2011-12-17, 17:50
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Karriärmässigt bottennapp i antågande.

Uppesittarkväll på hetaste syltan i Kristinehamn 23/12 http://bellskitchen.se/

Går det att sjunka mycket djupare än att tillbringa natten mot julafton på ett turkhak i en liten värmländsk avkrok tillsammans med Fadde?

Haha, underbart.
Hoppas denna dynamiska duo kommer till min lokalpub nån gång. Man kanske kan skicka ett mail med ett önskemål.
Citera
2011-12-17, 18:02
Medlem
TröttSvensks avatar
Undra hur tjock hans patientjournal är på psyket ?
Citera
2011-12-17, 18:27
Medlem
PrivateMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Karriärmässigt bottennapp i antågande.

Uppesittarkväll på hetaste syltan i Kristinehamn 23/12 http://bellskitchen.se/

Går det att sjunka mycket djupare än att tillbringa natten mot julafton på ett turkhak i en liten värmländsk avkrok tillsammans med Fadde?
Vafan, nu får han en FB-polare mindre....
Citera
2011-12-17, 19:53
Medlem
Fat bastards avatar
Det är inte utan att man blir sugen på att ta en taxi in till turksyltan och se spektaklet.

Det är ett relativt nyöppnat ställe och de har redan briljerat i att locka till sig kändisvärldens verkliga bottenskrap.
Fadde har varit där redan och för några veckor sedan var det nån som kallades Gurkan där. Det är ingen jag känner till, men jag har fått beskrivet för mig vad det är för lirare.

Det har i alla år varit ett riktigt risigt ställe där, frekventerat med nästan enbart brytiga unga invandrare, droger och svarta spelautomater har varit ett vanligt inslag i miljön.

Nya ägarna vill tvätta bort den stämpeln, men det går väl sådär....
Citera
2011-12-23, 22:43
Medlem
PrivateMails avatar
Statusuppdatering på Fejan:
Fadde och jag vi har blivit polare. Han lever Carpe diem på något sätt. Jag har alltid gillat orginal. Om man reste jorden runt med denna kille skulle man hamna i äventyr hela tiden. Hans karma bara är så. Nu gör vi Kristinehamn. He he.
Citera
2011-12-23, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av petersen
Som konstnär och debattör är han fantastisk; som privatperson är han oftast en outhärdlig skitstövel. Mer självcentrerad person får man leta efter med ljus och lykta.
Ungefär så.

Med tanke på att han tror på reinkarnation så undrar man hur hans nästa liv kommer att gestalta sig; idioten är förmodligen narcissistisk nog att tro att hans karma är gott...
Citera
2011-12-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateMail
Statusuppdatering på Fejan:
Fadde och jag vi har blivit polare. Han lever Carpe diem på något sätt. Jag har alltid gillat orginal. Om man reste jorden runt med denna kille skulle man hamna i äventyr hela tiden. Hans karma bara är så. Nu gör vi Kristinehamn. He he.
Var säger han detta? Vilken Facebook har han d.v.s.? Som du nog vet finns ju flera "Peter Wahlbeck" – vem är han?

(M.a.o.: Av de PW som kommer upp vid en vanlig sökning hos mig – finns ingen PW som säger det som ovan citeras.)
Citera
2011-12-23, 23:48
Medlem
PrivateMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Var säger han detta? Vilken Facebook har han d.v.s.? Som du nog vet finns ju flera "Peter Wahlbeck" – vem är han?

(M.a.o.: Av de PW som kommer upp vid en vanlig sökning hos mig – finns ingen PW som säger det som ovan citeras.)
Du är inte vän med honom, that´s the problem.
Citera
2011-12-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateMail
Du är inte vän med honom, that´s the problem.
Då begriper jag. Samtidigt blir det ju inte klarare då detta faktum inte (ens) upplyser om vilken Facebook han har. (Med andra ord kan jag förvisso nu se vilket han inte har [av alla de troll-Peter Wahlbeck på Facebbok som tycks finnas] ...)

Vill du samtidigt därmed säga att du just är "vän" med honom?
Citera
2011-12-24, 00:27
Medlem
PrivateMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Då begriper jag. Samtidigt blir det ju inte klarare då detta faktum inte (ens) upplyser om vilken Facebook han har. (Med andra ord kan jag förvisso nu se vilket han inte har [av alla de troll-Peter Wahlbeck på Facebbok som tycks finnas] ...)

Vill du samtidigt därmed säga att du just är "vän" med honom?
Äkta vara: https://www.facebook.com/profile.php?id=100000544089015
Citera
2011-12-24, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ilith
Håller med ovanstående talare, han är verkligen briljant i vissa avseenden.

Det folk inte förstår blir dom rädd för, ta bara Thomas Di Leva som exempel.
Folk som inte förstår eller lyssnar på vad han säger utan bara ser en flummig newageare älskar att hata honom, egentligen har han otroligt mycket vett innanför sitt pannben.
Både Wahlbeck och Di Leva är speciella begåvningar och kunde säkert blivit relativt folkkära, men det man äcklas av är att de har långt mycket mer narcissism, självgodhet och mental förvirring än "genialitet"...
Citera
2011-12-24, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVonSmaschforka
Både Wahlbeck och Di Leva är speciella begåvningar och kunde säkert blivit relativt folkkära, men det man äcklas av är att de har långt mycket mer narcissism, självgodhet och mental förvirring än "genialitet"...
Visst är detta sant. Båda de där figurerna har ju en "yrkesnisch" de har lyckats väl i o.s.v.
De andra begreppen du nämner är också synnerligen kompatibla med PW (och TDL).

Jag för min del försöker dock ha överseende med att, om jag nu enkom talar om PW, Hallandskonstnären och ståupparen Wahlbeck har sina mindre begåvade sidor och en många gånger rätt bisarr karakteristika. Av historien vet man att allsköns konstnärsdylikheter snarare som regel än undantag är beteendemässiga kufar och stollar (och även sociala katastrofer inte helt sällan) utanför konsthantverket.
Att Peter ett par gånger fått olika typer av semipsykotiska frispel på t.ex. vissa krogar och klubbar i Sthlm – är så att säga föga märkvärdigt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in