2014-08-10, 00:38
Bannlyst
Jag har inte varit i Göteborg på två år nu men tycker det är en väldigt trevlig stad och skulle kunna tänka mig att kanske flytta dit, då undrar jag, vart vill man bo egentligen? Har hört att det är ganska kriminellt i bla. Angered osv. Att bo i centrum klarar jag mig utan kan tilläggas.
Citera
2014-08-10, 00:43
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordicus
Jag har inte varit i Göteborg på två år nu men tycker det är en väldigt trevlig stad och skulle kunna tänka mig att kanske flytta dit, då undrar jag, vart vill man bo egentligen? Har hört att det är ganska kriminellt i bla. Angered osv. Att bo i centrum klarar jag mig utan kan tilläggas.

Bergsjön.
Citera
2014-08-10, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
Bergsjön.

Är det lugnt där?
Citera
2014-08-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
Bergsjön.

Haha.

Angered, Bergsjön, Kortedala, Tynnered, Biskopsgården, Länsmansgården är områden som du inte vill bo i=ghetto. Hur ska vi veta var du vill bo? du kanske ska skriva vad du är ute efter.
Citera
2014-08-10, 00:46
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Kungsladugården och Guldheden är väl ganska ok. Hyfsat centralt utan att vara i centrum centrum.
Citera
2014-08-10, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Haha.

Angered, Bergsjön, Kortedala, Tynnered, Biskopsgården, Länsmansgården är områden som du inte vill bo i=ghetto. Hur ska vi veta var du vill bo? du kanske ska skriva vad du är ute efter.

Ja ursäkta, lite klantigt av mig. Jag vill ha hyfsat nära till centrum för visst är det väl väldigt långa kötider i centrum och väldigt dyrt?
Citera
2014-08-10, 00:48
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Haha.

Finns ju vissa adress man vill undvika men snälla måla inte ut hela orter.
Märker att du inte är härifrån.
Citera
2014-08-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Finns ju vissa adress man vill undvika men snälla måla inte ut hela orter.
Märker att du inte är härifrån.

Menar du att jag ska skriva alla gator i dessa områden?

Jo jag bor i denna Stad, men undviker nämnda områden av uppenbara anledningar.
Senast redigerad av tlttt 2014-08-10 kl. 01:02.
Citera
2014-08-10, 01:01
Medlem
lah-mis avatar
Jag har bott i många olika stadsdelar i Göteborg och har trivts i Högsbo/Högsbohöjd (en del fyllon/pundare men de är lågmälda av sig), Majorna och Kungsladugård, Masthugget, Kallebäck, Mölndal, och områdena kring Eriksberg upp mot Eketrägatan. Har vänner som bor i Linné och Haga och det är jättefina områden men dyrt såklart. Kortedala känner jag några som bor i, ska vara lugnt och mysigt, även Guldheden.

Jag och de jag känner som bott i följande stadsdelar har vantrivts: Tynnered och allt kring Frölunda Torg främst för att det är så fruktansvärt deprimerande där, Bergsjön, Utby, Biskops/Länsmansgården, Hisings Backa.

Angered har blivit bättre de senare åren, det har gjorts ett stort lyft där.

Mölnlycke, Kungälv och Partille är rätt trevliga områden som ligger strax utanför staden men med bra förbindelser.
Senast redigerad av lah-mi 2014-08-10 kl. 01:04.
Citera
2014-08-10, 01:02
Medlem
snowman.80s avatar
Avenyn, Drottninggatan, Örgryte, Högsbo, Eriksberg, Majorna.

Allt beror på hur tjock plånboken är!
Citera
2014-08-10, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lah-mi
Jag har bott i många olika stadsdelar i Göteborg och har trivts i Högsbo/Högsbohöjd (en del fyllon/pundare men de är lågmälda av sig), Majorna och Kungsladugård, Masthugget, Kallebäck, Mölndal, och områdena kring Eriksberg upp mot Eketrägatan. Har vänner som bor i Linné och Haga och det är jättefina områden men dyrt såklart. Kortedala känner jag några som bor i, ska vara lugnt och mysigt, även Guldheden.

Jag och de jag känner som bott i följande stadsdelar har vantrivts: Tynnered och allt kring Frölunda Torg främst för att det är så fruktansvärt deprimerande där, Bergsjön, Utby, Biskops/Länsmansgården, Hisings Backa.

Angered har blivit bättre de senare åren, det har gjorts ett stort lyft där.

Ok, hur ligger det till med centrum då? Är det jättelång kötid där och skitdyrt?
Citera
2014-08-10, 01:06
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Menar du att jag ska skriva alla gator i dessa områden?

Jo jag bor i denna Stad, men undviker nämnda områden av uppenbara anledningar.

Bergsjön och Angered som exempel är stora ställen... Kom inte säg att allt är slum bara...

Uppenbara anledning som att du får en fin kebab tallrik av högsta kvalite för 60kr inkl dricka på Angereds torg av en glad mohammed?

Vilka ghetton vi har i Sverige. Soptunnorna är fulla En busskur har krossade glas.. Förfall. Hur ska vi klara detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in