2005-09-01, 13:17
Medlem
Konrad Haifas avatar
Trots att jag själv inte har med scenen att göra, så brukade jag förr läsa på sidans forum vilket ofta var underhållande och ibland lärorikt med bra skvaller m.m.

Nu är ju forumet stängt för allmänheten, trots det har jag några bekanta som säger sig läsa, debattera och posta länkar och bilder där. Dessa har absolut inget med scenen att göra, och vissa kan knappast heller räknas som särskilt entusiastiska supportrar.

Alltså är frågan:

- Trots kravet om registrering har SS:s forum misslyckats med att stoppa dylika lallare. Är det så?

- Är dessa personer totala mytomaner som inte lyckats regga sig där men ändå snackar som om de är etablerade debattörer?

- Ger det på något sätt status att kunna skrävla om att man postat det och det på SS?

Vad tror ni som hänger där(om det är någon)? Är det mytomaner jag har att göra med?
Citera
2005-09-01, 13:26
Bannlyst
Har för mig att den här infon fanns publikt på scenen förut:

Tusentals av de redan reggade kontona kommer att tas bort så fort man hittat en teknisk lösning. Många lallare åker alltså så.

Man kan inte skriva och läsa utan att vara reggad och enda sättet att registrera sig är att skicka ett mail med en motivering till admin och invänta hans eventuella godkännande.

Skulle det vara status att berätta vad man postat på scenen? Menar du allvar? I vilka kretsar får man i så fall status för sånt?
Citera
2005-09-01, 13:34
Medlem
Renegades avatar
Kan bara bekräfta att det finns en hyfsad andel lallare där fortfarande. Dessutom har bajens folk tagit något slags principbeslut att inte skriva alls där längre utan håller sig till sitt.

Men andelen lallare är inte alls lika hög som tidigare. Och startandet av skittrådar är inte alls lika många.

Kvalitén på inläggen är dock inte nämnvärt högre heller..
Citera
2005-09-01, 13:35
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Har för mig att den här infon fanns publikt på scenen förut:

Tusentals av de redan reggade kontona kommer att tas bort så fort man hittat en teknisk lösning. Många lallare åker alltså så.

Man kan inte skriva och läsa utan att vara reggad och enda sättet att registrera sig är att skicka ett mail med en motivering till admin och invänta hans eventuella godkännande.

Tyckte mig också läst det, därför är jag så förundrad över hur de typerna ens skulle kunna komma förbi motiveringen för sitt medlemsskap.

Citat:
Skulle det vara status att berätta vad man postat på scenen? Menar du allvar? I vilka kretsar får man i så fall status för sånt?

När jag lyssnar på dessa bekanta så verkar de tro att de är fräcka. Själv tycker jag förstås bara att det snacket är löjligt som fan, men lite kul att någon jagar status på det sättet, särskilt med tanke på ovanstående, att bara de som har något att tillföra ska få regga sig.

De tror sig nå status/cred genom att snacka runt ett pub-bord till exempel men de borde i stället testa högstadiets rökruta, där är möjligen någon fascinerad.
Citera
2005-09-01, 15:06
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Som jag fattat det är Sverigescenen inget några Göteborgare skriver på heller, iallafall bilden jag fått av polarna. Är personligen helt likgiltig till vad som skrivs där, tyckte mest det var lite kul att läsa ett gäng snubbar som ville vara så elitistiska men misslyckades så brutalt.
Citera
2005-09-01, 15:10
Medlem
chekiuss avatar
Dom raderade väl bara användarkontona som dom inte visste vem som stod bakom???
Citera
2005-09-01, 15:16
Medlem
Nina Hartleys avatar
IFK Göteborgs anhängarna slutade ju skriva efter incidenten med Tony.
Bajen tröttnade väl på att inte bli tagna på allvar.

SS-forumet är fortfarande i klass med ITK-forumet. Sanningshalten på inläggen är alltså ganska långt ifrån verkligheten, oftast.

Även synd att Röd Baron bytte SS-forumet till Aftonblaskan, och att saltwater bytte ss till fragbite.
Citera
2005-09-01, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Dom raderade väl bara användarkontona som dom inte visste vem som stod bakom???
Något sådant ja och sen visade det sig ju ganska snart om man hörde hemma där eller inte
Citera
2005-09-01, 15:29
Medlem
Bishops Armss avatar
Tycker det skrivs mest skit på Sverigescenen. Dom stora bråkar och tjaffsar med varandra medans dom mindre slickar dom i röven. Har knappt läst en enda vettig diskution på Sverigescenen, och då har jag ändå suttit och smygläst sedan forumets start för 2-3 år sedan...
Citera
2005-09-01, 16:56
Medlem
P3RK3L3s avatar
Trådarna på "Scenen" är ju inte särskilt givande. En massa jidder om nummer och vikt och längd och annat trams fram och tillbaka.

Det är väl endast "Fotboll "som känns någorlunda vettigt och sen är det ju kul att läsa om alla bisarra gamla händelser på "År för år".

Det som var bra med det framlidna delforumet "Övrigt" var att det fanns sköna Sthlms-trådar om allt möjligt Sthlms-relaterat.

Utöver det känns internetforum för fotbolsvåld väldigt frustrerande då vem som helst kan börja blåsa upp sig bara för att man har ett par polare och håller på nåt träskgäng och har sin egen lilla firma utan att ha uträttat något större än ett 7 mot 10 box mot lokala bondehuliganer... Bofors, Örebro, Nyköping etc...

Sen känns det också jävligt meningslöst att en massa folk som inte ens är med i något organiserat börjar slänga ur sig en massa skit bara för att de kan, för att det är internet.
Citera
2005-09-01, 17:31
Medlem
Rocky69s avatar
Sverigescenen är en plats för de som tror sig ha plåtkoll på allt som rör mode, musik, fotboll etc. Grodor göra sig icke besvär som jag har förstått det hela. Konstigt att de dissar seriösa och kloka inlägg bara för att personen inte har en AIK, DIF eller bajen-avatar. Jag har läst de mest fantastiska inlägg av gnagare som sitter på väldigt höga hästar. Personligen tycker jag att det var skönt att de stängde forumet för utomstående så att man slipper bry sig längre.
Klubben för inbördes beundran. Så kanske man kan kalla scenen.
Faktum är ju att "grabbarna" ändå har snott hela kulturen från England, så varför gnäller de sjävla om det kommer nån valp som bara vill vara som dem? Det blir lite löjligt när de sitter skribenter och ondgör sig över att det är för mkt folk som har Burberry och Stone Island-kläder på sig. "De borde ju inte ha sånt, det är ju våra kläder ju" buähhhh! Djävla pajasar säger jag bara.
Jag vet att det här har avhandlats i en annan tråd, men det har relevans för diskussionen.
Citera
2005-09-03, 15:13
Medlem
Konrad Haifas avatar
Okej då, får hoppas att mina lallar-bekanta skärper sig. Kul att le för sig själv nästa gång nån försöker snacka upp sig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in