2014-09-28, 11:12
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Du missförstår mig.

Vem, förutom oss kan se kvinnan?
Homosexualitet är ett handikapp.
Trams, du gillar kvinnor då, behövs ingen förklaring till varför du gör det antar jag?
Varför är det så konstigt om en annan kvinna uppskattar samma egenskaper hos en kvinna som du gör?

Och uppskattar du inte en speciell kvinna och du inte vill vara intim med henne, varför fördömer du då bögar som tycker som du i den frågan? Enda skillnaden är ju att de inte vill vara intim med någon kvinna.
Citera
2014-09-28, 11:27
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Trams, du gillar kvinnor då, behövs ingen förklaring till varför du gör det antar jag?
Varför är det så konstigt om en annan kvinna uppskattar samma egenskaper hos en kvinna som du gör?

Och uppskattar du inte en speciell kvinna och du inte vill vara intim med henne, varför fördömer du då bögar som tycker som du i den frågan? Enda skillnaden är ju att de inte vill vara intim med någon kvinna.
Fördömer inte bögarnas livsuppfattning.
Anser bara att den är begränsad.

Det är ju ganska sorgligt att de inte kan få ut det fulla livsupplevelsen.
Kvinnan berikar och gör mitt liv mer meningsfullt än om jag grävt ner mig i maskulinitet.

Det jag vill säga är att bögarna saknar en dimension i förståelsen. Hur kämpaktigt dom än vill försöka göra sig gällande som en normalitet.
Citera
2014-09-28, 11:42
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Fördömer inte bögarnas livsuppfattning.
Anser bara att den är begränsad.

Det är ju ganska sorgligt att de inte kan få ut det fulla livsupplevelsen.
Kvinnan berikar och gör mitt liv mer meningsfullt än om jag grävt ner mig i maskulinitet.

Det jag vill säga är att bögarna saknar en dimension i förståelsen. Hur kämpaktigt dom än vill försöka göra sig gällande som en normalitet.
Det är bara om man begränsar en relation till det biologiska manliga och kvinnliga.
Ser man det som att man skall berika motparten emotionellt är det likvärdigt.

Och i och med företeelsen finns så är det en normalitet.
Mindre än den heterosexuella men helt klart en normalitet då den finns representerad i alla kulturer och genom historien.
Citera
2014-09-28, 11:48
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det är bara om man begränsar en relation till det biologiska manliga och kvinnliga.
Ser man det som att man skall berika motparten emotionellt är det likvärdigt.

Och i och med företeelsen finns så är det en normalitet.
Mindre än den heterosexuella men helt klart en normalitet då den finns representerad i alla kulturer och genom historien.
Jag läser ditt inlägg flera gånger och får inte fram något av värde.
Vad är det du vill säga i det du skrev ?
Citera
2014-09-28, 11:57
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag läser ditt inlägg flera gånger och får inte fram något av värde.
Vad är det du vill säga i det du skrev ?
Finns ingen begränsning i deras relation, du ser en ren biologisk aspekt på en relation medans om man ser det utifrån en emotionell synvinkel är de likvärdiga. Tycker snarare att din synvinkel är begränsande.

Och om en företeelse existerar är det in facto en normalitet.
Du hävdar bara att majoriteten måste vara det rätta.
Som att hävda att det inte är ok att vara något annat än socialdemokrat i Sverige då de har flest röster i riksdagsvalet.
Citera
2014-09-28, 13:29
Medlem
DenLedes avatar
Hur ställer du dig till tanken att homosexualitet är en begränsning i vår livsupplevelse?
Citera
2014-09-28, 16:42
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Hur ställer du dig till tanken att homosexualitet är en begränsning i vår livsupplevelse?
På samma sätt som att heterosexualitet skulle vara det.
Citera
2014-09-28, 17:34
Medlem
Citat:

Hur ställer du dig till tanken att bisexualitet är den ultimata läggningen? Jävla högtravande trams, begränsning av livsupplevelse.
Citera
2014-09-28, 17:51
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Hur ställer du dig till tanken att bisexualitet är den ultimata läggningen? Jävla högtravande trams, begränsning av livsupplevelse.
Jag förstår det inte och kan bara föreställa mig hur det skulle vara att känna som dig,
Men du får gärna försöka övertyga mig om sexuell drift inför det egna könet.
Vad vet jag?
Jag är ju bara en heterosexuell stackare.
Citera
2014-09-28, 18:43
Medlem
borrizs avatar
Jag tror faktiskt inte att katoliker hatar bödar i nämnvärd grad,
Som alla kristna har de lärt sig att hata synden men att älska syndaren!
Citera
2014-09-28, 19:43
Medlem
Citat:
Jag förstår det inte och kan bara föreställa mig hur det skulle vara att känna som dig,
Men du får gärna försöka övertyga mig om sexuell drift inför det egna könet.
Vad vet jag?
Jag är ju bara en heterosexuell stackare.

Känna som mig? Jag litar på att människor är kapabla att finna sin egen väg till lycka, själv trivs jag utmärkt som heterosexuell man och känner både bögar och flator som lever lika uppenbart lyckliga liv.

En homosexuell man/kvinna behöver inte förklara eller försvara sin kärlek inför inskränkta puckon som dig, lika lite som jag behöver försvara min uppskattning av det motsatta könet.

Ta och ladda ner ett gäng porrfilmer från internet och kom tillbaks när du är torr bakom öronen och tillfreds med din egna läggning.
Citera
2014-09-28, 22:16
Medlem
Som sagt, katoliker hatar inte homosexuella. De är bara väldigt glada i kärnfamiljen och hävdar att det är teologiskt försvarbart att ha denna inställning till kärnfamiljen. Jag håller med om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in