Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-09, 22:26
  #253
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad är det som är svårt att förstå, Löfven och MP har tydligt deklarerat att de står för samma massinvandring som M, men med högre bidragsnivåer.

Nu tänker jag lägga mig på din nivå. Eftersom Centern viil ha 30-40 miljoner invandrare, månggifte mm så har jag vunnit diskussionen för gott:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15937853.ab

https://www.flashback.org/t1667449

Alla C, Fp, och M är i princip för fri invandring. Finns massor av förslag.

Alltså är Allahiansen värre än De Rödgröna.

Detta är din debattnivå. Empirik saknas, allt är antaganden om framtiden.
Citera
2014-09-09, 23:50
  #254
Moderator
Strix m/94s avatar
Enär Reinfeldt vill köra landets ekonomi i botten genom massinvandring, så finns det ett visst behov av att rätta upp vissa historiska fakta.

Det var S som körde den svenska ekonomin i botten på 80-talet, bl a genom devalveringar, avskaffande av valutarestriktioner och ansvarslös kreditpolitik. Ovanpå detta kom införandet av löntagarfonder, vilka orsakade det närmast uppror vi haft i Sverige sedan hungerkravallerna 1917. Kjell-Olof Feldt insåg detta och försökte vidta åtgärder, men när han efter flera år insåg att S aldrig skulle acceptera det nödvändiga, så valde han att avgå och orsakade Sveriges senaste regeringskris i början av 1990. Då hade 90-talskrisen redan börjat och slog snart till med full kraft.

Det råder en rätt hög grad av enighet både politiskt och nationalekonomiskt att räddningen för Sverige var den ekonomiska politik som från 1991 fördes av finansminister Wibble (FP) och skatteminister Lundgren (M), och som Göran Persson i verkligheten fullföljde, men hade den dåliga smaken att ta åt sig äran av.

Nu vill Reinfeldt dra olycka över landet och gör det med fabler om "humanitär stormakt". I själva verket vill han landet undergång och han är beredd att göra uppgörelser med djävulen själv om så krävs - han har redan gjort det med MP, så det är inte så många hållplatser kvar tills han är hos hin onde för uppgörelse.
Citera
2014-09-10, 08:47
  #255
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Nu tänker jag lägga mig på din nivå. Eftersom Centern viil ha 30-40 miljoner invandrare, månggifte mm så har jag vunnit diskussionen för gott:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15937853.ab

https://www.flashback.org/t1667449

Alla C, Fp, och M är i princip för fri invandring. Finns massor av förslag.

Alltså är Allahiansen värre än De Rödgröna.

Detta är din debattnivå. Empirik saknas, allt är antaganden om framtiden.

Jag har inte sagt att alliansen inte tar in många invandrare tvärtom. Men faktum kvarstår att vänsterblocket tydligt har sagt att de ska öka invandringen lika kraftigt som Reinfeldt har sagt att han planerat att göra.

Vi kan förstås aldrig med säkerhet veta hur framtiden ser ut men vi vet att båda blocken säger att de tänker öka invandringen lika mycket.

Efter din förträffliga graf som du presenterade vet vi också att det var regeringen Persson som kraftigt ökade invandringen tidigare så att den för första gången nådde upp till ca 100 000 per år, sedan har den blivit kvar över den nivån.

Enligt samma graf vet vi att alla vänsterregeringar har ökat invandringen under varje regeringsperiod medan högerregeringarna.ibland har minskat invandringen.


Empirik saknas säger du Bagdad Bob men där har du det. Invandringen kommer bli lika stor under Löfven men den kommer kosta mycket mer pga av högre bidragsnivåer.
Citera
2015-07-06, 12:13
  #256
Medlem
Det här klippet tycker jag illustrerar FR antagligen som en ond människa rätt igenom eller som fullständigt pantad.

http://avpixlat.info/2015/07/06/rein...arexplosionen/


När jag ser dessa klipp från Davos undrar jag om han verkligen är så jävla pantad eller om han bara lyder order. Han kan ju omöjligt sätta samman alla de här sakerna och komma fram till att invandringen är bra för Sverige.
Citera
2015-07-06, 13:30
  #257
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Reinfeldt måste vara den statsminister som gjort vårt land mest ont genom tiderna.
Citera
2015-07-06, 13:59
  #258
Medlem
börsvalps avatar
Nu när Reinfeldt är borta tisslas det och tasslas om diverse förbud mot "organiserat" tiggeri. Sverigedemokraterna borde visa upp ovan videoklipp varje gång det talas om problem med romer från alliansens sida. Detta är ett problem som alliansen har skapat!
Citera
2015-07-06, 15:28
  #259
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Nu när Reinfeldt är borta tisslas det och tasslas om diverse förbud mot "organiserat" tiggeri. Sverigedemokraterna borde visa upp ovan videoklipp varje gång det talas om problem med romer från alliansens sida. Detta är ett problem som alliansen har skapat!

Vad tror du i vilka partier blir det ett vallöfte inför valet 2018?
Sd, Kd? Fp? M?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback