2014-08-10, 19:28
Medlem
onemorechances avatar
Jag har ätit strattera i flera månader.
Har aldrig känt så som jag gör nu.

Idag slog ångesten till och jag darrar i hela kroppen.

Hur i hela helvete blir det så här efter några månader?

Och är det några flera som har känt samma sak av strattera?
Citera
2014-08-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Jag har ätit strattera i flera månader.
Har aldrig känt så som jag gör nu.

Idag slog ångesten till och jag darrar i hela kroppen.

Hur i hela helvete blir det så här efter några månader?

Och är det några flera som har känt samma sak av strattera?

Jag käkade strattera och fick ångest, självmordstankar och planerade att dö. Tillslut listade jag ut att det var medicinen och slutade direkt med den. Känner du ångest så sluta direkt med den, innan det är försent! Det tar ett tag innan man har gått in sig på den och när man har gjort det så börjar karusellen och om du inte hoppar av så slutar kanske den med döden.
Citera
2014-08-10, 22:45
Medlem
bongloards avatar
Tog tre veckor från att jag börjat till jag slutade med skiten. Långvarig huvudvärk varannan dag, försäkrad fokus och en ångest från helvetet. Förstår inte varför läkare prövar skiten, 9/10 verkar få misslyckad behandling.
Citera
2014-08-11, 19:59
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumbergare
Jag käkade strattera och fick ångest, självmordstankar och planerade att dö. Tillslut listade jag ut att det var medicinen och slutade direkt med den. Känner du ångest så sluta direkt med den, innan det är försent! Det tar ett tag innan man har gått in sig på den och när man har gjort det så börjar karusellen och om du inte hoppar av så slutar kanske den med döden.

Citat:
Ursprungligen postat av bongloard
Tog tre veckor från att jag börjat till jag slutade med skiten. Långvarig huvudvärk varannan dag, försäkrad fokus och en ångest från helvetet. Förstår inte varför läkare prövar skiten, 9/10 verkar få misslyckad behandling.

Helt sjukt att det slog till efter några månader.
Ja jag slutar med medicinen direkt.
Citera
2014-08-15, 20:06
Medlem
Roslagsbanans avatar
Sonen fick det utskrivet efter att ha prövat både Adderall och Concerta utan önskat resultat. Läkaren var öppen med att "det här är ingen bra medicin. Jag gillar inte att skriva ut den. 90% får endast hemska biverkningar men för det fåtal som den hjälper så är den fantastisk så vi provar!"

Sonen åt den i 2 månader innan vi slutade. Han fick en del ticks som det sedan tog ytterligare 2 månader att bli av med. Dessutom så fick han ångest och var okontrollerat rädd för olika saker, t.ex. för att gå till skolan eller flyga: flera timmars "irrationell" ångest inför en flygresa fick oss att fundera över vad som var på gång och vi slutade med medicineringen dagen efter.

Medicinen fungerar tydligen olika bra/dåligt på barn resp. vuxna. Har för mig att strattera skall vara bättre för barn. Dessutom är det tydligen ett kardinalfel att öka doseringen för snabbt: de som har fått bra resultat har tydligen ignorerat läkarnas order och tagit mycket små doser under mycket längre tid (4-6 veckor istället för 4 dagar osv). Effekten byggs upp över lång tid. Vi höll kvar lägsta dosen i 6 veckor och ökade försiktigt efter det. Han fick ångest i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in