2014-08-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon

Vilseledda indoktrineringsoffer, läs noga nu. Om SD fick för stor makt, skulle det inte bli de här enorma ansamlingarna av tiggare på våra gator.

Sluta lev i en villfarelse att tiggare är en naturlag som ploppar upp ur den svenska jorden. De vallfärdar HIT för att tigga, på samma sätt kan man återbörda dem till utanför gränsen, samt stoppa dem redan då de försöker ta sig in.
Citera
2014-08-17, 15:16
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:

Ska vi klanka ner på allt som någon sagt för 30 år sedan eller kanske fokusera lite mer på här och nu?

För övrigt lätt det fetade rätt klokt. Samhället bör ge ett grundskydd, resten får man då för själv.
Nu förtjänar ju i och för sig Reinfeldt och gänget att få igen lite med samma mynt i och med att man har dragit upp ungefär lika gammal skåpmat som kritik av SD. Dock måste man också här komma ihåg att Reinfeldt bok också är en stilistisk katastrof. Den håller pinsamt lågt nivå och är infantilt skriven, han har dessutom skrivit den när han var MUF-ordförande och var 28 år gammal och alltså borde ha varit någorlunda gammal i gemet. Istället klämmer han ur sig en bok som närmast är en satir av oempatisk obildad borgerlighet, och lyckas dessutom få den publicerad av MUF utan att någon tycks ha gett honom det uppenbara svaret att boken är skit och skulle ha behövt flera vändor med tung redigering. Det faktum att han publicerade sikten säger ju dels en del om Reinfeldt mognad vid den här tiden, och man undrar ju lite om han omgav sig bara med Ja-stare vid den här tidpunkten.

Borgerliga sympatisörer vinner verkligen inget på att försvara det sovande folket eftersom det helt enkelt är en dåligt skriven bok. Som idéprogram är det inte så i alla, men din genomsnittliga skribent här på forumet hade ju säkert lyckats skriva det bättre.
Citera
2014-08-17, 15:26
Medlem
Citat:

Det är så illa, jag har en kompis som var med i Muff på 80-talet och han hängde med i deras argumentering mest för att känna sig inne i gemenskapen, personligen var han något av en fri tänkare, anarkistiskt lagd, toppstyrd av sin familj, men på slutet av 80-talet blev han, jag och några andra ett gäng Arne Anka arbetskygga individer, sådana som fanns på den tiden som gick om kring med runda glasögon, väst och skjorta och någon form av hatt, och hade extrema vänsteråsikter mest för att provocera sin omgivning.

Men dessa moderater under diskussioner berättade hur de ville ha samhället när de vann valet, de ville ha en svensk version av Thatchers England, inga socialbidrag eller andra statliga utgifter, inga konststöd eller kulturstöd utan kulturen fick marknaden ta hand om.

Under dessa år trodde min kompis att de skämtade, ett av skämten handlade om att låta det välla in kriminella utlänningar som skulle få svenska folket att bli så avskräckta att de begärde fler poliser och hårdare fängelser, de sa att de ville bygga ett stenhårt samhälle för att efter några år senare mjuka upp det.

Samma moderater hatade all form av bojkott mot Sydafrika, men idag vet vi att bojkotten hade avsedd verkan, många av moderaterna då hyllade Pinochet, det vill säga 80-talets Pinochet, Chile var drömlandet nr 1 för moderaterna.

1991 vann moderaterna och Bildt blev stadsminister, min kompis bror blev jublande glad på valnatten och stod triumfatoriskt med en fet ciggar i munnen och vrålade The Blue Revolution är här.

Då trodde jag att han hade grovt fel, idag ser vi ju resultatet av denna valseger, det var 1991 då allt på allvar började gå åt helvete med välfärden.

Idag är min kompis sosse och inser att allt hans kompisar sa åren 1984-1991 inte var några skämt, de menade 100% allvar.

Att låta det välla in massa invandrare bygger på att göra samhället hårt i början för att senare mjuka upp det och omfördela resurserna till fördel för de rika och den högre medelklassen.
På det sättet kan man när kriminaliteten hårdnar kräva hårdare lagar, hårdare fängelser, hårdare straff och fler poliser, det är klassisk moderatpolitik i grunden.

Nej vi som har haft kontakt med de moderater som föddes mellan 1962-1972 vi ser hur de nu förverkligar sina ungdoms drömmar, så en 30 år gammal bok är högst relevant i frågan.
Citera
2014-08-18, 18:05
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Helt fel! Tiggeri ger väldigt litet pengar. Inga brottssyndikat ids ägna sig åt så olönsamma verksamheter. Tidningar, polis och sociala myndigheter har ägnat en del kraft åt att undersöka den myt du nämner och ingenstans har framkommit att det är organiserad brottslighet med i spelet.

100/kr spänn i Rumänien är mycket pengar. Mer än arbetare tjänar. Så pimpen där kan väl tjäna en del om han har tusentals tiggare runtom i Europa. Tycker det känns märkligt att dom flesta säger att dom skickar pengar till familjen hemma.

Och varför bara romer. Alla afrikanskaflyktingar är väl fattiga. Dom tigger inte.
Senast redigerad av ett23fyra 2014-08-18 kl. 18:17.
Citera
2014-08-22, 13:08
Medlem
Cyb8rgs avatar
Till er som sager att ett forbud inte kommer fa tiggarna att forsvinna; Jag befinner mig i London sedan ett par dagar, har promenerat runt en hel del samt akt tuben, jag har stott på ETT - 1 - huckle som satt pa marken med sin mugg och skrek Pleeeaaase, Pleeaase! Jag visste inte om forbudet, och var jattekonfunderad anda tills jag tog upp detta med vannen jag delvis ar har for att besoka. Nar han berattade trillade poletten ner.
(Fast det ar klart, polisen har i England kanske ar tillatna att gora sitt jobb for att se till att forbudet efterlevs, i Sverige skulle de val aldrig kunna gora nagot ens om ett forbud skulle vara fakta.)
Citera
2014-08-22, 13:16
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyb8rg
Till er som sager att ett forbud inte kommer fa tiggarna att forsvinna; Jag befinner mig i London sedan ett par dagar, har promenerat runt en hel del samt akt tuben, jag har stott på ETT - 1 - huckle som satt pa marken med sin mugg och skrek Pleeeaaase, Pleeaase! Jag visste inte om forbudet, och var jattekonfunderad anda tills jag tog upp detta med vannen jag delvis ar har for att besoka. Nar han berattade trillade poletten ner.
(Fast det ar klart, polisen har i England kanske ar tillatna att gora sitt jobb for att se till att forbudet efterlevs, i Sverige skulle de val aldrig kunna gora nagot ens om ett forbud skulle vara fakta.)

Ja, det säger väl sig själv att det skulle fungera med ett förbud eftersom polisen ser till att sanera bort tiggarslöddret så fort tiggarslöddret uppenbarar sig.

Tiggare kan ju liksom inte gömma sig om dom ska lyckas få in några pengar.

Har sett vänsteridioter komma med "argumentet" att "det är ingen mening att förbjuda eftersom det inte fungerar med förbud emot droger och prostitution"
Citera
2014-08-31, 05:58
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ja det är sant men ännu mer rökta är väljarna som röstar på vänstern för att de tror det skulle vara bättre. Den ändå skillnaden då blir att bidragstagarna får ännu mer pengar utan motprestation.

Svenne-i-Banan evaluerar ett av pojkhögerns grundpostulat:

Bidrag kostar inte pengar under borgerliga regeringar

Hur klarade sig alla bidragstagare under dessa åtta år med Allahiansen?

Tiggarna lever dessutom inte på bidrag - oavsett regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in