Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-16, 18:59
Medlem
Missade långa stafetten

Mera protester tydligen enligt kvällsblaskan

http://www.expressen.se/sport/friidrott/protestdramat-i-em-det-ar-helt-galet/

Någon som tittade/sett incidenten?
2014-08-16, 19:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Morrondagens marathonlopp för herrar kan bli en intressant tävling. Bansträckningen (densamma som för damerna) sägs vara gjord för att gynna den välmeriterade 39-årige hemmalöparen Röthlin, sm är regerande Europamästare. Polacken Szost sprang en 2.08-tid som trea i Warszawa i april, har tidigare gjort en 2.07-tid.

http://www.european-athletics.org/mm/Document/EventsMeetings/General/01/27/37/69/mMarathon_Neutral.pdf
2014-08-16, 19:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
det finns en del faktiskt, konståkning, fotboll, etc.
, i Danmark... Wozniak, nr 1 tennisspelare

du får ursäkta men vi är upptagna med att bygga upp Sverige och har inte tid med idrott

ni har fått Bukowskis auktionshus av en polack, en annan polack Czeslaw Slania ritade/graverade alla svenska sedlar,
lägg till Zaremba, Wolodarski, Jerzy Einhorn, Jerzy Sarnecki

Var är idrottarna? Jag kan komma på några halvbra svenspolska idrottare (jag undrar om du kan dem).

Det är rätt vanligt numera med idrottare från andra länder. Kolla bara på de gamla kolonialländerna. Holland och surinameserna till exempel. Både Norge och Danmark har "importerade" idrottare. Ryssland "importerade" skridskoåkare under OS och USA letar fotbollsspelare i Europa med dubbla pass.
Senast redigerad av mishima 2014-08-16 kl. 19:08.
2014-08-16, 19:27
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Det är väl så överallt skulle jag tro, Bahta sprang hem till folkhemmen från ingenstans nu.

Nä du!
2014-08-16, 19:32
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
En makalös idrottsman. Att åka till Ukraina och ta Bubkas "omöjliga" världsrekord, vem kunde ha trott det?

Renaud hoppade 6.16 då inomhus i första försöket också hehe.
2014-08-16, 19:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Nä du!

Behövs nog ett OS, men Bahta har ju lite karisma och personlighet till skillnad från Aregawi. Hon har större potential att nå popularitet.
2014-08-16, 20:43
Medlem
Spelar ingen roll på vilka grunder Bahta har kommit hit.
Man är inte lika glad för hennes guld som om t ex Sara Wedlund hade tagit ett guld på sin tid.
Det är mänskligt och den som säger nåt annat ljuger. Man känner ingen samhörighet med Bahta.
Så enkelt är det, lägger inga värderingar i det.
2014-08-16, 20:54
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Spelar ingen roll på vilka grunder Bahta har kommit hit.
Man är inte lika glad för hennes guld som om t ex Sara Wedlund hade tagit ett guld på sin tid.
Det är mänskligt och den som säger nåt annat ljuger. Man känner ingen samhörighet med Bahta.
Så enkelt är det, lägger inga värderingar i det.

Jag kan nog känna ganska mycket för Bahta med hennes bakgrundshistoria och tuffa kamp och sedan har ju hon varit under svensk träning under ledning av Ulf Friberg i flera och varit en del av det svenska gänget på ett helt annat sätt än vad Aregawi har varit.
2014-08-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag kan nog känna ganska mycket för Bahta med hennes bakgrundshistoria och tuffa kamp och sedan har ju hon varit under svensk träning under ledning av Ulf Friberg i flera och varit en del av det svenska gänget på ett helt annat sätt än vad Aregawi har varit.

Att ha Aregawi som jämförelse är knappast speciellt meningsfullt?
Hon har ju inte en enda koppling till Sverige förutom de 200 000 kr som Hammarby av outgrundlig anledning ger Aregawi i årslön. Trots det simulerar hon skada när det vankas SM.
Hade jag varit morsfarsa till en friidrottsunge i Hammarby så hade jag vägrat baka/sälja en enda bulle för att bidra till klubben.
2014-08-16, 21:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Lite mer om Bahtas lopp: jag tycker slutet av loppet liknar hennes amerikanska rekordlopp ganska mycket, framför allt sista 1/2-1 varvet. Det som skiljer sig åt är att på det sättet som Hassan gick ifrån under de sista 75 m och med den marginal hon vann då, det är exakt på det sättet som nu Bahta gick ifrån och nu vann med samma marginal.

Jag tycker nog att Hassan har överskattats en del och Bahta underskattats. Hassan vann inte 1500 m för att hon var i superform, hon hade snarare 3.59-4.00-form än 3.57-form, utan därför att Aregawi inte var i topp form, hade snarare 4.01-form än 3.57-form.

Hoppas nu Bahta får komma ut i Diamond League, vore riktigt intressant att se vad hon kan göra (om det inte blir för långsamma och stökiga lopp utan med hög fart från början):
2014-08-16, 21:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Ja, nog kommer väl Diamond League-arrangörerna att bjuda in Bahta på de långdistanslopp som återstår under säsongen.

Kanske lite mer överskådlig startlista för marathonloppet. Fem svenskar med:

http://www.european-athletics.org/competitions/european-athletics-championships/2014/athletics/event/mens-marathon/phase=atm099100/index.html?v=20140816184042&intcmp=[#]-schline-result
2014-08-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
dafne schippers vinner överlägset om ett par sekunder. Ska bli mycket intressant att se henne nästa år när hon ställs mot de bästa Amerikanerna, Jamaicanerna och Afrikanerna.

Av någon anledning påminner mig Dafne om Katrin Krabbe, inklusive akne...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in