2008-05-24, 20:04
Medlem
Pubertals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammed All-in
Ingen som har klippet från Stockholm Live där PW iklädd kilt avslutar sitt ganska torra set med att byta tonläge/karaktär/ansiktsuttryck helt, lyfter upp kilten, blottar en löskuk, flinar och stönar "Jag är bööög"

Det var bra skit har jag för mig.

Det är inte från Sthlm live, det är ett klipp från Film für alle (möjligtvis också TV für alle). Karraktären han spelar är lyteskomikern Fjönte Jönsson.
Citera
2008-11-10, 12:11
Medlem
Peter Wahlbeck är seriöst sinnesrubbad. Har fått höra att Peter ringde hans kompis Paul (som även medverkar i "Film für alle") och frågade om Paul inte ville komma ner till Halmstad (Paul bor i Stockholm) och så kan deras barn leka hemma hos Peter och de kan dricka öl osv. När Paul kommer ner och knackar på, blir Peter helt galen och skriker "det här är inget jävla dagis, där du kan lämna ditt barn hipp som happ" och drämde till dörren framför näsan på honom. Personlighetskluvning?

Kan inte heller förstå vad som gör Wahlbeck så rolig, han spelar bara pajas hela tiden och det blir väldigt trist i längden. Men jag måste erkänna att "Ullaredsången" var ljuvlig.
Citera
2008-11-10, 12:48
Medlem
Catyas avatar
Peter Wahlbeck är en av Sveriges roligaste komiker, helt klart! För några år sen såg jag en föreställning med honom och jag har nog aldrig garvat så mycket som då. Riktigt skön snubbe! Helt tvärtemot torrbollar som ex. Kristian Luuk och Björn Gustavsson (överskattade som få).
Citera
2008-11-10, 12:53
Medlem
Omygawds avatar
Haha! Jag stötte på honom på kulturnatta för några år sedan då han hade vernissage för sina målningar.
I det pyttelilla rummet stod PW och skrek och heilade, samtidigt som "Lillis" (den evige sidekicken) gick runt i tangatrosor och peruk. Både Bajsmannen och Ernst Billgren var på plats och spektaklet urartade när en kvinna av mellanösternursprung bad om en autograf på armen.
PW målade istället ett svinstort hakkors med en permanentpenna på henne. Hon blev som tokig och började gorma om rasism och att han var sjuk i huvudet men han bara replikerade med "Välkommen till Sverige!".
Citera
2008-11-10, 14:02
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
Då har vi samma inställning om han var där eller inte, vi skiter i var han var och åt.
Laga veganmat kan han som ingen annan kan, iallafall enligt några vänner jag har. Hur man vet det utan och ha smakat det har jag ingen aning om.

När jag jobbade extra på Max var han där en kväll.. kommer bara ihåg att jag nästan blev utskälld för nåt.. eller ja, kommer ihåg att jag inte riktigt fattade om han skulle försöka vara rolig eller om han faktiskt var arg...
Citera
2008-11-10, 14:46
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmiLLie
När jag jobbade extra på Max var han där en kväll.. kommer bara ihåg att jag nästan blev utskälld för nåt.. eller ja, kommer ihåg att jag inte riktigt fattade om han skulle försöka vara rolig eller om han faktiskt var arg...

Är inte han en rättrogen vegetarian? Nåja det finns väl veggoburgare på Max...
Citera
2008-11-10, 14:52
Medlem
PreDampors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omygawd
Haha! Jag stötte på honom på kulturnatta för några år sedan då han hade vernissage för sina målningar.
I det pyttelilla rummet stod PW och skrek och heilade, samtidigt som "Lillis" (den evige sidekicken) gick runt i tangatrosor och peruk. Både Bajsmannen och Ernst Billgren var på plats och spektaklet urartade när en kvinna av mellanösternursprung bad om en autograf på armen.
PW målade istället ett svinstort hakkors med en permanentpenna på henne. Hon blev som tokig och började gorma om rasism och att han var sjuk i huvudet men han bara replikerade med "Välkommen till Sverige!".

haha hade velat sett detta!
Citera
2008-11-10, 14:56
Medlem
styggvesnyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Är inte han en rättrogen vegetarian? Nåja det finns väl veggoburgare på Max...
I ett TV-program han var med attackerades han angående att han var vegeterian.
Någon, minns inte vem, sa att han sett PW på McDonalds ätandes en BigMac:
"Skit i det du, det är min frihet som konstnär att käka vad fan jag vill" sa PW.
Hehe.
Citera
2008-11-10, 15:01
Medlem
Yazzos avatar
Bodde i Halmstad under att par år och hade den tvivelaktiga förmånen att träffa Peter några gånger.

På scen och i tv är han inte sällan riktigt rolig och halvgalen, men privat.... herregud vilken hopplös människa.

Översittare och skall banka in sina övertygelser i alla. Råkar man tänka köttbit så kunde han bokstavligen skälla ut dig och kalla dig för div otrevligheter. Att sitta i affärsmöten med honom var en "intressant" upplevelse. Det kunde smälla utan förvarning och han blev bindgalen över ingenting.

Ni som kommer ihåg Peters uppträdande på kändis-robbinsonön får där en liten glimt av privatpersonen Peter "Barnbeck"
Citera
2008-11-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Povel
För några år sedan var ag var på bio med en kompis och skulle se "The man who wasn't there". Salongen var väldigt glest befolkad.
In kommer Peter Wahlbeck och sätter sig precis framför mig... sedan sitter han och skrattar AS-HÖGT åt i princip allt i hela filmen (av vilket mycket inte är direkt "kul", även om det är "svartsynt-kul" - sån humor som det liksom ingår att man inte rågarvar åt).

Jävligt bra gjort, anser jag! Kungligt roligt. För mig var han en ännu störe behållning än filmen den kvällen.

Jag har också suttit bakom honom på bio. I Halmstad för några år sen... det enda han gjorde då var att sitta och vråla och berätta för alla hur filmen slutade. Sen gick han efter nån halvtimme innan filmen var slut... jubelidiot
Citera
2008-11-10, 18:47
Medlem
TröttSvensks avatar
Vill minnas att han blivit dömd för misshandel / hot av en lapplisa.
Han är nog inte helt hemma i huvudet tror jag...

Citera
2008-11-11, 08:13
Medlem
rambergsjesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omygawd

Var också på vernissaget, han försökte kränga sina dvd-filmer genom att ropa "köp dvd, 200 kronor endast, ska ni inget ha kan ni dra", eller nåt i det hållet. Blev vansinnig och slängde ut polaren när han kläckte ur sig att allt Wahlbeck gjort efter TV fur alle var skräp, askul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in