2014-08-12, 15:27
Medlem
Tjena. Jag har en fråga ang processen kring hur man injicerar amfetamin vs heroin och som är kopplat till själva delarna man injicerar med.

skulle ni hålla med mig om jag sa att det är mer sannolikt att heroinister delar nålarna (kanly plus pump) och att amfetaminister i högre grad delar droglösningen dvs parafernalian (blandkopp, tuss eller filter)?

och att det är mer vanligt för amfetaminister att köra solo jämfört med heroinister som oftare kör i grupp?

stämmer det?
Citera
2014-08-12, 21:17
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inveritas
Tjena. Jag har en fråga ang processen kring hur man injicerar amfetamin vs heroin och som är kopplat till själva delarna man injicerar med.

skulle ni hålla med mig om jag sa att det är mer sannolikt att heroinister delar nålarna (kanly plus pump) och att amfetaminister i högre grad delar droglösningen dvs parafernalian (blandkopp, tuss eller filter)?

och att det är mer vanligt för amfetaminister att köra solo jämfört med heroinister som oftare kör i grupp?

stämmer det?

finns inget svar direkt men enligt mina erfarenheter så har du båda rätt o fel.
Citera
2014-08-15, 04:34
Medlem
hjarntvattads avatar
amfetamin folk är mycket slarvigare. sämre på allt.
Citera
2014-08-15, 14:57
Medlem
Bangar_intes avatar
Amfetaminberoendet är ialf vad jag har hört inte alls lika påtagligt som heroinberoendet. När jag var som mest inbiten så hände det att jag delade koppar och verktyg, kopp delade jag väldigt ofta. När man är riktigt abstinent så tog jag många dumma beslut och jag kokade till och med ett tyg som kom från en kille jag visste hade Hep c.. Sen finns det ett annat tillfälle då jag delade pump och nål. Med en kille som precis innan fick reda på att han hade hep c, men han valde att inte säga ngt för dealen var att vi skulle dela på bollen om jag fick låna hans tyg.. Så troligtvis blev jag smittad av ngn av dessa tillfällen.

Så jag tror absade heroinister har störst risk att ta såna här dumma beslut, allt annat känns mindre viktigt än firren just då.
Citera
2014-08-15, 16:01
Medlem
KringExs avatar
Är nästan helt 100 på att horsare delar sprutor oftare än tjacktorskar
Citera
2014-08-15, 21:31
Medlem
ok, undrar just om det egentligen är nån skillnad mellan hur man delar, alltså rätt många har ju hepatit som injicerar så någonstans kommer smittan ifrån. men laddar man inte heroinet i kanylen och delar medan man delar via koppen när man kör amfetamin? vill minnas att i östeuropa är det vanligt att heroinsprutorna kommer färdigpreppade och att man delar dem?
Citera
2014-08-25, 18:23
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Amfetaminberoendet är ialf vad jag har hört inte alls lika påtagligt som heroinberoendet. När jag var som mest inbiten så hände det att jag delade koppar och verktyg, kopp delade jag väldigt ofta. När man är riktigt abstinent så tog jag många dumma beslut och jag kokade till och med ett tyg som kom från en kille jag visste hade Hep c.. Sen finns det ett annat tillfälle då jag delade pump och nål. Med en kille som precis innan fick reda på att han hade hep c, men han valde att inte säga ngt för dealen var att vi skulle dela på bollen om jag fick låna hans tyg.. Så troligtvis blev jag smittad av ngn av dessa tillfällen.

Så jag tror absade heroinister har störst risk att ta såna här dumma beslut, allt annat känns mindre viktigt än firren just då.
Kokar man verktygen mellan varje gång är det väl relativt lugnt?
Citera
2014-08-25, 22:22
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Kokar man verktygen mellan varje gång är det väl relativt lugnt?

Jag tror det aldrig blir väldigt lugnt att använda verktyg som en hep-c/HIV smittad narkoman använt. Oavsett hur mycket man kokar, dock är risken väldigt liten. Men jag har varit så dålig när jag gjort detta, så då har 5 min kokning känts jobbigt. När jag var så sugen att jag var villig att ta den risken som är helt vrickad då accepterade jag också riskerna och tyckte då att det var värt det. Hade personen i fråga HIV så skulle jag nog inte gjort det, men Hep c känns som en sjukdom som inte ändrar mitt liv, ialf inte nu och kanske inte alls om jag sköter mig.
Citera
2014-08-26, 00:22
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jag tror det aldrig blir väldigt lugnt att använda verktyg som en hep-c/HIV smittad narkoman använt. Oavsett hur mycket man kokar, dock är risken väldigt liten. Men jag har varit så dålig när jag gjort detta, så då har 5 min kokning känts jobbigt. När jag var så sugen att jag var villig att ta den risken som är helt vrickad då accepterade jag också riskerna och tyckte då att det var värt det. Hade personen i fråga HIV så skulle jag nog inte gjort det, men Hep c känns som en sjukdom som inte ändrar mitt liv, ialf inte nu och kanske inte alls om jag sköter mig.
Vet precis hur du menar. Känns dock mycket dumt i efterhand, speciellt då man sällan kommer ihåg hur noga man egentligen var.
Även om Hep C inte är något som nödvändigtvis märks i unga år så vill man ju hellre inte ha det än att ha det, men så långt tänker man ju inte alltid.
Citera
2014-08-26, 00:30
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Vet precis hur du menar. Känns dock mycket dumt i efterhand, speciellt då man sällan kommer ihåg hur noga man egentligen var.
Även om Hep C inte är något som nödvändigtvis märks i unga år så vill man ju hellre inte ha det än att ha det, men så långt tänker man ju inte alltid.

Precis, man var riktigt dum.. Men beroendet tar verkligen överhanden och är man inte motiverad till att gå igenom abstinensen just då, så går man över eld och tar riktigt dåliga beslut för att bli frisk.. Jag är glad att jag aldrig skadade någon, snodde nått eller sög en kuk för att få tag i varor, var taskig mot min familj eller höll på dö i en överdos. Kunde blivit mycket värre, vilket det fortfarande är risk för om jag tar återfall igen.
Citera
2014-12-11, 15:43
Medlem
om det nu är som ni säger,hur kan man undvika att dela grejer då?
Citera
2014-12-11, 15:45
Medlem
alltså dela använda grejer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem