2014-08-10, 10:43
Medlem
Har ätit diklofenac och omeprazol en vecka nu. Omeprazolen för magbesvär och diklofenacen för en inflamnation. Magen har varit lite si och så men de senaste tre dagarna har avföringen betett sig konstigt. Konsistensen är normal men när jag ska torka mig så kommer inget på papperet.

Varför blir det så? Första gången jag är med om det.
Citera
2014-08-10, 11:20
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Har ätit diklofenac och omeprazol en vecka nu. Omeprazolen för magbesvär och diklofenacen för en inflamnation. Magen har varit lite si och så men de senaste tre dagarna har avföringen betett sig konstigt. Konsistensen är normal men när jag ska torka mig så kommer inget på papperet.

Varför blir det så? Första gången jag är med om det.

Ren röv känns som ett ickeproblem om jag ska vara ärlig.

Diklofenak är inte snällt mot magen. Det kan verkligen få min mage att balla ur totalt om jag behöver använda det en längre tid. Så... var glad att du inte kommit dithän än.
Citera
2014-08-10, 11:22
Medlem
Maltuss avatar
Ren röv. Vilket jävla i-landsproblem!
Citera
2014-08-10, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Ren röv känns som ett ickeproblem om jag ska vara ärlig.

Diklofenak är inte snällt mot magen. Det kan verkligen få min mage att balla ur totalt om jag behöver använda det en längre tid. Så... var glad att du inte kommit dithän än.

Citat:
Ursprungligen postat av Maltus
Ren röv. Vilket jävla i-landsproblem!

När ni lägger upp det så....

Nej, men det känns konstigt. Något gör ju något med skiten för att det ska bli så. När jag samtidigt käkar piller och har haft lite ont så blir man fundersam
Citera
2014-08-10, 12:00
Medlem
Citat:
När ni lägger upp det så....

Nej, men det känns konstigt. Något gör ju något med skiten för att det ska bli så. När jag samtidigt käkar piller och har haft lite ont så blir man fundersam

Det här bör du söka för och genomgå såväl gastro- som koloskopi. Viss NSAID-preparat kan ge en förstoppad effekt. Detta kanske har hänt och gjort din avföring mer sammansatt, mindre rik på vätska och så blir det som det blir. Men ring du till 1177 å hör om du kan komma in idag.

Tror jag myntar ett uttryck efter det här

-" Vissa borde inte få jobba i vården och vissa borde inte få söka vården"
Citera
2014-08-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Det här bör du söka för och genomgå såväl gastro- som koloskopi. Viss NSAID-preparat kan ge en förstoppad effekt. Detta kanske har hänt och gjort din avföring mer sammansatt, mindre rik på vätska och så blir det som det blir. Men ring du till 1177 å hör om du kan komma in idag.

Tror jag myntar ett uttryck efter det här

-" Vissa borde inte få jobba i vården och vissa borde inte få söka vården"

Så du anser att det är onödigt att fundera över något sådant när man käkar två mediciner som både har effekter på mage och tarm?

Jag förstår om ni tycker det låter som ett icke-problem men vi är skapta på ett visst sätt och kroppen fungerar på ett visst sätt. Bara för att en abnormalitet råkar ha en positiv effekt så är det inte nödvändigtvis så att det som skapar effekten är positivt. Jag har som sagt också haft ont och varit orolig i magen.

En hjärnblödning kan ge dig en fantastisk förmåga att minnas saker, är en hjärnblödning då positiv?
Citera
2014-08-10, 13:02
Bannlyst
Murphys lag gäller. Att det inte kommer skit på papperet när man torkar sig är inte bra. Det som gör att det blir som en hinna på skiten är inte bra. Säg till din läkare om det fortsätter.
Citera
2014-08-10, 14:37
Medlem
Citat:
Så du anser att det är onödigt att fundera över något sådant när man käkar två mediciner som både har effekter på mage och tarm?

Jag förstår om ni tycker det låter som ett icke-problem men vi är skapta på ett visst sätt och kroppen fungerar på ett visst sätt. Bara för att en abnormalitet råkar ha en positiv effekt så är det inte nödvändigtvis så att det som skapar effekten är positivt. Jag har som sagt också haft ont och varit orolig i magen.

En hjärnblödning kan ge dig en fantastisk förmåga att minnas saker, är en hjärnblödning då positiv?

Skillnaden här är att det finns förklaringar till varför magen inte beter sig normalt. Dessutom är tidsperspektivet 3 dagar väldigt kort när det gäller mag och tarmproblem. Du har inget att vara orolig för, köp lite katrinplommon och drick mycket vatten så kommer det bli bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in