2023-12-11, 06:12
Medlem
Ja han kommer ju direkt vilja bokas av SD och liknande IQ befriade mongos
Citera
2023-12-11, 06:30
Medlem
Bobby Knights avatar
Peter Wahlbeck är punk på riktigt och den enda som kommer bli ihågkommen om 50 år bland dagens komiker.
Citera
2023-12-11, 07:00
Medlem
Peter är konstig på riktigt, därför sparkade även vi honom. Han får lite vakant blick då och då vilket är en ganska konstig sak att uppleva, som att han försvinner in i en drömvärld mitt i ett samtal, koncentrationssvårigheter. Jag har sett samma blick ibland när han står på scen. Han går inte att göra affärer med för att han lika gärna skiter i att dyka upp på möten som stormar in en timme efter utsatt tid och börjar bråka med klienten om något som ingen fattar varför han blev upprörd och sen storma ut igen. Han är konstant bråkig och stökig. Jag tror att han fått för sig att alltid sätta sig på tvären oavsett är detsamma som att vara rebell och ett original.
Han kan kläcka ur sig bra ideer ibland men det går 100 idéer emellan som bara är obegripliga och som alla fattar inte leder någonstans vettigt. Han gillar att vara lika obegriplig som hans tavlor. Jag minns när han förklarade en tavla han gjort där han bara hällt ut färg och sen klistrat dit en plastmus. Musen hade tydligen tjallat på sin muskompis till polisen och nu skulle den andra osynliga musen hämnas genom att lägga ett mynt i hans mun eller nåt. Minns inte resten. Det hela var barnsligt obegripligt och utan poäng och hade alla tecken inte på konst utan på pseudo-konst, konst gjord av någon som alltid förvirrats av konst och tror att bra konst ska vara omöjlig att förstå, dvs motsatsen till vad stora konstnärer är ute efter. På samma sätt som Trump speglar en fattig mans uppfattning om en rik man speglar Peter en konstanalfabets uppfattning om konstnärer
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-11 kl. 07:27.
Citera
2023-12-11, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Möjligen som lyteskomik, och sådan klarar jag mig utan.

Jag verkligen skäms när jag ser honom. Så otroligt pinsam. Men inser att vissa här har annan åsikt.
Sluta titta på honom om du skäms för att göra det...
Citera
2023-12-11, 07:14
Medlem
quggels avatar
Men vad fick arrangören i Eksjö att att avbryta?
Citera
2023-12-11, 07:23
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Men vad fick arrangören i Eksjö att att avbryta?

I dagens klimat är det nog ett helvete att vara ståuppkomiker, att kryssa mellan minorna, vi lever i puritanernas tid. Att vara Peter Wahlbeck i denna tid måste vara ett helvete värre än så. Dömt att gå åt helvetete.
Citera
2023-12-11, 07:50
Medlem
DET ENDA SOM man kan ge honom är att han härmar & häcklar Utlänningars sätt att tala, rätt bra.
Även någon variant av Arabiska är "väldigt" likt. Däremot Ungerskan inte alls.

Vad jag fattar av denna Tråd är att en del Folk kanske den yngre Generation har en annan Uppfattning om Humor. Vad som är skoj. Det är inte Knorrarna/Twisterna utan Ämnena-Diskursen i sig.
En annan Variant är MedelÅlders och Äldres uppfattning om Humor på Landsbygden, den skiljer sig också från den mer krassa Stads-Humorn. Om jag lyssnar till Brotts-stycken av Samtal i Affären här på Vischan där jag bor och vad de mellan 40-60 år (nog arbetsamma och ordentliga i sin Livsföring ändå) skrattar och tycker ä r roligt,.. så är ju det rätt underutvecklat och torftigt!
Citera
2023-12-11, 08:04
Medlem
ShlomoDenGalnes avatar
100 sidor av kackel och hån mot snubben, men inte en enda mening om vad han exakt sa under sitt framträdande, som fick arrangören att bryta showen?

Vad är det som han sa?

Det enda jag kan tänka mig är att det är en blandning av homo/feminist skämt och någon politiskt inriktad kommentar, typ något om Gaza/Israel konflikten.

Någon som har konkreta exempel?
Citera
2023-12-11, 08:12
Medlem
HLundborgs avatar
TV für alle, vilka minnen, killen är brilliant, Sverigea enda roliga komiker.

TV für alle kom för övrigt 1995, samma år som Nilecity. Detta år måste ses som peak svensk humor.
Senast redigerad av HLundborg 2023-12-11 kl. 08:17.
Citera
2023-12-11, 08:15
Avslutad
Hitler had the right idea, he was just an underachiever.

Det är ett bra skämt även om man inte håller med. Man måste få skämta grovt!

Ingen aning vad Peter skämtade om men stand up-komiker måste få vara frispråkiga.
Citera
2023-12-11, 08:15
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoDenGalne
100 sidor av kackel och hån mot snubben, men inte en enda mening om vad han exakt sa under sitt framträdande, som fick arrangören att bryta showen?

Vad är det som han sa?

Det enda jag kan tänka mig är att det är en blandning av homo/feminist skämt och någon politiskt inriktad kommentar, typ något om Gaza/Israel konflikten.

Någon som har konkreta exempel?

Han säger själv det är samma show han kört tidigare. Tydligen var det succé när han körde på Jacy`s? Skulle också vilja veta mer exakt vad han sagt som är så farligt. Gissar det inte är särskilt illa alls för idag är det många som kräver säkra kuddrum mot allt som kan tänkas proxykränka någons känslor.

Peter skriver på sin Instagram:
Citat:
På denna typ av stora tillställningar som i Eksjö är det många inbjudna och anställda som går dit därför dom måste. Det är mängder med olika viljor och åsikter. Det går inte tillfredsställa alla Julbords-bönder. Jävla lögner och skvaller och Aftonbladet sprider det.
I dagens ängsliga PK Sverige räcker det med att man är snyggt klädd och har karisma och åsikter för att bli uthängd som allt från antisemit till sexist. Vi har gått från att vara en ankdam till att bli ett Wokedagis.

Han är inte den bästa på att uttrycka sig skrift.
Citera
2023-12-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Han säger själv det är samma show han kört tidigare. Tydligen var det succé när han körde på Jacy`s? Skulle också vilja veta mer exakt vad han sagt som är så farligt. Gissar det inte är särskilt illa alls för idag är det många som kräver säkra kuddrum mot allt som kan tänkas proxykränka någons känslor.

Peter skriver på sin Instagram:

Han är inte den bästa på att uttrycka sig skrift.

Eller att vara logisk och konsekvent i sitt resonemang. Å ena sidan skäller han på de anställda som julbordsbönder - vilket ju är en stark indikation på att de klagat och att han är sur på dem - för att en sekund senare sammanfatta denna bevisföring i slutsatsen att det bara är lögn alltihopa att någon klagat. "Det var inte jag som åt upp glassen och förresten så var den inte god"
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-11 kl. 08:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in