2014-08-10, 05:18
Medlem
Hej!
Bröt överarmen för 3 -4 månader sedan och den har idag läckt ihop riktigt fint.
Det jag undrar är om jag kan börja träna normalt nu på gymmet eller bör jag undvika just armövningar?
Mvh sailrace
Citera
2014-08-10, 07:07
Medlem
Svizzeras avatar
Har också haft en bruten arm med gips en gång. Träning är precis vad du behöver nu, men börja med små vikter för armarna och träna båda armarna likadant och vad som känns bra. Det är dessutom viktigt att du tränar upp armens rörlighet igen, beroende på var exakt frakturen satt.
Senast redigerad av Svizzera 2014-08-10 kl. 07:17.
Citera
2014-08-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svizzera
Har också haft en bruten arm med gips en gång. Träning är precis vad du behöver nu, men börja med små vikter för armarna och träna båda armarna likadant och vad som känns bra. Det är dessutom viktigt att du tränar upp armens rörlighet igen, beroende på var exakt frakturen satt.

Hej! Tack för svaret!
Rörligheten är normal igen sedan ungefär 8 veckor tillbaka benet gick av på mitten utav överarmen. Dock är jag orolig över att något i armen går sönder - fick en skruv igenom benet som stöder.
hur länge bör jag köra på låga vikter och vad är låga vikter? är det cirka 50% av vad jag brukar kunna ta i t.ex. bicepscurl?
Citera
2014-08-16, 03:09
Medlem
.
Citera
2014-08-16, 03:11
Medlem
Någon som vet? Skulle vara ytterst tacksam för svar
Hade tänkt att köra 3 set och 12 reps, är det lugnt att köra så att man knappt orkar mot slutet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in