• 1
  • 2
2014-09-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Den lär ju inte bli bättre av det, men såklart går det. Är det inte bättre att käka den eller ha den i kylen till imorgon bara och äta den då.

Sen beror det lite på vad det är, vissa saker överlever inte ens en infrysning och då kan det inte bli värre i alla fall - tex kokt potatis.

Det är laxpasta. Jag stoppade in den i frysen och ska ta fram den imorgon, låta den vara framme några timmar och ha den till lunch. Borde kanske stoppat in den i kylen och lagt den i kylen imorgon i några timmar innan lunch men men.
Citera
2014-09-12, 14:30
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Det är laxpasta. Jag stoppade in den i frysen och ska ta fram den imorgon, låta den vara framme några timmar och ha den till lunch. Borde kanske stoppat in den i kylen och lagt den i kylen imorgon i några timmar innan lunch men men.
Borde fungera, kanske såsen skär sig lite. Pasta brukar bli lite limmig om den är själv så det kanske fungerar bättre med lite sås.
Citera
2014-09-13, 22:45
Medlem
Jag fryser sällan matlådormem när jag har tex pasta och sås över som jag skall äta dagen efter så förvarar jag dem i olika påsar, alltså en plastpåse (ingen disk).När jag värmer maten sedan på lunchen lägger jag ihop dem i en tallrik. Detta förvaringssätt gör att krämiga såser behåller krämigheten (créme fraichebaserade) och pastan blir inte lika överkokt i konsistensen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in