2023-12-12, 21:10
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvasd
Min favorit
https://youtu.be/R2OExplWVt8?feature=shared

tack för den. Blir väl imovane ikväll då om man ens ska kunna sova och förhoppningsvis kommer min hjärna aldrig någonsin spela upp dessa bilder igen.
Citera
2023-12-12, 21:51
Medlem
UncleBenssnopps avatar
Haha,joyride är en riktigt skön klassiker
Citera
2023-12-12, 22:08
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror du har helt rätt i det.

I verkligheten har han aldrig varit rolig. Han levererar inte humor utan bräker ut sig fula ord, personangrepp och dumheter som en unge i kiss och bajsåldern med tourettes på högvarv.
Någon gång har det varit så pinsamt å hans vägnar så man fnissat därför.
Han var inte bra förr och han är ännu sämre nu.

De som hyllar PW kan inte ha genomlidit ett stand-up med honom.

Och nej - jag är inte PK-vurmare, de roligaste skämten är oftast de som driver med PK-normen - men de måste levereras vettigt och det måste finnas någon form av röd tråd/poäng i dem.

Jag har sett honom uppträda en gång (på ett bröllop, han var inhyrd, freestyle spelade även på det bröllopet, fast det var mitten av 2000-talet). Han var faktiskt riktigt rolig minns jag, eller iaf skrattade vi jäkligt mycket. Osäker på om det var pga att alla var packade eller om han faktiskt var rolig dock…
Citera
2023-12-12, 22:09
Medlem
GravitySwitchs avatar
Säg vad ni vill om Wahlbeck... Men han har gjort sveriges bästa standup... Det finns ingen stand up-komiker som gör det bättre än Peter här... https://youtu.be/MTTjkQHU9IE?si=HY0BVU8L5bZrdx2r Och om det finns skulle jag gärna se att hen berättar vilken special hen gjort som är bättre än detta. Total utklassning. Tyck vad ni vill, men tror ingen som är ärlig och arbetar med professionell standup vågar säga att den är bättre än Peter här. Punkt
Vilken annan standuppare har någonsin avslutat sitt set med att visa kuken för en häcklare som tjatar?
Senast redigerad av GravitySwitch 2023-12-12 kl. 22:14.
Citera
2023-12-12, 22:12
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Överstelöjtnant är väl så långt ifrån hans utpekade batikhäxor det går att komma lol

Batikhäxa is a state of mind, förvisso.
Citera
2023-12-12, 22:19
Moderator
Carlboms avatar
Peter la precis ut en screenshot från Flashback på Instagram som visar han läser tråden och skrev:

”Spännande tider. Vem har rätt värdegrund? Vad är ett rasistiskt skämt? Den som lever får se 😎 ”
Citera
2023-12-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
tack för den. Blir väl imovane ikväll då om man ens ska kunna sova och förhoppningsvis kommer min hjärna aldrig någonsin spela upp dessa bilder igen.

Puh den här hade jag glömt. Det där är f öv samma torp som han än idag bor i i Kärleken (tror jag)

Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Batikhäxa is a state of mind, förvisso.

Japp, jättevanligt bland militärer
Citera
2023-12-12, 22:23
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Han har ju skrikit över hela facebook i ett år att ingen bokar honom pga sossarna, eller om det var ödelmänniskor från Dragos eller möjligen drottningen av England - hans teorier är lätta att blanda ihop. Han fick t o m starta en insamling för att ha råd att fira sin födelsedag lol
Hahaha 😂 Ödlemänniskor från Dragos var det nog!

Seriöst, jag var ju barn på 90-talet men den här PW har tydligen flimrat förbi mitt medvetande utan att lämna minsta spår efter sig. Måste kolla upp honom nu. Kollade videon till Joyride, ungefär lika kul som ett glas minimjölk. Nåt av värde måste han väl ha bidragit med?
Citera
2023-12-12, 22:52
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Hahaha 😂 Ödlemänniskor från Dragos var det nog!

Seriöst, jag var ju barn på 90-talet men den här PW har tydligen flimrat förbi mitt medvetande utan att lämna minsta spår efter sig. Måste kolla upp honom nu. Kollade videon till Joyride, ungefär lika kul som ett glas minimjölk. Nåt av värde måste han väl ha bidragit med?

Så här i juletider kan du spana in gamla Kalender fur alle-avsnitt. Mycket sjuka grejer, men man får vara av den ironiska ungdomsgenerationen från 90-talet för att verkligen uppskatta det.

https://youtu.be/lIhs3fxxcAk?si=N7gtCIx_frbsRTmz
Citera
2023-12-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Peter la precis ut en screenshot från Flashback på Instagram som visar han läser tråden och skrev:

”Spännande tider. Vem har rätt värdegrund? Vad är ett rasistiskt skämt? Den som lever får se 😎 ”

Härligt! Peter du är bäst, kolsyrad MER!

Glömmer aldrig talet på Sergels under pandemin, rymdkram!
Citera
2023-12-12, 23:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Jag har sett honom uppträda en gång (på ett bröllop, han var inhyrd, freestyle spelade även på det bröllopet, fast det var mitten av 2000-talet). Han var faktiskt riktigt rolig minns jag, eller iaf skrattade vi jäkligt mycket. Osäker på om det var pga att alla var packade eller om han faktiskt var rolig dock…
Han kanske hade en av sina bättre dagar i kombination att ni var packade och skrattar åt vulgära utfall.

Han har aldrig varit rolig - han har alltid varit bara plump och osmaklig och det fanns en period när etablissemanget såg honom genialisk likt Gardell, Thorsten Flinck, Di Leva och liknande konstiga figurer.
Rent skit som lyfts till skyarna av proffs kritiker m. a o.
Han hör dit.

Vill du höra bra stand-up som ändå strör skit på alla ... Lasse Lindroth "Ali Hussein" (kolla på youtube) han driver med rasismen och med svenskars dumhet - samt drar en del rasistiska skäm själv .. Det var och är Sveriges bästa komiker även om du jämför med dagens.
Citera
2023-12-12, 23:21
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kanske hade en av sina bättre dagar i kombination att ni var packade och skrattar åt vulgära utfall.

Han har aldrig varit rolig - han har alltid varit bara plump och osmaklig och det fanns en period när etablissemanget såg honom genialisk likt Gardell, Thorsten Flinck, Di Leva och liknande konstiga figurer.
Rent skit som lyfts till skyarna av proffs kritiker m. a o.
Han hör dit.

Vill du höra bra stand-up som ändå strör skit på alla ... Lasse Lindroth "Ali Hussein" (kolla på youtube) han driver med rasismen och med svenskars dumhet - samt drar en del rasistiska skäm själv .. Det var och är Sveriges bästa komiker även om du jämför med dagens.

Ja, nä, kan inte påstå att jag har skrattat särskilt mycket åt honom i övrigt. Lasse Lindroth, ja, kanske… tycker generellt inte att det finns några bra svenska ståuppare öht, så menlösa. PW verkar ju iaf lite reaktionsbefriat whacko. Men det är väl mer skratta åt honom än med honom nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in