2014-08-12, 18:29
Medlem
Litteraturs avatar
Tjena.

Tänka lägga ner amfetaminet. Problemet är att jag behöver drivet, eller "libidon" om man ska använda lite freudiansk terminologi, det ger mig. Även den ökade koncentrationen. Finns en del smått autistiska drag i släkten, på båda sidor, så det är kanske inte helt omöjligt att dessa anlag ligger till grund för mitt behov.

Vill iaf ersätta amfetaminet med någonting mindre slitande, och lagligare. Ingen typisk stimulant (typ fenetylaminer), men det får gärna ge liknande effekter.

Sådant finns, det vet jag. Vissa ampakiner exempelvis. Tyvärr svarar inte min kropp på dessa, bortsett från en gång - och effekten var precis vad jag eftersöker! Energisk, fokuserad, motiverad och pratglad.

Även antioxidanten PQQ gav, de första gångerna jag åt det, liknande effekt. Det var övergående dock.

Någon som har tips?
Mvh.
Senast redigerad av Litteratur 2014-08-12 kl. 18:34.
Citera
2014-08-12, 18:34
Medlem
Psychoramas avatar
Det enda jag kommer på direkt är Kratom. Det har stimulerande effekter men även opiat-liknande effekter beroende på sort och dos. Finns att köpa från diverse utländska shoppar. Ärligt talat vet jag inte hur det är klassat. Tror det är klassat som hälsofarligt annars får någon annan rätta mig där.

Kratom kan man ta ofta. Det är naturligt och inte alltför slitsamt för kroppen.

Mvh
Citera
2014-08-12, 18:42
Medlem
Slingshots avatar
Phenibut har en stimulerande effekt eftersom det påverkar noradrenalin o dopamin utöver GABA receptorerna.

Se stora Phenibut tråden:

(FB) Phenibut.

Tramadol o sub har även stimulerande effekter.
Senast redigerad av Slingshot 2014-08-12 kl. 18:45.
Citera
2014-08-12, 21:42
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Det enda jag kommer på direkt är Kratom. Det har stimulerande effekter men även opiat-liknande effekter beroende på sort och dos. Finns att köpa från diverse utländska shoppar. Ärligt talat vet jag inte hur det är klassat. Tror det är klassat som hälsofarligt annars får någon annan rätta mig där.

Kratom kan man ta ofta. Det är naturligt och inte alltför slitsamt för kroppen.

Mvh
Kratom verkar rätt lovande. Tråkigt att det är olaglig bara.
Kratom blev väl den utpekade dödsdrogen när folk dog av Krypton förut, och det var ju spetsat med någon rc-opiod om jag inte missminner mig.

Vet du om kratom påverkar den mentala skärpan åt något? Vid högre doser kan jag tänka mig, men hur är det med lägre?

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Phenibut har en stimulerande effekt eftersom det påverkar noradrenalin o dopamin utöver GABA receptorerna.

Se stora Phenibut tråden:

(FB) Phenibut.

Tramadol o sub har även stimulerande effekter.
Sub och tram har ju de rätta egenskaperna, synd att de är så vanebildande bara.

Har faktiskt provat phenibut förut, när jag trappade ner på en medicin. Jag tog kanske för stora doser av det, för jag kan bara minnas att jag blev avtrubbad och disorienterad.
Citera
2014-08-13, 01:57
Medlem
Psykotons avatar
Voxra (bupropion) kanske?
Citera
2014-08-13, 11:22
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Kratom verkar rätt lovande. Tråkigt att det är olaglig bara.
Kratom blev väl den utpekade dödsdrogen när folk dog av Krypton förut, och det var ju spetsat med någon rc-opiod om jag inte missminner mig.

Vet du om kratom påverkar den mentala skärpan åt något? Vid högre doser kan jag tänka mig, men hur är det med lägre?

Sub och tram har ju de rätta egenskaperna, synd att de är så vanebildande bara.

Har faktiskt provat phenibut förut, när jag trappade ner på en medicin. Jag tog kanske för stora doser av det, för jag kan bara minnas att jag blev avtrubbad och disorienterad.

Jo Krypton innehöll O-desmetyltramadol så inte undra på att den var så pass potent.

Mjo tyvärr är det ju så med opioder/opiater, väldigt lätt att torska.

Baklofen kanske vore något för dig? Påverkar GABA-B i stället för GABA-A som benso gör o har stimulerande effekter, minskar också drogsug och är ångestdämpande.

Baclofen is a drug commonly used in studies on GABA(B) receptors, and also clinically used to treat severe spasticity of cerebral origin [3]. PEA is a naturally occuring biogenic amine which is similar in structure to amphetamine, and like amphetamine, it is a stimulant that causes the release of dopamine, and also promotes anxiety in high enough amounts.

Tror en kombo på Voxra ihop med baklofen hade varit något för dig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bupropion

https://en.wikipedia.org/wiki/Baclofen
Senast redigerad av Slingshot 2014-08-13 kl. 11:25.
Citera
2014-08-13, 13:08
Bannlyst
Har du kollat på vakenhetsreglerande som modafinil eller adrafinil? Förutom att man klarade sig på mindre sömn gav de mig ökad koncentration och energi. Fast det kanske räknas som cs eg.
Citera
2014-08-13, 13:53
Medlem
Modafinil och släktingar kostar ju så förbannat mycket pengar och chansen att få recept i sverige är nästan noll om man inte har dokumenterad narkolepsi.
Citera
2014-08-13, 14:01
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jo Krypton innehöll O-desmetyltramadol så inte undra på att den var så pass potent.

Mjo tyvärr är det ju så med opioder/opiater, väldigt lätt att torska.

Baklofen kanske vore något för dig? Påverkar GABA-B i stället för GABA-A som benso gör o har stimulerande effekter, minskar också drogsug och är ångestdämpande.

Baclofen is a drug commonly used in studies on GABA(B) receptors, and also clinically used to treat severe spasticity of cerebral origin [3]. PEA is a naturally occuring biogenic amine which is similar in structure to amphetamine, and like amphetamine, it is a stimulant that causes the release of dopamine, and also promotes anxiety in high enough amounts.

Tror en kombo på Voxra ihop med baklofen hade varit något för dig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bupropion

https://en.wikipedia.org/wiki/Baclofen
Bupropion... Läskig drog även om man inte är dum i huvudet(som jag) och typ försöker spetsa sitt bensorus, som blev för tråkigt. Fick Excited delirium. Stod och hoppade på bilar, gav mig på poliser och fick åka ambulans på det dårå. På normaldoser blev jag lätt paranoid och apatisk.
Citera
2014-08-13, 15:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Tjena.

Tänka lägga ner amfetaminet. Problemet är att jag behöver drivet, eller "libidon" om man ska använda lite freudiansk terminologi, det ger mig. Även den ökade koncentrationen. Finns en del smått autistiska drag i släkten, på båda sidor, så det är kanske inte helt omöjligt att dessa anlag ligger till grund för mitt behov.

Vill iaf ersätta amfetaminet med någonting mindre slitande, och lagligare. Ingen typisk stimulant (typ fenetylaminer), men det får gärna ge liknande effekter.

Sådant finns, det vet jag. Vissa ampakiner exempelvis. Tyvärr svarar inte min kropp på dessa, bortsett från en gång - och effekten var precis vad jag eftersöker! Energisk, fokuserad, motiverad och pratglad.

Även antioxidanten PQQ gav, de första gångerna jag åt det, liknande effekt. Det var övergående dock.

Någon som har tips?
Mvh.
Sluta med drogerna och återhämta dig i stället. Tar tid men så småningom mår du bättre. Några receptfria lyckopiller finns inte och drogerna är bara falska lyckopiller. Blir du inte bättre snacka med en läkare.
Citera
2014-08-14, 15:08
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Bupropion... Läskig drog även om man inte är dum i huvudet(som jag) och typ försöker spetsa sitt bensorus, som blev för tråkigt. Fick Excited delirium. Stod och hoppade på bilar, gav mig på poliser och fick åka ambulans på det dårå. På normaldoser blev jag lätt paranoid och apatisk.

Fy fan, låter verkligen inte kul.

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Sluta med drogerna och återhämta dig i stället. Tar tid men så småningom mår du bättre. [b][Några receptfria lyckopiller finns inte/B] och drogerna är bara falska lyckopiller. Blir du inte bättre snacka med en läkare.

Tja 5-htp är ett receptfritt naturläkemedel o är ett alternativ till SSRI/SNRI men förstår vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in