2014-08-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det så man har dragit slutsatsen? Inte att kvinnor tjänar mindre på samma arbetsplats, vid samma arbetsutgifter?

Det lät som att det var vad den där mannen i Bagarmossen hävdade åtminstone. Och det är något man hört förut i debatter. Sen det du säger, det hör man ibland men inga tydliga exempel eller hänvisning till studier tas upp i debatterna. Och i denna debatt hör jag dock inga vettiga argument, oppositionen säger att regeringen inte har gjort tillräckligt - regeringspartierna säger att de minsann lyckats. Inga nya eller intressanta argument.
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Så värdelös debatt!
Citera
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Är det så man har dragit slutsatsen? Inte att kvinnor tjänar mindre på samma arbetsplats, vid samma arbetsutgifter?

Finns ingen sådan lönediskriminering och har knappast funnits heller. Inte precis som om facket hade accepterat att kvinnor hade fått lägre lön än män för samma arbetsuppgifter. Vad frågan handlar om är att kvinnor tenderar att vilja bli dagisfröknar medan män tenderar att vilja arbeta inom industrin. Inte någon diskriminering inom specifika jobb.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Det finns vad jag vet ingen undersökning som ger stöd för könsdiskriminering när det gäller lönesättning i Sverige de senaste tio åren. Trots det fortsätter man rabbla samma sörja hela tiden.
Citera
Medlem
Har alla partier dumpat konceptet "lika lön för lika arbete"? Nu menar samtliga istället att kvinnor och män ska tjäna lika mycket.
Citera
2014-08-17, 20:17
Medlem
rikastistorstans avatar
Ajdå FP, dags att mygga av Hamilton. Låter förvånansvärt gaggig och svamlig.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Be kvinnor ta farligare jobb där de utsätts för större risker, där de sabbar sina kroppar eller plugga till sig en hög utbildning.

Precis, jag har för mig att det dör ca 20 män i arbetsrelaterade olyckor varje år, men 0 kvinnor.
Citera
Medlem
thomas24s avatar
Elefanten tutar i studion!......oj nu sket den visst på golvet också.
Citera
Medlem
Zyndromes avatar
De första 5 minuterna satte tonen. Man tar sig för pannan...
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Om Sverigedemokraten inte tar upp extremkostnaderna för invandringen och arbetsförmedlingens kollaps så kommer jag ärligt talat börja lipa.

Jag blir förvånad om inte SD tar upp den frågan även om den inte är med på schemat om inte annat lär de påpeka att de finansierar sina satsningar via sänkt invandring.
Citera
2014-08-17, 20:18
Medlem
Vilka jävla kamera vinklar det är ibland. Väntar bara att någon kamera ska upp i näsborrarna på någon.
Citera
2014-08-17, 20:18
Medlem
bax88s avatar
Citat:

Nä dom jämför typ usk med 37,5 timmars arbetsvecka vid heltid med fast månadslön med en målare som jobbar 40 timmar i veckan på ackord.

De val som att jämföra äpplen med päron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in